schab

1. Data: 2000-09-04 20:17:28

Temat: schab
Od: "Katarzyna Kikowska" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę.
Chcę przyrządzić schab ze śliwkami (upiec w całości, a śliwki wsadzić w
środek). Czy śliwka kalifornijska suszona będzie dobra? Jak przyprawić taki
schab? Może moczyć w jakieś zalewie, tak żeby mięsko wyszło pyszne?
Z góry dziękuję za pomoc.
Kasia

1. Data: 2000-09-05 04:51:46

Temat: Re: schab
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kikowska <k...@i...pl> wrote:

> Witam grupę.
> Chcę przyrządzić schab ze śliwkami (upiec w ca"ości, a śliwki wsadzić w
> środek). Czy śliwka kalifornijska suszona będzie dobra? Jak przyprawić taki
> schab? Może moczyć w jakieś zalewie, tak żeby mięsko wysz"o pyszne?
> Z góry dziękuję za pomoc.

Powiedzcie mi, skad ostatnio ta namietnosc do marynowania i nadziewania
mies, ktore wcale tegi nie potrzebuja? Schab pieczony jest pyszny jako
taki i nie ma lepszej jego wersji niz wiedenski schweinscarre
przyprawiony tylko kminkiem i cebula.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-09-05 06:13:08

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak sie robi takowy pyszny wiedenski schweinscarre?
Dorota

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2000-09-05 06:56:19

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Dorota <b...@f...hoga.pl> wrote:

> A jak sie robi takowy pyszny wiedenski schweinscarre?

Podawalem juz kiedys przepis, ale co tam.

W kazdym razie bierze sie spory dosc chudy schab z koscia. Nastepnie
nalezy do zbic kopyscia i sparzyc wrzacym octem winnym. Niektorzy
zalecaja uzyc w tym celu zalewy octowo-czosnkowo-kminkowej, ale ja radze
uwazac z czosnkiem, wedlug mnie nadmiar czosnku psuje te potrawe.
Zostawic na dwie godziny. Powierzchnie lekko naciac ostrym nozem w
ukosna kratke. Lekko solimy, posypujemy kminkiem (ewentualnie innymi
przyprawami -- papryka, pieprzem, plasterkami czosnku -- ale wg. mnie to
niepotrzebne) Wkladamy do brytfanny (koscia do dolu) i wstawiamy do
pieca w temp. ok. 220 stopni, ustawiajac schab tak, aby byl rownomiernie
ogrzewany Pieczemy polewajac dosc czesto roztopionym maslem i zimna
woda , a nastepnie plynem z dna brytfanny. Po ok. godzinie nalezy
wkroic troche cebuli, oproszyc schab maka i podniesc temperatur do ok.
250 stopni, najlepiej zmieniajac sposob ogrzewani tak, by byl
przypiekany od gory. Pieczemy jeszcze ok. pol godziny, aby byl ladnie
zrumieniony.

Powyzszy przepis moze sie wydawac dosyc skomplikowany, ale w gruncie
rzeczy jest bardzo prosty. Specjalnie opisalem procedure moze nadto
szczegolowo. Doswiadczony kucharz nie bedzie mial z nim klopotu, a i
poczatkujacy po pierwszych probach bedzie potrafil upiec taki schab "na
wyczucie". Wazne jest, zeby znac swoj piekarnik.

Wladyslaw
--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-09-05 08:44:37

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

To brzmi przepysznie. Niestety moj maz jest tradycjonalista i jak mu mamusia
robila schab z majerankiem i czosnkiem to w zyciu nie zgodzi sie zrobic go
inaczej (w naszym domu to glownie on gotuje niestety). Pozdrawiam -
Agnieszka

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1egh92s.mo5v5y7ne63sN%w...@t...com.pl...

1. Data: 2000-09-05 11:07:22

Od: Monika Mężyńska <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kikowska wrote:

> [...]
> środek). Czy śliwka kalifornijska suszona będzie dobra? Jak przyprawić taki
> schab? Może moczyć w jakieś zalewie, tak żeby mięsko wyszło pyszne?

Śliwka kalifornijska suszona - jak najbardziej.
I wino. Sporo czerwonego wina.

1. Data: 2000-09-05 13:28:22

Od: Ewelina <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Podawalem juz kiedys przepis, ale co tam.
>
> W kazdym razie bierze sie spory dosc chudy schab z koscia. Nastepnie
> nalezy do zbic kopyscia i sparzyc wrzacym octem winnym. Niektorzy
Dzień Dobry.,
Jestem nowa ale czytam Was regularnie. W gotowaniu jestem amatorką i mam
w związku z tym pytanko co to znaczy "zbic kopyscia".
Mam zamiar zrobić taki schab, jak uważasz uda mi się?
Pozdrawiam
Ewelina

1. Data: 2000-09-05 14:38:39

Od: "Gocha" <r...@k...ch.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja również nieco eksperementowałam ze schabem i polecam duszony z
pieczarkami i żółtym serkiem. Jestem gorącą wielbicielką żółtego sera i
dodaję go gdzie się tylko da.
A oto przepis:
ok. 0.5 kg schabu bez kości
zioła: bazylia, tymianek, oregano, rozmaryn po 0.5 łyżeczki
czosnek granulowany: 1 łyżeczka
cebula granulowana: 0.5 łyżeczki
sól, pieprz cayene: 0.5 łyżeczki
pieprz czarny: 1 łyżeczka ( chyba ,że ktoś lubi bardzo ostre to można dać 2)

Miesko nacieram mieszaniną przypraw i w całości obsmarzam. następnie kroję
na plastry i całość duszę dodając wodę od czasu do czasu. Pozostawiam to na
małym ogniu ze dwie godzinki ( ja zwykle po tym czasie przerywam
przyrządzanie i dokańczam kolejnego dnia). Następnie dodaję pieczarki
podduszone na masełku i całość jeszcze duszę polewając wodą wedle
konieczności. Kiedy miesko jest już miękkie dodaję starty żółty ser i
jeszcze pozostawiam na ogniu aż do całkowitego rozpuszczenia się serka. Do
tego polecam ryż na ostro z warzywkami. Z lenistwa wykorzystuję tu mrożonkę
Hortexu- "Sałatka Meksykańska". Mój szanowny małżonek oszalał na punkcie
tego dania a muszę przyznać, że jest trochę wybredny.

pozdrawiam
Gośka

1. Data: 2000-09-05 18:44:42

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewelina <e...@m...pl> wrote:

> [...]
> w związku z tym pytanko co to znaczy "zbic kopyscia".
> Mam zamiar zrobić taki schab, jak uważasz uda mi się?

Co sie ma nie udac. Jeszcze tylko uwaga -- podstawowe niebezpieczenstwo
to przesuszenie schabu. Dlatego podane przeze mnie czasy nalezy
traktowac jako maksymalne! I nie zapomniec o podlewaniu podczas
pierwszej fazy pieczenia - raz lub dwa odrobina zimnej wody i dosyc
obficie roztopionym maslem. Tylko tez nie wolni przesadzic i zbyt czesto
otwierac piekarnik.

Niemiecki sposob na uzyskanie soczystego pieczonego schabu na swieta to
pieczenie go w jednej brytfannie z tlusta gesia i polewanie sosem
wytopionym z gesi. Rzadko mamy okazje piec cala ges, ale sprobujcie tej
metody nawet z kawalkiem gesi!

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-09-05 20:01:31

Od: "Barbara Hevelke" <b...@z...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Kikowska <k...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Witam grupę.
> Chcę przyrządzić schab ze śliwkami (upiec w całości, a śliwki wsadzić w
> środek). Czy śliwka kalifornijska suszona będzie dobra?
Najlepsza.

Jak przyprawić taki
> schab? Może moczyć w jakieś zalewie, tak żeby mięsko wyszło pyszne?
> Z góry dziękuję za pomoc.
> Kasia

Najlepiej natrzec czosnkiem i sola, obsypac majerankiem. Powinno postac w
lodowce przynajmniej godzine. Nastepnie obsmaz schab na patelni i piecz w
piekarniku az bedzie miekki (oczywiscie od czasu do czasu polewajac sosem i
czerwonym winem).

Pozdrowienia

BasiaH

Re: ziolka - kiedy i jak zbierac