sałatka

1. Data: 2004-11-10 21:08:30

Temat: sałatka
Od: magda <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poszukuję przepisu na dobrą i szybką w wykonaniu sałatkę.
Może być też śledziowa. Za wszystkie przepisy z góry dziękuję.
Pozdrawiam. Magda

1. Data: 2004-11-10 21:58:15

Temat: Re: sałatka
Od: "Darka" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję przepisu na dobrą i szybką w wykonaniu sałatkę.

Sałatka z tuńczykiem

woreczek ryżu
2-3 duże ogórki kiszone (pokrojone w kostkę)
puszka tuńczyka (najlepiej odcedzonego od oleju lub sosu własnego)
2/3 puszki kukurydzy (można też dodać groszek)
majonez/śmietana (daję na oko, żeby składniki się ładnie wymieszały)
pieprz, sól

sladniki wymieszać w misce i... gotowe

Polecała
Darka

1. Data: 2004-11-10 22:19:50

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> Utarta marchew + utarty zolty ser + pietruszka.

pietruszka natka czy korzen?

th

1. Data: 2004-11-10 22:24:06

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 10 novembre 2004 ŕ 22:08:30, vous écriviez :

ps. wiem ze nikt mi nie wierzy...:)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-11-10 22:31:21

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 10 novembre 2004 ŕ 23:19:50, vous écriviez :

> pietruszka natka czy korzen?

Natka.

ps. przepraszam, korzenia u nas [zagranica] nie ma

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-11-10 22:33:23

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> ps. przepraszam, korzenia u nas [zagranica] nie ma

To jak ta pietruszka rosnie? na drzewach? ;)

th.

1. Data: 2004-11-10 23:01:17

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 10 novembre 2004 ŕ 23:33:23, vous écriviez :

> To jak ta pietruszka rosnie? na drzewach? ;)

Rosnie glownie w sklepach, a korzen jakos nie.

ps. w tutejszych sklepach rosna tysz buraki gotowane (wylacznie).
Surowych burakow najstarsi ludzie nie widzieli, jak rowniez korzenia
pietruszki czy kiszonej kapusty.

Co kraj to obyczaj...

--
Ewcia z krainy Deszczowcow

1. Data: 2004-11-10 23:31:20

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Le mercredi 10 novembre 2004 ŕ 22:08:30, vous écriviez :

> Utarta marchew + utarty zolty ser + pietruszka.
>

> ps. wiem ze nikt mi nie wierzy...:)

A może tak:

utarty ser + nasiona słonecznika (łuskane) + sporo czosnku wycisnietego +
pare jajek ugotowanych posiekanych + majonez

Marek

1. Data: 2004-11-10 23:49:03

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"magda" wrote ...
> Witam
> Poszukuję przepisu na dobrą i szybką w wykonaniu sałatkę.

Sałatka śledziowa
- platy śledziowe wymoczone do odpowiedniej dl Ciebie sloności,
- kukurydza z puszki,
- kwaśne jabłka,
- majonez

Sałatka z tuńczykiem
- sałata zielona karbowana lub kapusta pekińska (i tak i tak jest ok)
- pomidor
- ogórek
- cebula
- oliwki zielone (malo i opcionalnie)
- papryka czerwona jeśli jest pod reką
- tuńczyk w kawałkach w sosie własnym
- zioła prowansalskie
- oliwa
- ocet winny

Sałatka z gumowymi grzankami (mniej szybka, ale doobra ;)
- papryka czerwona
- kukurydza z puszki
- ostry żółty ser
- chleb (nie razowy)
- czosnek
Chleb pokroić w kostkę ok. 1cm x 1cm i zrumienić na gorącej oliwie. Ser
zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Paprykę pokroić w kostkę. Drobno posiekać
czosnek. Dodać kukurydzę i majonez. Wszystko dobrze wymieszać. Spożywać
sałatkę można na dwa sposoby: z chrupiącymi grzankami - bezpośrednio po
przygotowaniu i z gumowymi grzankami - czyli po chwili, gdy sałatka się
"przegryzie".
Autor: Moja Mama :)

Sałatka "krabowa", bo krabów tam jak na lekarstwo ;)
- Paluszki krabowe
- Ugotowany na sypko ryż
- Papryka czerwona
- Kukurydza z puszki
- Majonez
- Można dodać trochę zielonego ogorka

Mimoza (sałatka warstwowa) (czasochłonna trochę, ale dobra bardzo ;)
Układasz warstwami w małych miseczkach (1osoba = 1 miseczka) lub na tak
zwanym śledziowym talerzu.
1. Szproty (wedzone w oleju) rozgniecione dobrze widelcem (może być tez inna
rybka w oleju)
2. Sos = majonez + śmietana
3. Drobno posiekane białko od ugotowanego jajka
4. Sos
5. Ugotowana i drobno posiekana marchew
6. Sos
7. Drobno posiekana cebulka
8. Sos
9. Rozgniecione gotowane żółtka ładnie sypiemy pośrodku, brzegi dekorujemy
zielonym ogoreczkiem (daje tez super zapach) lub np. szczypiorkiem
Wstawiamy na chwile do lodówki, żeby się przegryzło.
Autor: Moja Mama :)

Surowka antywampirkowa lub antygrypowa, jesli ktoś tak woli ;)
- Marchew
- Czosnek
- Majonez
- Może być kwaśne jabłko
Marchew oczyścić i zetrzeć na tarce o duzych oczkach. Czosnek drobno
posiekać. Jeśli dodajemy jabłko to traktujemy go identycznie z marchewka.
Dodajemy majonez i wszystko mieszamy. Z jabłkiem sałatka jest delikatniejsza
i nie tak bardzo czuć czosnek.

Może cos przypadnie do gustu :)

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-11-10 23:49:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Nov 2004 23:31:21 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Le mercredi 10 novembre 2004 ŕ 23:19:50, vous écriviez :

>Natka.
>

>ps. przepraszam, korzenia u nas [zagranica] nie ma
>

>Ewcia

U nas pasternak robi za korzen pietruszki. Znam osobe, ktora jest
swiecie przekonana, ze jedno to to samo co to drugie, mnie sie
tez wydaje, ze pasternak moze w wielu przypadkach udawac korzen
pietruszki

pierz
K.T. - starannie opakowana

"kulebiaczki" -ile czasu się piecze ?