segregacja śmieci w domu

1. Data: 2005-05-20 22:32:16

Temat: segregacja śmieci w domu
Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie dotyczące segregacji odpadków plastikowych. Czy w procesie
recyclingu dopuszczalne jest mieszanie ze sobą następujących tworzyw?

PET + PE-HD
PET + PE-LD
PET + PS

słyszałem, że PCV obniża jakość PET po ponownym przetworzeniu, ale nie
wiem, czy do pojemników na pet-y można wrzucać pozostałe wymienione
przeze mnie tworzywa.

dzięki za info, pozdrawiam!

2. Data: 2005-05-21 04:11:59

Temat: Re: segregacja śmieci w domu
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale masz bracie problem. Większość ludzi dawno zapomniała wiedzę szkolną z
zakresu tworzyw sztucznych i nie odróżnia plastiku od plastiku - vide wątek
"czym skleić" sprzed paru dni. Wielu nawet wyrzuca do "plastików" kartony po
mleku i napojach.
Twoje dwa worki - osobno PE-HD i osobno PE-LD wśród tysięcy innych z samym
"plastikiem" niczego nie zmienią.
pozdrawiam
Jack

3. Data: 2005-05-21 17:36:46

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

--+ sA+An +-- wrote:
> recyclingu dopuszczalne jest mieszanie ze sobą następujących tworzyw?
>
> PET + PE-HD
> PET + PE-LD
> PET + PS

Na moim osiedlu nie ma takiego podziału jest tylko ogólnie: 1. plastik, 2.
papier, 3. szkło. Faktycznie przydałoby się segregować także odpady z TS ale
trudno będzie nauczyć tego ludzi. Segregacja odpadów z TS ułatwiłaby ich
recylking lub chociażby ich kraking do paliw ciekłych.

pzdr.
Ania

4. Data: 2005-05-21 22:29:07

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Ale masz bracie problem. Większość ludzi dawno zapomniała wiedzę szkolną z
> zakresu tworzyw sztucznych i nie odróżnia plastiku od plastiku - vide wątek
> "czym skleić" sprzed paru dni.

wiem, wiem, ale tak mnie tknęła cieklawość no a poza tym, cholera,
chciałem być super ultra recycler ;)

5. Data: 2005-05-21 22:32:04

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Ania B-J napisał(a):

> Na moim osiedlu nie ma takiego podziału jest tylko ogólnie: 1. plastik, 2.
> papier, 3. szkło.

U mnie to samo.

Faktycznie przydałoby się segregować także odpady z TS ale
> trudno będzie nauczyć tego ludzi. Segregacja odpadów z TS ułatwiłaby ich
> recylking lub chociażby ich kraking do paliw ciekłych.

U nas jest jeszcze osobny pojemnik na pet-y, i chciałbym wiedzieć, czy z
tych pojemników materiał jest wykorzystywany do powtórnego dmuchania
butelek, i czy jakieś domieszki nie osłabiają materiału, czytaj: czy
ktoś z sortowni nie będzie miał dodatkowej roboty.

pozdrawiam!

6. Data: 2005-05-21 22:36:13

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> "czym skleić" sprzed paru dni. Wielu nawet wyrzuca do "plastików" kartony po

Bywa i tak...

> Twoje dwa worki - osobno PE-HD i osobno PE-LD wśród tysięcy innych z samym
> "plastikiem" niczego nie zmienią.

Jakoś tak przypominała mi się sytuacja sprzed dobrych kilku lat:
siedzimy w obskurnym wiejskim bistro i doimy ciepłe piwko z plastików.
;) Po czym zauważamy, że obsługa... myje wyciągnięte z pojemników kubki.
Uuuuh! Zdegustowani zaczynamy je łamać w rękach po każdym zdojonym
browarze.
Po chwili przychodzi refleksja: ty nie łam, nie łam, bo to realnie
osłabia szanse napicia się piwa powtórnie w swoim kubku :D

pozdr!

7. Data: 2005-05-22 08:05:29

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/21/2005 6:11 AM, Jacek wrote:
> [...]
> "czym skleić" sprzed paru dni. Wielu nawet wyrzuca do "plastików" kartony po
No np. ja wrzucam. I jeszcze puszki po napojach.
W dodatku nie widzę w tym nic złego, skoro znalazły się w spisie rzeczy,
które należy pakować do worków oznaczonych "PET". :-) Tylko styropianu
nie chcą.

> Twoje dwa worki - osobno PE-HD i osobno PE-LD wśród tysięcy innych z samym
> "plastikiem" niczego nie zmienią.
Zgadza się. Wszystko i tak jest wysypywane razem i segregowane.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

8. Data: 2005-05-22 13:39:50

Od: "Marcin Szumilas" <s...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:d6pepi$flq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
rzeczy,
> które należy pakować do worków oznaczonych "PET". :-) Tylko

O, a u nas każą kartony wrzucać do wora na papier. :)

Pozdrawiam,
MSz

9. Data: 2005-05-23 15:13:08

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2005 00:36:13 +0200, --+ sA+An +-- napisał(a):

> [...]
> Po chwili przychodzi refleksja: ty nie łam, nie łam, bo to realnie
> osłabia szanse napicia się piwa powtórnie w swoim kubku :D

To mnie rozbawiłeś :) suuper refleksja
Kiedyś równiez miałem niczym nie poparte (może i dobrze)
wrażenie, że w jednym fastfoodzie "odzyskują" wyrzucone
talerzyki i sztućce. Jakoś mi tak podejrzanie to wszystko
wyglądało.

Pozdrawiam
Miroo

10. Data: 2005-05-23 15:14:52

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2005 10:05:29 +0200, Michal Sobkowski napisał(a):

> [...]
> W dodatku nie widzę w tym nic złego, skoro znalazły się w spisie rzeczy,
> które należy pakować do worków oznaczonych "PET". :-) Tylko styropianu

A do pojemników z napisem PLASTIK można wrzucać
styropian? Pytam bo ostatnio całkiem sporo
tam wrzuciłem.

Pozdrawiam
Miroo

Płyta ceramiczna ze zmywarką w jednym - ma ktoś może?
Jakie drzwi do mieszkania?
Opinie na temat pralek Zanussi
Poszukuje Geberit Unifix tanio
[w-wa] rolety okienne