rwa kulszowa - lumbago - masaze?

1. Data: 2003-06-19 06:24:33

Temat: rwa kulszowa - lumbago - masaze?
Od: "Karolina" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moj znajomy ma problem. Ma znaczną nadwagę, chodzi o bóle w okolicach
krzyża, dolnej części kręgosłupa; nie promieniują na pośladki ani kończyny
dolne. Najciekawsze jest to, że bóle pojawiają się w czasie snu nad ranem.
Trudno jest mu znaleźć wygodną pozycję do spania. W ciągu dnia nie ma tego
typu objawów, lub są znikome.

Czy jest to objaw lumbago? Jak można temu zaradzić? Prawdopodobnie powinien
zrzucić wagę, co oprócz tego?
Czy możecie polecić jakiegoś masażystę lub kręgarza z 3miasta?
Chodzi o fachowca od strony medycznej, a nie relaxu czy urody.
Będę wdzięczna za wskazówki na ten temat.
Pozdrawiam,
KJ

2. Data: 2003-06-19 10:10:06

Temat: Re: rwa kulszowa - lumbago - masaze?
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jun 2003 08:24:33 +0200, Karolina wrote:

> moj znajomy ma problem. Ma znaczn? nadwag?, chodzi o bóle w okolicach
> krzy?a, dolnej cz??ci kr?gos?upa; nie promieniuj? na po?ladki ani ko?czyny
> dolne. Najciekawsze jest to, ?e bóle pojawiaj? si? w czasie snu nad ranem.
> Trudno jest mu znale?? wygodn? pozycj? do spania. W ci?gu dnia nie ma tego
> typu objawów, lub s? znikome.

Sugeruje że materac nie wytrzymuje jego ciężaru ciała i jest mu
niewygodnie. Sam miewam bóle w okolicy l-s kiedy zbyt długo śpię na
niewygodnym łóżku. Nadwagę miałem kiedyś, niestety obecnie właściwie mam
BMI rzędu 30, czyli jestem otyły - a jak znajomy? :)

> Czy jest to objaw lumbago?

Nie. Lumbago czyli po polsku postrzał to ostry zespół bólowy o obrazie
analogicznym do nazwy (nagły bardzo silny ból okolicy l-s promieniujący
typowo do kończyn(y) dolnych(ej).

> Jak mo?na temu zaradzi?? Prawdopodobnie powinien
> zrzuci? wag?, co oprócz tego?

Ćwiczyć i zmienić materac.

> Czy mo?ecie poleci? jakiego? masa?yst? lub kr?garza z 3miasta?

Nie mogę, bo nie znam nikogo z 3miasta.
Na podstawie tego co piszesz trudno stwierdzić, czy akurat masaż był by
korzystny.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-06-20 12:25:13

Od: "Karolina" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sugeruje że materac nie wytrzymuje jego ciężaru ciała i jest mu
> niewygodnie.

zmienił materac na wygodniejszy = faktycznie poprzedni nie był najlepszy
ale problem pozostał, choc spanie jest wygodniejsze.

> Nadwagę miałem kiedyś, niestety obecnie właściwie mam
> BMI rzędu 30, czyli jestem otyły - a jak znajomy? :)

niestety nie wiem dokladnie jaki ma wskaźnik BMI, ale na pierwszy rzut oka
wydaje mi sie ze ma nadwage.

> Nie. Lumbago czyli po polsku postrzał to ostry zespół bólowy o obrazie
> analogicznym do nazwy (nagły bardzo silny ból okolicy l-s promieniujący
> typowo do kończyn(y) dolnych(ej).

to jest pocieszajace..

> Ćwiczyć i zmienić materac.

wie, ze powinien cwiczyc, problem stanowi moze brak czasu, ale musi go jakos
w koncu wyegekwowac, skoro chce sie lepiej czuc.

> Nie mogę, bo nie znam nikogo z 3miasta.
> Na podstawie tego co piszesz trudno stwierdzić, czy akurat masaż był by
> korzystny.

kogos juz znalezlismy, wyprobujemy..
Dziekuje i pozdrawiam rownie serdecznie.
Karolina

BuerLecithin - przeterminowany?
zaspol zatokowo oskrzelowy - czym to sie leczy?
Prosze o pomoc!!!!!!!Co to może być?!?!?!?!
gdzie zaszczepic sie mozna p/wsciekliznie.
Centrum Onkologiiw W-wie