rosół - jakie dodatki?

1. Data: 2004-02-18 14:17:26

Temat: rosół - jakie dodatki?
Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Czy dodajecie do rosołu przypiekaną cebulkę lub liść laurowy? Jakie inne
przyprawy/dodatki można wrzucić do gotującego się rosołu?

Pozdrawiam
Koko-sanka
--
Koko-sanka/CrazySquad Powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-02-18 14:20:29

Temat: Re: rosół - jakie dodatki?
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-18 15:17:26 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Koko-sanka* skreślił te oto słowa:

> Czy dodajecie do rosołu przypiekaną cebulkę lub liść laurowy? Jakie inne
> przyprawy/dodatki można wrzucić do gotującego się rosołu?

Cebulke zawsze, liścia laurowego - nie.
Zawzse tez dodaje wyhodowane latem liscie maggi.
Niektórzy dodaja kapuste.

Heh, a w poniedzialkowym "Duzym Formacie" sa 2 przepsiy na rosół, i w obu
kaza dodac kostki rosołowe. Dzis juz sroda, a ja nadal nie wymysliłam po co
;)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-02-18 14:22:44

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koko-sanka" <K...@C...prv.pl.USUN_TO> napisał w
wiadomości news:lqdcm0ut2kl5$.qm3dg2wesfku.dlg@40tude.net...
> Czy dodajecie do rosołu przypiekaną cebulkę lub liść laurowy? Jakie inne
> przyprawy/dodatki można wrzucić do gotującego się rosołu?

Zależy do jakiego rosołu - do drobiowego ja wrzucam własciwie tylko jarzyny,
pieprz i sól. Do wołowego listek, cebulę ale nie przypiekaną tylko w całości
i surową, ziele angielske, czasem ratuję się odrobiną maggi.

--
Pozdrawiam, Elske
GG 5141425

1. Data: 2004-02-18 14:25:24

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Heh, a w poniedzialkowym "Duzym Formacie" sa 2 przepsiy na rosół, i w obu
> kaza dodac kostki rosołowe.

Do czego? Do wody chyba... ;-). Tak poważnie to podejrzewam, że komuś się z
"jarzynką" pomyliło...

1. Data: 2004-02-18 14:34:05

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-18 15:25:24 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Elske* skreślił te oto słowa:

> Do czego? Do wody chyba... ;-). Tak poważnie to podejrzewam, że komuś się z
> "jarzynką" pomyliło...

No dosc konsekwentna ta pomyłka :)
Rosół z imbirem - i w skladnikach są 3 kostki bulionowe(mieszane, drobiowe
i wołowe).
I w opisie dzialan jest:
"Wolowine, piers kurczaka, wloszczyzne, ziarenka pieprzu oraz kostki
bulionowe wrzucamy do litrow wrzacej wody. Gotujemy na wolnym ogniu 1,5
godziny"

Ale calkiem mozliwe, ze za tydzine ukaze sie sprostowanie :) W ostatnim
numerze jedno jest: "Do zeszłotygodniowego przepisu na kurczaka z jabłkami
wkradł sie błąd: nalezy wziąc 20 rodzynek, a nie 20 dag rodzynek".

Swoja drogą, nie ma to jak matematyczna dokladnosc w kuchni :D 20 rodzynek,
15 ziarenek maku, 24 ziarna sezamu ;)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-02-18 14:41:35

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale calkiem mozliwe, ze za tydzine ukaze sie sprostowanie :) W ostatnim
> numerze jedno jest: "Do zeszłotygodniowego przepisu na kurczaka z jabłkami
> wkradł sie błąd: nalezy wziąc 20 rodzynek, a nie 20 dag rodzynek".

ROTFL! No aptekarzami to nie mogliby być ;-)

> Swoja drogą, nie ma to jak matematyczna dokladnosc w kuchni :D 20
rodzynek,
> 15 ziarenek maku, 24 ziarna sezamu ;)

Ja tam wolę przepisy w stylu "weź kopę jaj i dwie dziewki służebne" ;-))

1. Data: 2004-02-18 15:18:24

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c0vso4$33p$1@atlantis.news.tpi.pl> Elske wrote:

> Do czego? Do wody chyba... ;-). Tak poważnie to podejrzewam, że komuś
> się z "jarzynką" pomyliło...

A jak różnica ?

Władysław

1. Data: 2004-02-18 15:20:43

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A jak różnica ?

jak wrzucisz kostke do samej wody to oka zaczynaja plywac, jak wrzucisz
jarzynke to nie :)))

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-02-18 15:25:11

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy dodajecie do rosołu przypiekaną cebulkę lub liść laurowy? Jakie inne
> przyprawy/dodatki można wrzucić do gotującego się rosołu?

woda, kurczak, marchew, pietruszka i seler por, mozna pietruszke zielona
zwiazac z porem

pieprz, maggi do smaku i tyle jesli chodzi o doprawainie pysznego rosolu
zadnych lisci laurowych, zadnych ziel angielskich
mama raz zrobila z przypieczona na plycie cebula, ale jakos lekki posmak
cebuli mi nie pasowal, moze dlatego ze przyzwyczajonam do rozolu bez tego
typu dodatkow :)

Marta

1. Data: 2004-02-18 15:50:43

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> A jak różnica ?

w "jarzynce" (vegeta) nie ma tłuszczu - tylko sproszkowane jarzyny,
przyprawy i konserwanty ;-).

--
Pozdrawiam, Elske
GG 5141425
**widziałam już kota bez uśmiechu, ale uśmiech
bez kota zobaczyłam po raz pierwszy w życiu**

piwo do mięsa
Analfabetyzm (również na pl.rec.kuchnia)
Racuchy - dostane po lapach?
mintaj w kostkach
Risotto.