rehabilitacja po zwichnieciu lokcia

1. Data: 2006-02-14 13:15:25

Temat: rehabilitacja po zwichnieciu lokcia
Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po 3 tyg unieruchomienia z powodu zwichniecia stawu lokciowego zdjeto mi
szyne gipsowa. Ortopeda nie dal zadnego skierowania na rehabilitacje, tylko
pokazal jak mam robic cwiczenie na wyprost reki i zalatwil mnie w ciagu 3
min. Mam spory przykurcz i boli mnie nadgarstek, chociaz na zdjeciu
kontrolnym wszystko jest niby ok. Reka nadal jest troche obrzeknieta.

Co mozecie poradzic? Czy rzeczywiscie nie warto i nie nalezy isc na
rehabilitacje? Jak taka rehabilitacja wyglada: krioterapia, cwiczenia,
magnetoterapia - co najczesciej "daja"? Czy mozna robic sobie masaz tej
chorej reki?
Czy nalezy nosic jakis bandaz elastyczny, czy tez ochraniacz lokciowy, czy
moze jakies inny sposob stabilizacji stawu? Czy nalezy czyms smarowac
lokiec? Prosze o wszelkie porady i wskazowki.

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Pozdr,
Jerry (25 l.)

2. Data: 2006-02-15 18:21:34

Temat: Re: rehabilitacja po zwichnieciu lokcia
Od: "wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co mozecie poradzic? Czy rzeczywiscie nie warto i nie nalezy isc na
> rehabilitacje? Jak taka rehabilitacja wyglada: krioterapia, cwiczenia,

jeśli masz duży przykurcz to rehabilitacja by Ci się przydała, na początku
napewno będziesz miał wiczenia czyne w odciążeniu które zwększają zakres
ruchu, póżniej dobre efekty daje relaksacja poizometryczna. Poproś rehab. o
wiczenia jakie możesz wyknywa w domu. Wystrzegaj się noszenia ciężkich rzeczy
w tej ręce jak niektórzy polecają by prostowac staw łokciowy.Staw łokciowy
jest stawem bardzo delikatnym i dlatego go nie przeciązaj żebys sie nie
nabawił jeszcze tzw "łokcia tenisisty"
magnetoterapia teraz nie jest Ci jz potrzebna napewno nie zaszkodzi ale też
dużo nie pomoże,
krioterapia przy obrzękubyłaby wskazana;
jak minie obrzęk i nie będzie stanu zapalnego to dobrze by Ci zrobiły ciepłe
zabieki lub wodne w celu rozlużnienia ręki przed gimnastyką wtedy się łatwiej
wyprowadza taki przykurcz i tu min: lampa sollux, okłady borowinowe, kąpiele
wirowe jak nie masz takich możliwości to wystarczy nawet pomoczy rękę w wannie
z ciepłą wodą i wtedy stara się ją lekko prostowa. Pamiętaj nic na siłę
wszystko do odczucia bólu

Czy mozna robic sobie masaz tej
> chorej reki?

Piszesz że masz obrzęk więc narazie z masażem daj sobie spokój a póżniej jest
on bardzo wskazany gł przed cwiczeniami

> Czy nalezy nosic jakis bandaz elastyczny, czy tez ochraniacz lokciowy, czy
> moze jakies inny sposob stabilizacji stawu?

Jeśli chodzi o usztywnianie stawu to wystarczy Ci okres kiedy miałeś rekę w
szynie

Czy nalezy czyms smarowac
> lokiec? Prosze o wszelkie porady i wskazowki.

jest dużo maści p/zapalnych i p/bólowych (olfen, fastum...) ale najlepsze sa
one dla producenta i reklamy

> Z gory dziekuje za odpowiedzi.
>
> Pozdr,
> Jerry (25 l.)

Pozdrawiam i skutecznego usprawniania
Wiola

3. Data: 2006-02-17 12:47:19

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerry" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> min. Mam spory przykurcz i boli mnie nadgarstek, chociaz na zdjeciu
> kontrolnym wszystko jest niby ok. Reka nadal jest troche obrzeknieta.

Zobacz watek "zwichniecie stawu lokciowego" z dn. 24.01.06r. pisalam tez o
przykurczu. Powinienes jednak postarac sie o skierowanie na rehabilitacje,
tam przynajmniej fachowo sie toba zajma.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

Biopsja tarczycy.
za duzo sliny w ustach - o co tu lata ?
gazy po posilku