Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rola ojca
Date: Mon, 27 Jul 2009 11:29:33 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 36
Message-ID: <h4js24$l98$1@inews.gazeta.pl>
References: <h4h6uh$qia$1@news.onet.pl> <h4idu8$6oq$1@inews.gazeta.pl>
<h4ioh5$h91$2@news.onet.pl> <h4jlt5$l1b$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4jm4g$ige$1@news.onet.pl> <h4jo32$oni$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4jod2$q0r$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-mi2-1.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1248686980 21800 212.76.37.190 (27 Jul 2009 09:29:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jul 2009 09:29:40 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-User: 6michal9
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:464502
Ukryj nagłówki
Chiron wrote:
>>> przepraszam, ja dokładnie mógłbym napisać to, co tren R, ale nie
>>> rozumiem związku Twojego pytania z jego tezą?
>> Ja uważam, że obowiązkowa edukacja pozwala w jakimś stopniu kogoś,
>> kogo nazwano tu "bezmózgim debilem", dopasować do reszty
>> społeczeństwa. To daje szanse _naszym_ dzieciom na to, że w przyszłości
>> nie będą
>> spotykały na każdym kroku ludzi skrajnie zacofanych.
> W modelu społecznym, gdzie to rodzice decydują o edukacji własnych
> dzieci, sami najlepiej będą wiedzieli, czy i kiedy wysłać pociechę do
> szkoły. I jakiej.
Przepraszam, a skąd ci rodzice będą o tym wiedzieli?
W takich sytuacjach zawsze znajdzie się sponsoring-
> prywatni ludzie fundujący stypendia, co daje szansę zdolnym biednym
> na awans społeczny. Sytuacja, w której do przymusowej, państwowej
> szkoły wysyła się wszystkich- uniemożliwia to nieraz (dosłownie!)
> naukę zdolniejszym- bo są terroryzowani przez "bezmózgich debili".
Ładnie uprościłeś społeczny proces integracji z otoczeniem.
> Poza tym- nikt nie ma wpływu na to, czego się dzieci uczą- co
> wywołuje napięcia społeczne (vide- przymusowa "kondomizacja" szkół).
Na pewno możesz wiedzieć, że Ty nie masz wpływu. Co do reszty możesz się
mylić.
--
pozdrawiam
michał
|