równanie na mądre i szczęśliweżycie

1. Data: 2009-03-08 13:58:18

Temat: równanie na mądre i szczęśliweżycie
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Oto najlepsze znane mi równanie na mądre i szczęśliwe życie:

mądre i szczęśliwe życie =
obowiązki (dharma) +
prawdomówność (sathya) +
wewnętrzny spokój (shanti) +
niekrzywdzenie (ahimsa) +
miłość do Boga i innych (prema)

Do prawdziwego szczęścia prowadzi droga duchowa a nie materialna.
Duchowy jest cel ludzkiego życia - urzeczywistnienie Boga; chrześcijaństwie:
zbawienie, w buddyzmie i hinduizmie: oświecenie (moksza).
Osiąga się go przez rozwój duchowy, na który składają się, m.in.:
modlitwa/medytacja, sakramenty, bezinteresowana służba Bogu i bliźnim (seva),
prawe postępowanie, wyrzeczenie, ograniczanie pragnień.

Obowiązki wyznacza Bóg - patrz Biblia (przykazanie miłości, dziesięć
przykazań, itd.) lub Bhagavadgita lub Koran itp. Najważniejszym obowiązkiem
człowieka jest wielbienie Boga.
Wewnętrzny spokój osiąga się m.in. przez wyrzeczenie się pogoni za dobrami
materialnymi, unikanie stresu, itp.
Niekrzywdzenie obejmuje też np. wegetarianizm.

W duchowości przywiązuje się dużą wagę do kształtowania charakteru człowieka,
a także czystości zewnętrznej i wewnętrznej oraz właściwego odżywiania
(optymalna dieta dla człowieka nazywa się satwiczna).

2. Data: 2009-03-09 02:06:38

Temat: Re: równanie na mądre i szczęśliweżycie
Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@p...onet.pl pisze:
> Oto najlepsze znane mi równanie na mądre i szczęśliwe życie:

ciach

i co w zwiazku z tym?

pozdrawiam
SlawcioD

3. Data: 2009-03-09 12:52:16

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SlawcioD pisze:

> i co w zwiazku z tym?

Nic ;-DDD
Niepełnosprawni też chcą być szczęśliwi i... bywają mądrzy ;-DD, więc...
wcale nie NTG !!!

pozdrawiam
robercik-us

4. Data: 2009-03-10 07:18:36

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us pisze:

> Nic ;-DDD
> Niepełnosprawni też chcą być szczęśliwi i... bywają mądrzy ;-DD, więc...
> wcale nie NTG !!!
>
> pozdrawiam
> robercik-us

przyzwyczailem sie ze usenet sluzy do zadawania pytan... a tu taka luzna
mysl... :)

szczescie jest w nas, tylko trzeba je z siebie wydobyc (za pomoca lopaty
:) )

pozdrawiam
SlawcioD

5. Data: 2009-03-10 19:04:24

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.03.2009 08:18, użytkowniczka/użytkownik SlawcioD napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

albo kilofa ;o)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

6. Data: 2009-03-11 16:59:45

Od: "Zbigniew A Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Oto najlepsze znane mi równanie na mądre i szczęśliwe życie:
(...) lub Koran itp. (...)
=========================
Ten akurat znam (Koran) z autopsji, z powodu wieloletniego bliskiego
sąsiedztwa z muzułmanami i gdyby ktoś szukał szczęścia w życiu, to
polecałbym raczej "itp.".
Zdrówko!

Zbigniew A Gintowt

7. Data: 2009-03-11 18:12:54

Od: "RS/S__" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew A Gintowt" <z...@f...com.pl>
napisał w wiadomości news:gp8qmc$2cf$1@inews.gazeta.pl...

(...)

> Zdrówko!
> Zbigniew A Gintowt

Zbysio jak milo Cie tu zobaczyc :-)
Qrde a moze wiecej ludu ze starej gwardii tu zaglada ?
A moze nasz A.A. tez tu zagląda ????
i lada moment sie odezwie ups.. ale byloby milo :-)

Pozdrawiam
starych i nowych bywalcow z pl.soc.inw......
RS/S

8. Data: 2009-03-16 21:42:27

Od: Sławek <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RS/S__" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Qrde a moze wiecej ludu ze starej gwardii tu zaglada ?
> A moze nasz A.A. tez tu zagląda ????
> i lada moment sie odezwie ups.. ale byloby milo :-)

A.A może i zagląda, podobnie jak ja (Apik) a czy się odezwie......
--
---
Pozdrawiam Sławek

Skype: slawek7239
GG: 2476820

9. Data: 2009-03-17 15:35:50

Od: "RS/S__" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <s...@n...pl>
napisał w wiadomości news:gpmheb$bib$1@atlantis.news.neostrada.pl...

/.../

> A.A może i zagląda, podobnie jak ja (Apik) a czy się odezwie......
> [...]

Siema

APICZKU, milo mi ze Cie tutaj spotkalem :-)
az sie lezka w oku kreci gdy czlowiek wspomni te stare czasy nooo i ten
zapal
ups... to byly czasy :-)))
Popatrz to juz ladnych pare latek uplynelo gdy ta gwardia sie rozleciala :-)
Z Mirkiem mam kontak z Piotrem tez ale
A.A. zamknal sie w sobie i ani mrumru :-(
szkoda bo Go bardzo lubilem nooo i nadal bardzo Go lubie
chociaz niemam z nim zadnego kontaktu

Pozdrawiam RS/S

10. Data: 2009-03-20 11:17:47

Od: "Zbigniew A Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Qrde a moze wiecej ludu ze starej gwardii tu zaglada ?
> A moze nasz A.A. tez tu zagląda ????
> i lada moment sie odezwie ups.. ale byloby milo :-)
=====================
Witaj Szymon,
Rzadko tu już zaglądam. Mam wiele zajęć które mnie bardziej absorbują, a
ponadto doszedłem do wniosku, że nie ma sensu katować się wybuchającymi tu
od czasu do czasu scysjami...
Ze starej gwardii wielu już odeszło i oby o AA pamięć nie ginęła niezależnie
od tego gdzie przebywa teraz...
Zdrówko!
Zbig A. Gintowt

jak ugryść temat szpitala uzdrowiskowego - sanatorium
Orzeczenie o niepelnosprawnosci - astma
Zapomoga a renta socjalna
Julia
Okulary