salatka z makaronem

1. Data: 2002-05-14 10:24:00

Temat: salatka z makaronem
Od: "alex" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich :)

dzisiaj kupilam uroczy makaron - motylki; tak mi sie spodobal, ze nie moglam
inaczej i... juz go mam!
teraz mam dylemat - co z nim zrobic? moze jakas salatka?

dodam, ze wlasnie usiluje sie odchudzac i moze makaron to niezbyt dobry
pomysl, ale skoro juz jest...
wiec, co zrobic z motylkowym makaronem, tak aby bylo smacznie i w dodatku
dietetycznie???

pozdrawiam

olenka
--
mail to : l...@p...onet.pl

1. Data: 2002-05-14 10:46:14

Temat: Odp: salatka z makaronem
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> teraz mam dylemat - co z nim zrobic? moze jakas salatka?

Na stołówce w Uni Vechta, gdzie studiowałam, podawano makaron wymieszany z
madnarynkami z puszki (z soczkiem) i majonezem.

zadziwiajaco pyszne!

Z doświadczenia wiem, że nie nalezy mocno solic makaronu do tej sałatki.

pozdr

cherokee

1. Data: 2002-05-14 13:42:50

Temat: Re: salatka z makaronem
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alex <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abqo2q$53d$...@n...onet.pl...

> [...]
> pomysl, ale skoro juz jest...
> wiec, co zrobic z motylkowym makaronem, tak aby bylo smacznie i w dodatku

hm, mmmm, nium co by tu Ci poelcić...
może makaron nie rozgotowany + tuńczyk w sosie własnym z puszki + pomidor
+ogórek +oliwki + kukurydza + ziółka + sól, pieprz + sos z oliwy, odrobiny
musztardy i co Ci do głowy przyjdzie.
W miarę dietetycznie i smacznie :)

--
Wkn (Gdańsk)

www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2002-05-15 11:03:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:
> dzisiaj kupilam uroczy makaron - motylki; tak mi sie spodobal, ze nie moglam
> inaczej i... juz go mam!

To sa na pewno motylki, a nie kokardki? :)
Ja tez mam taki, bo mi sie podoba jego wyglad.

> teraz mam dylemat - co z nim zrobic? moze jakas salatka?

Przepis na kokardki w sosie matriciana wraz z apetycznie wygladajacymi
zdjeciami znajdziesz na:
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000055.htm
Jest krotki, wiec zacytuje go tutaj:

Kokardki w sosie matriciana
[Farfalle alla matriciana]

500 gr. makaronu kokardki
200 gr. świeżego boczku,
50 gr. owczego sera,
pikantna papryczka (peperoncino)
sól.

W dużej ilości osolonej wody wstawić makaron, który gotujemy
tradycyjnie "al dente". W między czasie podsmażyć pokrojony
w drobną kostkę boczek, tak, żeby się nie zarumienił, dodać pikantną
papryczkę (peperoncino). Odcedzić ugotowany makaron, wymieszać
z boczkiem, posypać tartym serem i natychmiast podawać.

I jeszcze jeden przepis na kokardki z brokulami (wg Lilibell555):

1 kg brokulow
kilka lodyg grubego szczypioru
6 zabkow czosnku
1,5 lyzeczki suchej bazylii
kubek startego parmezanu
oliwa lub olej arachidowy
makaron kokardki
sol do smaku
Posiekac drobno brokuly,czosnek,szczypior pokroic w obraczki.Ugotowac
makaron,rozgrzac olej(oliwe) i czesto mieszajac usmazyc brokulyz bazylia i
sola,dodac szczypior podsmazyc,dodac czosnek i podsmazyc krotko.Wymieszac z
cieplym makaronem,dodac parmezan.Dobre jest na goraco lub w temperaturze
pokojowej.

> dodam, ze wlasnie usiluje sie odchudzac i moze makaron to niezbyt dobry
> pomysl, ale skoro juz jest...

... to zapomnij o odchudzaniu i odloz to na potem, gdy juz zjesz ze smakiem
ten makaron ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-05-17 08:14:20

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

alex wrote:
> dodam, ze wlasnie usiluje sie odchudzac i moze makaron to niezbyt dobry
> pomysl, ale skoro juz jest...
> wiec, co zrobic z motylkowym makaronem, tak aby bylo smacznie i w dodatku
> dietetycznie???

nie znam sie czy dietetycznie, przez zasmazke i makaron to pewnie nie zbyt.
ale podam ci blyskawiczny przepis, ktory kiedys wymyslilam, bardzo mi
zasmakowal, a teraz robie jesli mam niespodziewany najazd glodomorow. bo ja
niewiele umiem zrobic zeby bylo dla duzej ilosci ludzi ;)

a wiec ugotowane kokardki mieszamy z ugotowanymi warzywami (ja uzywam
zazwyczaj gotowej mieszanki warzywnej, - mrozonki ktora sie nazywa.....
zaraz sobie przypomne) i z zasmazka z bulki tartej. ta zasmazke robie na
oleju z pestek winogron albo na innym oleju - ja nie uzywam masla ani
margaryny, ale ty mozesz zrobic na masle.

no, i gotowe :) a proporcje sa jakies takie ze na 1 mrozonke biore 1 paczke
makaronu albo pol, nie pamietam. i sporo zasmazki. a mrozonka sie nazywa
... juz wiem! "salatka meksykanska"!

pozdr.
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-05-18 10:08:10

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alex" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> dzisiaj kupilam uroczy makaron - motylki; tak mi sie spodobal, ze nie
moglam
> inaczej i... juz go mam!
> teraz mam dylemat - co z nim zrobic? moze jakas salatka?

A ja zrobilam wczoraj cos takiego - szkalnka makaronu (tyle, ze male
muszelki to byly), do tego zielona papryka, dwa pomidory, zielone oliwki,
troche zoltego sera - wszystko pokrojone w kostke, z przypraw czosnek
granulowany i sosy do slataki wloski zmieszany z ziolowo-koperkowym. Bardzo
dobra na zimno a dzis rano wrzucilam do mikrofalowki i na cieplo z
rozpuszczonym serem tez byla samczna.

--
Catalina
icq # 54287160