sałatka "na jutro"

1. Data: 2006-07-08 20:24:57

Temat: sałatka "na jutro"
Od: Paulina <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;

Od razu zaznaczam, że kucharka ze mnie dość kiepska :-( Niestety
przyszedł taki czas, że muszę pokazać, że nie jest ze mną aż tak źle.
Niestety nie mam możliwości przygotowania sałatek w dzień konsumpcji.
Proszę, podajcie przepisy na dwie sałatki, które mogę zrobić dzisiaj,
nie martwiąc się, że jutro stracą walory smakowe, estetyczne, itp. Marzą
mi się sałatki, które spowodują, że u gości będą wisiały jęzorki na
wierzchu spragnione kolejnej porcji smakołyku :-) Hmmmm, pomoże Ktoś?

Pozdrawiam i dziękuję - Paulina

2. Data: 2006-07-08 20:38:02

Temat: Re: sałatka
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulina <u...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> mi się sałatki, które spowodują, że u gości będą wisiały jęzorki na
> wierzchu spragnione kolejnej porcji smakołyku :-)

Sałatka makaronowa

200 g makaronu /drobne, krótkie "sprężynki" albo inny nieduży/ ugotować,
ochłodzić, dobrze odsączyć. Wymieszać 1/3 filiżanki zalewy z ogórków
konserwowych, 4 łyżki oleju, sól i pieprz. Połączyć z makaronem, pozwolić,
aby wchłonął płyn. 125 g wędliny /mortadela, szynka gotowana lub podobnej -
czyli raczej delikatnej w smaku/ pokroić w zapałkę. 1 czerwoną paprykę
pokroić w drobną kostkę. Połączyć składniki, dodając jeszcze: 1/2 filiżanki
drobno pokrojonych ogórków konserwowych, 4 łyżki majonezu i 2 łyżeczki
musztardy.

Moim gościom zawsze przy tym jęzorki wiszą :-)

Ania

3. Data: 2006-07-08 20:39:41

Temat: Re: sałatka "na jutro"
Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Jul 2006 22:24:57 +0200, Waćpanna lub waćpan Paulina, w
wiadomości <news:e8p4a7$i9e$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> mi się sałatki, które spowodują, że u gości będą wisiały jęzorki na
> wierzchu spragnione kolejnej porcji smakołyku :-) Hmmmm, pomoże Ktoś?

A co, masz pod ręką Tesco 24h? :)
No bo to trzeba zakupy zrobić.
2 słoiczki selera konserwowego
30dag szynki konserwowej
5 jajek na twardo
puszka ananasa w kawałkach (albo sobie plastry potniesz :))
por - część biała, dość duża
majonez, sól pieprz

kroisz, mieszasz, przyprawiasz
opcjonalnie można dodać starty żółty ser, ale ja tak średnio lubię
atrakcyjność należy zwiększyć posypując sałątkę startym jajkiem i dekorując
zielonkawymi częściami pora
można też ułożyć to warstwowo w szklanej misce
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2006-07-08 20:41:53

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Jul 2006 22:39:41 +0200, Waćpanna lub waćpan Tatiana, w
wiadomości <news:1gi7zm9fh0ni7$.dlg@czarodziejka.net> zawarł, co następuje:

> Dnia Sat, 08 Jul 2006 22:24:57 +0200, Waćpanna lub waćpan Paulina, w
> wiadomości <news:e8p4a7$i9e$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> A co, masz pod ręką Tesco 24h? :)
> No bo to trzeba zakupy zrobić.

I druga:
jajka na twardo
ogórki kiszone
szynka
czerwona fasolka, kukurydza z puszki
majonez, sól, pieprz
pęczek szczypiorku

proporcje sa u mnie zmienne, w zależności od potrzeb

5. Data: 2006-07-08 20:51:57

Od: Paulina <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co, masz pod ręką Tesco 24h? :)
> No bo to trzeba zakupy zrobić.

Chyba nie do końca dobrze sie wyraziłam - "na jutro" - ale nie na 09.07
:-) Potrzebne na za 2 tygodnie, więc z wcześniejszymi zakupami nie ma
problemu :-)
Paulina

6. Data: 2006-07-08 21:04:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Jul 2006 22:41:53 +0200, Tatiana <y...@g...pl>
wrote:

> [...]
>majonez, sól, pieprz
>pęczek szczypiorku
>
>proporcje sa u mnie zmienne, w zależności od potrzeb

Ja to bym zadnych tych saklatek DZISIAJ nie przyprawiala, pokroic
co trzeba, wymieszac co trzeba, przykryc, wstawic do lodowki,
jutro doprawic - sol, pieprz, jakies majonezy/jogurty/smietany,
tak na krotko przed podaniem, to i salatka bedzi emiala smak
elementow a nie majonezu

Pierz
K.T. - starannie opakowana

7. Data: 2006-07-08 22:38:22

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulina" <u...@o...pl> wrote in message news:e8p5sq$m5c$1@news.onet.pl...

> Chyba nie do końca dobrze sie wyraziłam - "na jutro" - ale nie na 09.07
> :-) Potrzebne na za 2 tygodnie, więc z wcześniejszymi zakupami nie ma
> problemu :-)

chcesz powiedziec, ze salatke podasz za 2 tyg, a zrobisz ja dzisiaj?

iwon(k)a

8. Data: 2006-07-09 05:17:49

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chcesz powiedziec, ze salatke podasz za 2 tyg, a zrobisz ja dzisiaj?

Na taką sytuację polecam sałatkę pt. ogórki małosolne ;-)

Qra

9. Data: 2006-07-09 05:19:03

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Na taką sytuację polecam sałatkę pt. ogórki małosolne ;-)

A nawet bardziej pasować będą tu ogórki kiszone.

Qra

10. Data: 2006-07-09 07:30:00

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Jul 2006 22:04:39 +0100, Waćpanna lub waćpan Krysia Thompson,
w wiadomości <news:hc70b2dpe6uei7goocabu7de0jk9cpdeiv@4ax.com> zawarł, co
następuje:

> [...]
> jutro doprawic - sol, pieprz, jakies majonezy/jogurty/smietany,
> tak na krotko przed podaniem, to i salatka bedzi emiala smak

No proszę. A ja aż lubię, jak się to wszystko z majonezem przegryzie :)
Tylko, że ja go w sumie daje bardzo malo...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

LODY-PRZEPIS
SALATKI
ARBUZY KISZONE
UPALNY NAPOJ