Re: r o z w ó j umysłowy i duchowy (etyczny)

1. Data: 2009-10-25 17:26:10

Temat: Re: r o z w ó j umysłowy i duchowy (etyczny)
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"spit" <s...@N...gazeta.pl>
news:hc1qjn$m84$1@inews.gazeta.pl...
> "fun.fire -`@'- house.club" <v...@i...pl>

> Dla mnie to Ty uogólniasz tak jak kiedyś Robakks chciał rozmawiać o
> liczbach, ale nie o liczbach naturalnych ,wymiernych czy inaczej
> uporządkowanych tylko o l i c z b a c h (stosując twój zapis).

Chodziło o desygnat liczb i odróżnienie LOGOSA od piekła
samozaprzeczających się urojeń.

> Moim zdaniem wtedy można sensownie odpowiedzieć np. tak:
> L i c z b y się liczy , r o z w ó j rozwija i jak na razie nie widzę
> sensu określania czegoś takiego dobrem,
> bo to jest abstrakt bez desygnatu.

Liczby, rozwój, sens, dobro, abstrakt - także mają swoje deygnaty...
Jeśli nie mają to nie są prawdziwe, bowiem nie zachodzi relacja
pomiędzy nazwą, a rzeczą nazywaną. Nazwy bez desygnatów to
nowomowa.

> To tak jakbyś twierdził:"2 jest dobre ,a 1 jest złe."

To klasyka postmodernistycznego orzekania bez uzasadnienia
prawdziwości. Na takim orzekaniu hoduje się alefitów, współczesną
wersję pożytecznych idiotów - jak słusznie przypomniał Chiron Lenina.

[...]

> Czym według Ciebie różni się prawda uniwersalna od prawdy bezpodstawnej?

Desygnatem.

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp | apm
miłośnik mądrości i nie tylko :)