rośliny inwazyjne- walka z wiatrakami?

1. Data: 2022-07-05 08:55:36

Temat: rośliny inwazyjne- walka z wiatrakami?
Od: Krasnal <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie takiej roślinki pozbyć skutecznie. Taka bambusowata roślina (
ładnie na początku wyglądała) i powoli ale skutecznie zarasta mi całą
działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

Krasnal
______________

Tajna Organizacja Walczących Krasnali

Avast.

2. Data: 2022-07-06 00:20:54

Temat: Re: rośliny inwazyjne- walka z wiatrakami?
Od: MK <m...@b...cn> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.07.2022 o 08:55, Krasnal pisze:
> [...]
> działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
> ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

Nie ma dobrych wiadomości:
https://zielonyogrodek.pl/pielegnacja/prace-w-ogrodz
ie/5474-jak-pozbyc-sie-rdestowca-japonskiego

3. Data: 2022-07-09 12:09:23

Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml> szukaj wiadomości tego autora

Krasnal w news:62c3e067$0$480$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
> ładnie na początku wyglądała) i powoli ale skutecznie zarasta mi całą
> działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod ziemią

bo ta Ziemia do wszystkich nalezy :)

4. Data: 2022-07-11 20:46:59

Od: Krasnal <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-07-06 o 00:20, MK pisze:

> Nie ma dobrych wiadomości:
> https://zielonyogrodek.pl/pielegnacja/prace-w-ogrodz
ie/5474-jak-pozbyc-sie-rdestowca-japonskiego

Może jakiś środek chemiczny?

Krasnal
______________

5. Data: 2022-07-14 16:46:14

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
> ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

Przed rozprzestrzenianiem się roślin typu bambus, chronić może wyłącznie
mocna bariera korzeniowa, wkopana na głębokość przynajmniej 60
centymetrów. Podobno odnogi niżej nie sięgają. Tutaj przykład:
https://www.fargesia.pl/bambusy/pielegnacja.html#bar
iera
Bariera musi być naprawdę solidna, bo inaczej te cholery mogą się
przebić przez cienki materiał czy prześliznąć przez niedokładnie
zawinięte brzegi.

--
-
Akarm

6. Data: 2022-07-14 17:00:58

Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Jul 2022 16:46:14 +0200 Akarm <a...@w...pl> wrote:
> Przed rozprzestrzenianiem się roślin typu bambus, chronić może
> wyłącznie mocna bariera korzeniowa, wkopana na głębokość przynajmniej
> 60 centymetrów.

To nie jedyny sposób. Owce działają dużo skuteczniej. Od lat próbuję
wyhodować u siebie inwazyjne gatunki bambusa. Bezskutecznie.

Mateusz

7. Data: 2022-07-14 19:09:55

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
> ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

Niżej masz prosty sposób, który przedstawił Mateusz Viste:
wystarczy, że zaczniesz hodować owce. :)

--
-
Akarm

8. Data: 2022-07-20 14:30:02

Od: Collie <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 14.07.2022 o 19:09, Akarm napisał:

> Niżej masz prosty sposób, który przedstawił Mateusz Viste:
> wystarczy, że zaczniesz hodować owce. :)

Taka rada, jaki radca, miłośnik "panienek" wełnianych - czyli gówniana.
Owce nie żrą badyli, to już prędzej kozy, które wpuszczone samopas do
sadu, potrafią w try miga oporządzić z kory drzewa.

--
Collie

aronia na jarząbie coś sie dzieje
co zrobić z szyszkami?