Re: salatka z makaronem

From: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: salatka z makaronem
Date: Wed, 15 May 2002 13:03:16 +0200

Użytkownik alex <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> dzisiaj kupilam uroczy makaron - motylki; tak mi sie spodobal, ze nie moglam
> inaczej i... juz go mam!

To sa na pewno motylki, a nie kokardki? :)
Ja tez mam taki, bo mi sie podoba jego wyglad.

> teraz mam dylemat - co z nim zrobic? moze jakas salatka?

Przepis na kokardki w sosie matriciana wraz z apetycznie wygladajacymi
zdjeciami znajdziesz na:
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000055.htm
Jest krotki, wiec zacytuje go tutaj:

Kokardki w sosie matriciana
[Farfalle alla matriciana]

500 gr. makaronu kokardki
200 gr. świeżego boczku,
50 gr. owczego sera,
pikantna papryczka (peperoncino)
sól.

W dużej ilości osolonej wody wstawić makaron, który gotujemy
tradycyjnie "al dente". W między czasie podsmażyć pokrojony
w drobną kostkę boczek, tak, żeby się nie zarumienił, dodać pikantną
papryczkę (peperoncino). Odcedzić ugotowany makaron, wymieszać
z boczkiem, posypać tartym serem i natychmiast podawać.

I jeszcze jeden przepis na kokardki z brokulami (wg Lilibell555):

1 kg brokulow
kilka lodyg grubego szczypioru
6 zabkow czosnku
1,5 lyzeczki suchej bazylii
kubek startego parmezanu
oliwa lub olej arachidowy
makaron kokardki
sol do smaku
Posiekac drobno brokuly,czosnek,szczypior pokroic w obraczki.Ugotowac
makaron,rozgrzac olej(oliwe) i czesto mieszajac usmazyc brokulyz bazylia i
sola,dodac szczypior podsmazyc,dodac czosnek i podsmazyc krotko.Wymieszac z
cieplym makaronem,dodac parmezan.Dobre jest na goraco lub w temperaturze
pokojowej.

> dodam, ze wlasnie usiluje sie odchudzac i moze makaron to niezbyt dobry
> pomysl, ale skoro juz jest...

... to zapomnij o odchudzaniu i odloz to na potem, gdy juz zjesz ze smakiem
ten makaron ;-)

Pozdrawiam
Lilla