rabarbar

1. Data: 2007-05-06 09:32:52

Temat: rabarbar
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak Wy "obchodzicie" się z rabarbarem?
Wycinacie, czy wyrywacie?
Co jest lepsze dla rabarbaru?

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2007-05-06 12:02:34

Temat: Re: rabarbar
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha napisał(a):
> Jak Wy "obchodzicie" się z rabarbarem?
> Wycinacie, czy wyrywacie?
> Co jest lepsze dla rabarbaru?

Słyszałam, że na glebie lekkiej (łatwo przesychającej) można wyrywać, bo
gleba ta nie zatrzymuje długo wody i karpa nie gnije w miejscu
oderwania liścia. Na glebie gliniastej podobno lepiej wycinać - ze
względu na wilgotność i zagrożenie gniciem tych miejsc. Pozostała
resztka łodygi uschnie sama i odpadnie, a karpa nie będzie skaleczona.

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

3. Data: 2007-05-06 12:09:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> [...]
> względu na wilgotność i zagrożenie gniciem tych miejsc. Pozostała
> resztka łodygi uschnie sama i odpadnie, a karpa nie będzie skaleczona.

U mnie nie chce rosnąć.

4. Data: 2007-05-06 12:37:54

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:
> Jak Wy "obchodzicie" się z rabarbarem?
> Wycinacie, czy wyrywacie?

To ten rabarbar to aż taki chwast?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2007-05-06 12:39:58

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> U mnie nie chce rosnąć.

Czemu???? Nawet u mnie, na piachach, rośnie ładnie i nawet nie
wymarza... Co mu się dzieje złego, że nie chce rosnąć u Ciebie? -
wystarczy tylko przygotować stanowisko: obornik (w roku poprzedzającym
posadzenie) plus kompost pod krzaki wokół i zapewnić wilgoć. Ciekawa
jestem, jakie są objawy "nierośnięcia" rabarbaru u Ciebie?
Wyhodowałam sobie z nasion, bo nie mogłam znaleźć karp w sprzedaży -
odmianę o czerwonych łodygach, bo tylko tę lubię. Jeśli chcesz, prześlę
Ci ładną karpę we wrześniu - rozrośnie się, jeśli będziesz postępował,
jak opiszę.

6. Data: 2007-05-06 12:40:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak Wy "obchodzicie" się z rabarbarem?
> Wycinacie, czy wyrywacie?
> Co jest lepsze dla rabarbaru?

Wyrywam, ale delikatnie (można to nazwać wykręcaniem?). A co jest lepsze to
nie wiem - rośnie to rośnie, czyli chyba mu to odpowiada:)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2007-05-06 12:41:41

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> To ten rabarbar to aż taki chwast?

Chodzi o sposób pozyskiwania łodyg z karpy :-)

8. Data: 2007-05-06 12:49:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmianę o czerwonych łodygach, bo tylko tę lubię. Jeśli chcesz, prześlę
> Ci ładną karpę we wrześniu - rozrośnie się, jeśli będziesz postępował,

Pewnie to samo zjawisko, które łamało mi drzewka owocowe w połowie
wysokości.

9. Data: 2007-05-06 13:12:27

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Pewnie to samo zjawisko, które łamało mi drzewka owocowe w połowie
> wysokości.

No, to chyba wiem :-(
Tu najlepsza karpa nie da rady...

10. Data: 2007-05-06 13:19:12

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:463dcc21$0$19459$4c368faf@roadrunner.com...

> To ten rabarbar to aż taki chwast?
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Tak jak napisała Ikselka chodzi o sposób pozyskiwania łodyg do spożycia.

Krycha

Glicynia miała zakwitnąć...
Thuja z nasion teraz
"Nie ma co liczyć na jabłka, truskawki i wiśnie"
Cedr atlantycki - odpornosc na mrozy
zmarzły mi winogrona