ratunku! krem do napoleonek

1. Data: 2001-12-14 03:34:35

Temat: ratunku! krem do napoleonek
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie. poratujcie jakims dobrym przepisem, zeb byl gesty, slodki,
ale nei za slodki, i zeby sie nie zachowywal jak zupa! mysalam,z ejak
juz mma swietne mrozone ciasto francuskie, to dalej bedzie latwo, a tu
taka niemila niespodzianka - krem wg przepisu z kuchni polskiej nie
wydszedl i tyle.
na poooomoooooc!

pozdrowienia,
kamila
--
/"\ ||
\ / ASCII RIBBON CAMPAIGN || NO ATTACHMENTS

1. Data: 2001-12-14 07:38:10

Temat: Re: ratunku! krem do napoleonek
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

ja to kiedys nadzialam napoleonki budyniem - takimz torebki,
doktorego bylo dozucone jeszcze sporo makikartoflanej...i chyba
odrobina masla byla wruzcona jak sie mocowalam z tym betonem. ale
wyszlo swietne

proporcji niepamietam, terazbym zrobila na oko...ale to zdaje sie
tylko ja taka jestem ;)

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-14 07:50:02

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis pdany na forum Sekretw Kobiet: 1L mleka, 3/4 szkl cukru, 2 zółtka,
1 szkl mąki. Ugotować budyń. Podobno dobry, ale nie wypróbowałam.

1. Data: 2001-12-14 09:43:59

Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

kamila slawinska napisał(a):

> [...]
> --
> /"\ ||
> \ / ASCII RIBBON CAMPAIGN || NO ATTACHMENTS

Proponuje taki ;
2 łyżki czubate mąki ziemniacznej
2 lyżki mąki pszennej
1/2 szkl mleka
1 cukier waniliowy
1/2 szkl cukru
2 zółtka
1 masło extra

1 szkl mleka zagotwać z cukrem. Druga wymieszać z mąką i żółtkami (aby nie
było grudek) i powoli wlewaćdo gotującego sie mleka. Cały czas mieszać do
zagotowania.
Powinien wyjśc z tego gesty budyń Do goracego włożyć masło i dobrze
wymieszać do calkowitego rozpuszczenia się masla. Ja do kazdej masy
zawsze dodaje troche soku z cytryny aby nie była taka mdła oczywiście wg
smaku i uznania.
Gdy lekko przestygnie smarować nim jedną wartwe napoleonki.Przykryć druga.

Posypac cukrem pudrem.
Smacznego

1. Data: 2001-12-14 12:34:50

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

ten bedzie swietny, ale podam jeszcze troszeczke inny, choc bardzo podobny,
bo zasada ta sama:

na duza blache ciastek

pzrepis "lopatologiczny" ;-)
GARNEK
1,5 litra mleka+ 1 maslo roslinne +2 szkl cukru /gotowac na malym ogniu, a
gdy zawrze wlac zawartosc miski i szybko wymieszac, bo gestnieje w oczach/

MISKA
0,5 litra mleka + 2 szkl maki krupczatki + 4 zoltka + 2 zapachy waniliowe
lub rumowe (wszystko wymieszac nie gotujac)

Zawsze wychodzi :-)

--
POzdrówka
Sassenach

1. Data: 2001-12-14 18:08:49

Od: "MAc" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsz do Cafe
kupic paczke kremu do Karpatki - zawsze wychodzi i jest dobry.
Nie jest to co prawda ideał, ale tyle razy jadlem gorszy, ze polecam z
czystym sumieniem.

MAc

Jagody i pierogi Pomocy PLZ
Do Krysi