sałatka z serem feta

1. Data: 2005-08-15 22:03:20

Temat: sałatka z serem feta
Od: "Lewa" <l...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktos zna jakis ciekawy przepis na salatke z serem feta? Nie chodzi mi o
standardowa "salatke grecka", ktora mozna znalezc w kazdej ksiazce
kucharskiej, tylko o cos nietypowego, ale jednoczesnie bardzo smacznego.

Bede bardzo wdzieczna,
pzdr
Lewa

2. Data: 2005-08-16 05:55:44

Temat: Re: sałatka z serem feta
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lewa" <l...@y...co.uk> napisał w wiadomości
> [...]
> standardowa "salatke grecka", ktora mozna znalezc w kazdej ksiazce
> kucharskiej, tylko o cos nietypowego, ale jednoczesnie bardzo smacznego.

.....niektorzy lubia delikatnie wymieszane pomidory, cebule z pokruszona
feta i smietana...
.....pieczone buraki pokrojone cienko, wymieszane z octem winnym, oliwa,
czosnkiem....posypane feta i natka pietruszki
.....plastry cukini, baklazana paski i papryki z piorkami cebuli podsmazone
kolejno na olwie z oliwek....odsaczone z tluszczu maksymalnie i wymieszane z
czosnkiem, rozmarynem, octem basamicznym i lekko miodem...posypane ;)
feta...
....arbuz, oliwki, feta.....czarny mielony swiezo pieprz

agataw

3. Data: 2005-08-16 06:23:42

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> standardowa "salatke grecka", ktora mozna znalezc w kazdej ksiazce
> kucharskiej, tylko o cos nietypowego, ale jednoczesnie bardzo smacznego.

oliwki, wyciśnięty ząbek czosnku i sos (ja lubię koperkowo ziołowy lub
paprykowy). Na grilu schodzi wszystko.
pozdro Jacenta

4. Data: 2005-08-16 10:02:34

Od: Przemek Jaroszewski <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lewa wrote:

> Czy ktos zna jakis ciekawy przepis na salatke z serem feta? Nie chodzi mi o
> standardowa "salatke grecka", ktora mozna znalezc w kazdej ksiazce
> kucharskiej, tylko o cos nietypowego, ale jednoczesnie bardzo smacznego.

Prosto, szybko i smacznie:

Zblanszowany świeży brokuł podzielony na "kwiatki", feta w małych
kawałkach i do tego sos czosnkowy (jogurt z majonezem w proporcji mniej
więcej 2:1, rozmiażdżony świeży czosnek w ilości dowolnej, sól, pieprz
do smaku).

Pozdrawiam,
Przemek

5. Data: 2005-08-16 19:35:41

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-16 12:02:34 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Przemek Jaroszewski* skreślił te oto słowa:

> [...]
> kawałkach i do tego sos czosnkowy (jogurt z majonezem w proporcji mniej
> więcej 2:1, rozmiażdżony świeży czosnek w ilości dowolnej, sól, pieprz

Potwierdzam. Fantastyczne połączenie.
To jest sałatka, która znika w błyskawicznym tempie na każdej imprezie, i
niemal każdy chce przepis na nią.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

6. Data: 2005-08-16 22:09:03

Od: "maua piegowata" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello,

Sałatka to nie jest, ale swego czasu pokroiłam fete w kostkę i zalałam oliwą
z dodatkiem świerzo zmielonego pieprzu, posiekanego kopru, szczypiorku,
szczypty cukru, do tego sok z połówki cyrtyny. Przeleżało w słoiku w lodówce
ze dwa tygodnie zanim sobie o tym przypomniałam. Kostki fety osączone z
oliwy robiły za podstawki do koreczków.
Część zalewy zrobiłam z dodatkiem ziół prowansalskich zamiast zieleniny. Też
pycha.

pozdrawiam
maua

7. Data: 2005-08-17 05:40:29

Od: "Beatka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lewa" <l...@y...co.uk> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Czy ktos zna jakis ciekawy przepis na salatke z serem feta? Nie chodzi mi
> standardowa "salatke grecka",

Jadłam kiedyś - feta, ogórki konserwowe, ananas , sałata.

--
Beatka

8. Data: 2005-08-21 13:20:15

Od: "Lewa" <l...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wielkie za wszelkie pomysly :) juz czesciowo je zrealizowalam i
naprawde smaczne salatki wyszly :)

sama tez skomponowalam wlasna wersje salatki:
- pokrojona w kosteczke papryka zolta i zielona
- pokrojony w kosteczke swiezy ogorek zielony
- pol puszki kukurydzy
- 3 pomidory pokrojone w kosteczke
- kawalek sera zoltego pokrojony w kosteczke
- oczywiscie glowny skladnik - opakowanie 250g lub 300g serka feta
- troszke soku ze swiezej cytryny
calosc wymieszane dokladnie, pozostawione w lodowce na godzinke

ach, paluszki lizac.... mniam mniam... wszystkim bardzo smakowalo :)

ciasto do pizzy
moja propozycja
Mango
sos sfinxowy ;-)