ryba po gracku - jaka?

1. Data: 2003-12-18 14:53:40

Temat: ryba po gracku - jaka?
Od: "lisio" <lisekw@usun_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć Wszystkim

pytanko o rybę po grecku - jakiej "używacie"? jaka najlepsza?
co poradzicie?.....

aaa raczej skłaniam się przede wszystkim ku filetowanym...

--
Pyzdry
Lisio

Pyrlandia

odpowiadając na priv wyrzuć USUN_TO z adresu!!!

1. Data: 2003-12-18 15:21:51

Temat: Re: ryba po gracku - jaka?
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej!
Nie wiem, czy Ci się przydadzą moje wskazówki, bo ja robię trochę no oko.
Ostatnio robiłam tak filety z mintaja.
1. Usmażyć ryby
2. Przygotować zalewę... ona jest najważniejsza!
- marchewka,pietruszka i cebula w proporcjach 2:1:1
zetrzeć na tarce średnio drobnej, cebula może być drobniutko pokrojona
dodać koncentrat pomidorowy,posolić,dodać szczyptę pieprzu i małą
łyżeczkę cukru
- dusić ok.15 mni.w przykrytym naczyniu w dużej ilości oleju /do momentu,aż
warzywa będą miały konsystencję mazistą
3. Smacznego!
Pozdrawiam! M.

1. Data: 2003-12-18 19:22:56

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lisio" <lisekw@usun_to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> cześć Wszystkim
>
> pytanko o rybę po grecku - jakiej "używacie"? jaka najlepsza?
> co poradzicie?.....
>
> aaa raczej skłaniam się przede wszystkim ku filetowanym...
Do tej pory pamietam z dziecinstwa wspanialy smak halibuta po grecku,
jakiego robila moja mama. Dla mnie najlepsza di tego rybka:)
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2003-12-18 19:34:12

Od: "zienko" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pytanko o rybę po grecku - jakiej "używacie"? jaka najlepsza?
> co poradzicie?.....
>
> aaa raczej skłaniam się przede wszystkim ku filetowanym...
-----------------------------
Ja uważam że na rybę po grecku najlepszy jest filet z dorsza a dokładniej ze
świeżego dorsza (gdy mieszkasz nad morzem), filety nieduże solimy i smażymy
w mące na patelni, następnie pietruszkę, marchewkę, seler po jednym korzeniu
trzemy na tarce jarzynowej do tego (jak u mnie) dużżżżo cebuli pokrojonej w
drobną kostkę. W pierwszej kolejności pieczemy cebulę do dobrego
zarumienienia a następnie dodajemy jarzyny i dusimy na bardzo miękko w
większej ilości oleju, na koniec oczywiście po przyprawieniu solą i pieprzem
najlepiej na ostro dodajemy przecier (dosyć dużo). Rybę przekładamy w
miseczce z sosem na zmianę. Można dla tych co lubią pieczarki, dodać je
dodatkowo do sosu w czasie duszenia. Razem z żoną robimy taką rybę kilka
razy w roku, nie tylko na święta. Jest wspaniała na zimni jak i na gorąco.

Smacznego smakosz z nad morza.

1. Data: 2003-12-19 06:46:52

Od: "Gazeta" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

ja robię podobnie jak moja przedmówczyni. Filety z mintaja smażę w panierce
i układam na płaskim talerzu. Warzywa przygotowuję tak:
drobno posiekaną cebulę smażę na oliwie, gdy jest już zarumieniona dodaję
starte na tarce marchewkę, pietruszkę i selera. Do tego wrzucam ziele
angielski, liść laurowy, pieprz ziarnisty i trochę soli i to wszystko
podlewam małą ilością wody, aby podczas duszenia nie przywierało do patelni.
Gdy warzywa są już miękkie doprawiam do smaku i dodaję dużo ostrej papryki
lub czerwony pieprz z papryką (lubię bardzo ostre potrawy), dodaję przecier
pomidorowy i trochę ketchupu i na sam koniec posiekaną natkę pietruszki.
Ciepły farsz wykładam na ryby i studzę. Jadam na zimno, a wiem że niektórzy
jadają również ciepłe.

Smacznego

--
Renata

1. Data: 2003-12-19 08:03:03

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Za komuny zawsze był to dorsz. Teraz kiedy dorsz jest prawie droższy od
pstrąga, jest to inna ryba morska.
Sos który tu podajecie to jest tak samo grecki, jak śledź po japońsku,
japoński. W sosie greckim nie ma pomidorów, a kolor pochodzi od marchwi.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-19 13:21:05

Od: "Joanna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cześć Wszystkim
>
> pytanko o rybę po grecku - jakiej "używacie"? jaka najlepsza?
> co poradzicie?.....

Niedawno zrobiłam z fileta z flądry, było bajeczne. Sos robię tak jak
poprzedniczki z koncentratem pomidorowym. Jesteśmy straszne rybojady i robię po
grecku raczej często, ale z flądry było super.
Joanna

agar
[WRC] Gdzie kupie gluten?
HOOVER HCA 454 PW ALU