rwa kulszowa?

1. Data: 2002-02-06 08:47:51

Temat: rwa kulszowa?
Od: "mr" <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze,
Dwa miesiące temu złapała mnie podczas zimna dolegliwość lewej nogi zwana
podobno "rwa kulszowa". Objawia się to bólem w lewym stawie biodrowym
podczas wstawania i siadania, tak bólu nie ma. Na początku był szerszy ból,
nawet poniżej kolana, teraz tylko w biodrze. Zawsze traktuję sprawy - samo
przyszło, ma samo przejść- ale coś za długo nie przechodzi, a dokucza
trochę. Oprócz ciepłego ubioru (od tego momentu) nic więcej nie stosuję.
Poradźcie proszę.
Marek

2. Data: 2002-02-06 10:45:13

Temat: Re: rwa kulszowa?
Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mr wrote:

> Drodzy grupowicze,
> Dwa miesišce temu złapała mnie podczas zimna dolegliwość lewej nogi zwana
> podobno "rwa kulszowa".

Moze to byc zwykle zapalenie nerwu lub niestety objaw czegos
powazniejszego - np. dyskopatii odcinka ledzwiowego. Udaj sie w kierunku
najblizszego lekarza.

--
Pozdrowionka
__

3. Data: 2002-02-06 12:02:17

Od: "mr" <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że to zapalenie nerwu, czuję że to na pewno to. Jak się leczy?, czy
samo przejdzie?
Pozdrowienia
Marek

Użytkownik Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@1...onet.pl...

> Moze to byc zwykle zapalenie nerwu lub niestety objaw czegos
> powazniejszego - np. dyskopatii odcinka ledzwiowego. Udaj sie w kierunku
> [...]
__

4. Data: 2002-02-06 12:15:30

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

mr wrote:

> Myślę, że to zapalenie nerwu,
> czuję że to na pewno to.
> Jak się leczy?, czy samo przejdzie?

Marku, musisz się zdecydować - albo jesteś kompetentny (wtedy lecz się sam),
albo nie (wtedy do doktora). Problem z dawaniem rad jest w medycynie taki, że
jak diagnoza jest chybiona, to leczenie może pogorszyć (a nie poprawić) stan
chorego.

Leszek

5. Data: 2002-02-06 13:30:01

Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> [...]
> jak diagnoza jest chybiona, to leczenie może pogorszyć (a nie poprawić) stan

Dokladnie tak. Rwa kulszowa jest objawem a nie przyczyna. Rozroznic obie
przyczyny mozna w prosty sposob - przy dyskopatii zmiana pozycji pomaga.
Oczywiscie nie zawsze. Czasem to moze byc cos posredniego, czyli stan
zapalny nerwu wywolany dyskopatia - opuchniecie korzenia nerwowego.

Objawowo na bol metode trzeba sobie samemu dobrac - jednym pomaga cieplo
innym zimno.

--
Pozdrowionka
__
Pawel Boguszewski
mailto:p...@1...onet.pl
Just remove 1234 from my email (spam protector)

Badanie krwi
e-konsultacja - gdzie ? - lekarz
Najstarszy student medycyny.
chlamydia