ranch dressing i inne - pytanie dot. kuchni amerykańskiej

1. Data: 2005-05-23 16:10:51

Temat: ranch dressing i inne - pytanie dot. kuchni amerykańskiej
Od: "Blanka Zych" <e...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Powinnam może spytać na pht, ale dotyczy to ściśle kuchni. Co to jest:
ranch dressing - rodzaj dressingu, to wiadomo, ale jak to nazwać po polsku?
pinwheel sandwiches - kanapki ...?
graham cracker crust - google pokazały coś podobnego do pokruszonych
krakresów,
okruchów z ciastek

Pozdrawiam
Blanka

2. Data: 2005-05-23 16:54:11

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ranch dressing to po prostu rodzaj genialnego dip`u do surowych warzyw (tak
przynajmniej podawano mi to w usa) - co do nazwy - majonezu kielecki tez nie
tłumaczysz - po prostu jest to okreslony produkt (chociaż RANCH nie odnosi
sie do marki firmy), na polskim rynku odpowiednika brak

pozdr
ita

3. Data: 2005-05-23 16:59:44

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Blanka Zych" <e...@j...w.sygnaturce> wrote in message
> Powinnam może spytać na pht, ale dotyczy to ściśle kuchni. Co to jest:
> ranch dressing - rodzaj dressingu, to wiadomo, ale jak to nazwać po polsku?

wydaje mi sie, iz nalezy zostawic ta nazwe, bo w sumie jest to
nazwa wlasciwa tego danego produtku. Wymyslono przepis na niego
na farmie w Santa Barbara, czyli (bylby to dressing farmerski, czy tez
wiejski?) ale ranch stal sie nazwa, ktora charakteryzuje smak
"ranch" has become a generic term not just for a dressing but for a buttermilky
flavor "

jednym slowem imo nie powinno sie tego tlumaczyc.

> pinwheel sandwiches - kanapki ...?

zawiajne? zwykle walkuje sie chleb, na cienki plaster, smaruje sie
czym sie chce, i zawija wbijajac szpile zeby sie kanpka nie
porozwijala ;)).

> graham cracker crust - google pokazały coś podobnego do pokruszonych
> krakresów,
> okruchów z ciastek

w Usa sa produkwane graham cracers, jako wymysl pana Grahama, ktory
z ciemnej maki zrobil ciasteczka, slodzone melasa albo miodem.
sa one wiec znow nazwa wlasciwa. czesto sluza one, w formie
pokruszonej (zwykle do worka plastikowaego wklada sie kilka takich
ciasteczek i walkuje) jako element ciasta(jakby kruszonka)

mam nadzieje, ze jakos pomoglam.

iwon(k)a

4. Data: 2005-05-23 17:33:04

Od: "Blanka Zych" <e...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał...
[ciach]
> mam nadzieje, ze jakos pomoglam.
Oj tak.
Dziękuję Tobie i zuczkowi też - sporo mi to wyjaśniło ;)

Pozdrawiam
Blanka

5. Data: 2005-05-23 18:51:49

Od: "katarzyna ms" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Blanka Zych <e...@j...w.sygnaturce> napisał(a):

> graham cracker crust -<

to jest spod do ciasta z pokruszonych graham crackers. Kupuje sie gotowe w
foremce z folii aluminiowej.
katarzyna

6. Data: 2005-05-23 19:40:02

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

katarzyna ms wrote:

> to jest spod do ciasta z pokruszonych graham crackers. Kupuje sie gotowe w
> foremce z folii aluminiowej.
> katarzyna

albo mozna zrobic samemu:

1 szklanke pokruszonych grahamkow
25 g roztopionego masla
2 lyzki cukru
Wymieszac widelcem w misce az bedzie konsystencji mokrego zwiru
Wysypac do foremki, wyrownac i uklepac spodem widelca az bedzie plaskie,
twarde dno. Mozna to uzywac pod spod nie pieczonych sernikow, czy ciast
budyniowych, czy innych ciast pieczonych, ktorych wilgoc w czasie
pieczenia czy stania w lodowce przesiaknie w grahamki i stworzy z nich
cienki, troche kruszacy sie, slodki spod.

Zamiast grahamkow mozna uzywac petit beurre, ale smak bedzie inny. Mozna
zrobic w domu grahamki, tu przepis po angielsku:

http://homecooking.about.com/library/archive/blcooki
e69.htm

Magdalena Bassett

7. Data: 2005-05-24 07:03:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pokruszonej (zwykle do worka plastikowaego wklada sie kilka takich
>ciasteczek i walkuje) jako element ciasta(jakby kruszonka)

co do tych crackersow to to jest to samo, co u nas sie nazywa
digestive biscuits i chyba tez pod ta nazwa jest sprzedawane w
Polszcze. Dobrze mowie?

z pokruszonych z dodatkiem roztopionego masla robi sie bazy do
sernikow bez pieczenia - taka kruszonka jest sztywna, bo maslo
tezejac cementuje okruchy.

Pierz
K.T. - starannie opakowana

8. Data: 2005-05-24 21:17:32

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> [...]
>
> z pokruszonych z dodatkiem roztopionego masla robi sie bazy do
> sernikow bez pieczenia - taka kruszonka jest sztywna, bo maslo

to wlasnie to.
MB

9. Data: 2005-05-25 12:07:12

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wydaje mi sie, iz nalezy zostawic ta nazwe, bo w sumie jest to
> nazwa wlasciwa tego danego produtku. Wymyslono przepis na niego
> na farmie w Santa Barbara,

A czy znasz ten przepis i mozesz podać?

pozdr

cherokee