Re: rów melioracyjny - czym obsadzić?

Data: 2005-06-22 07:19:56
Temat: Re: rów melioracyjny - czym obsadzić?
Od: "Dirko" <d...@n...pl>

W wiadomości news:d98kaq$dia$1@news.onet.pl Michał Szerling
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ja mam taki rów od ulicy i w zeszłym roku przykryliśmy go folią
> ogrodniczą (czarna pleciona) i posadziliśmy irgi, róże (te dzikie w
> różnych kolorach, nie wiem jak je fachowo nazwać), pęcherznice.
> Kilka irg nie przeżyło zimy, ale reszta jest OK. Powolutko to
> wszystko zaczyna się rozrastać i myślę, że w przyszłym roku będzie
> całkowicie niewidoczny ten rów.

Hejka. Rowy melioracyjne są urzadzeniami służącymi do prowadzenia wody
(od i do). W związku z tym nie powinna się w nich znajdować roślinność
utrudniająca jej przepływ. Konserwacja rowów melioracyjnych polega między
innymi na usuwaniu wszelkiego zakrzaczenia i wykaszaniu skarp. W zależności
od wielkości przepływu i pochylenia skarp do umacniania takich rowów stosuje
się darninę, bruk lub różnorakie elementy betonowe.
Jeżeli taki rów melioracyjny ma dobrze pełnić swą rolę, to nie
powinniśmy w nim urządzać ogrodu. :-)
Pozdrawiam specjalistycznie Ja...cki