samobójstwo czy...

1. Data: 2002-04-02 21:40:29

Temat: samobójstwo czy...
Od: "UnKnown" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak już kiedyś się zastanawiałem.

Czy samobójstwo jest zjawiskiem egoistycznym?
Czy wybierając taką opcję mamy na celu tylko własne "dobro"?
Ja na przykład nie potrafię zrozumieć osób, które zabijają, wiedząc o tym,
że są ludzie którym zależy na nich.
Co muszą czuć rodzice dziecka, które popełnia samobójstwo...

1. Data: 2002-04-02 21:53:41

Temat: Re: samobójstwo czy...
Od: "Saulo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"UnKnown" <n...@i...pl> wrote in message

[cut]
> Co muszą czuć rodzice dziecka, które popełnia samobójstwo...

To chyba zależy m.in. od tego, czy się przyczynili do tego samobójstwa, czy
też nie.

Saulo

1. Data: 2002-04-02 22:59:25

Od: "Xuser" <X...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UnKnown" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że są ludzie którym zależy na nich.
> Co muszą czuć rodzice dziecka, które popełnia samobójstwo...

Jesli ta osoba jest przekonana, ze komus na niej zalezy to raczej
samobojstwa nie popelni. Czesto motywacja do samobojstwa jest wlasnie chec
ukarania przez swoja smierc rodzicow czy bliskich, ktorych ta osoba obwinia
za swoje nieudane zycie.
Inny przypadek... osoba sklonna do samobojstwa postrzega swiat tak dalece
jako beznadziejny, ze jest w stanie zabic takze tych najblizszych tylko
dlatego zeby nie cierpieli. Jak na ironie w tym przypadku taki rodzaj
samobojstwa nie jest postrzegany przez ta osobe jako egoistyczny, bo w jej
mniemianiu wykonujac wyrok na najblizszych, uwalnia ich od cierpienia.

--
Xuser

1. Data: 2002-04-02 22:59:47

Od: "UnKnown" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki

uk

1. Data: 2002-04-03 10:11:50

Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xuser" <X...@x...com> napisał w wiadomości

> Jesli ta osoba jest przekonana, ze komus na niej zalezy to raczej
> samobojstwa nie popelni.

Na jakiej podstawie taktwierdzisz?
Nie chodzi mi tu o odpowiedz w stylu "bo moj kolega.." lub "bo ja
...".

Pozdrawiam,
Krzysztof

1. Data: 2002-04-03 14:42:15

Od: "UnKnown" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Forgoth <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8f3sq$aqi$...@n...tpi.pl...
> Czlowieku. Samobojstwo nie powinno wchodzic w rachube. Znajdz inne zycie.
> Jezeli juz masz umrzec to umrzyj pozytecznie i poczekaj az przyjdzie na to
> czas, a nie przerywaj przedwczesnie.

Ale ja nie chcę umierać! Ja tylko pytam :-)))

1. Data: 2002-04-03 15:34:30

Od: "Forgoth" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-04-03 16:06:13

Od: "Xuser" <X...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@w...spam.de> napisał w wiadomości

> Na jakiej podstawie taktwierdzisz?
> Nie chodzi mi tu o odpowiedz w stylu "bo moj kolega.." lub "bo ja
> ...".

Na podstawie tego, ze jedna z najczestszych przyczyn samobojstw jest wlasnie
poczucie osamotnienia i izolacji. Osoba znajdujaca sie w skrajnej depresji,
jesli tylko padna odpowiednie pytania, najczesciej nie ukrywa tego ze
pragnie swojej smierci. Jesli tylko ma komu o tym powiedziec... Zwroc tez
uwage na pozorowane proby samobojcze jako reakcja alarmowa dla otoczenia. Z
zalozenia nie maja doprowadzic do smierci, sa wolaniem o pomoc skierowanym
do tych, ktorym na tej osobie zalezy.
Wiec przekonanie o tym, ze jest sie komus potrzebnym jednak ma tu duzy
wplyw.

--
Xuser

1. Data: 2002-04-03 18:06:00

Od: "NEVERMORE" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik UnKnown <n...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a8d8hu$l6$...@n...tpi.pl...

> Czy samobójstwo jest zjawiskiem egoistycznym?

Jak najbardziej !!
A nie łaska popchać się jeszcze przez ten świat, poprawić statystyki,
zapewnić spokój czyjemuś sumieniu i umrzeć po bożemu ? Otóż NIE - bo taki
pieprzony egocentryk nie chce przyjąć do wiadomości, że najpierw należy do
Boga, potem do rodziny, a na końcu do samego siebie.
Co za wypaczona i podła rasa !

> Ja na przykład nie potrafię zrozumieć osób, które zabijają, wiedząc o tym,
> że są ludzie którym zależy na nich.
> Co muszą czuć rodzice dziecka, które popełnia samobójstwo...

Jak tylko obudziłam się na OIOM-ie, przybiegli, żeby mnie zadręczać
pytaniem: "Dlaczego NAM to zrobiłaś ?!"
Dopiero po spotkaniu z moim psychoterapeutą wykoncypowali, że może
wypadałoby zapytać: "Dlaczego SOBIE to zrobiłaś ?"

Kasia
_____
"Najważniejsza w życiu
jest wiara
w sterylność sekcji zwłok"

1. Data: 2002-04-03 18:37:14

Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Forgoth" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> umrzyj pozytecznie

Masz jakiś pomysł?

Ferdynand

psychologia studia ciężko?
Wymagania/oczekiwania wobec [potencjalnego] partnera w związku (było: Cholerna zazdrość...).
informacje o spotkaniu
hmm..tak
testy