Re: selaginella - jak dbac?

Data: 2001-02-27 07:25:02
Temat: Re: selaginella - jak dbac?
Od: "Ewelina" <e...@p...pl>

> Czesc, w skrocie z ksiazki:
> Wielkosc -od kilku do kilkunastu cm wysokosci
> Przyrost - rosnie przez caly rok ( o kilka centymetrow)
> Kwitnienie - nie kwitnie
> Swiatlo - rozproszone
> Temperatura - lubi cieplo i najlepiej rosnie w temp. 21-25 st.
> Podlewanie - ziemia stale wilgotna,miekka woda, 3-4 razy dziennie
spryskiwac
> letnia miekka woda, nie stawiac w przeciagu ani blisko kaloryferow
> Podloze - lekko kwasne
> Miejsce uprawy - niedaleko okna
> Na poczatek to chyba wystarczy, pozdrowienia dla mamy
> [...]

Już wiem jak to wygląda. Wstyd przyznać, ale miałam dwie (po kolei) i obie
zmarnowałam. Ta roślina uwielbia wilgoć (stąd to pryskanie, 3-4 razy
dziennie). Niestety, przy moim trybie życia rano podlewałam, pryskałam,
stawiałam na osłonce, w której była woda (żeby parowało) i jak wracałam,
ziemia odstawała od doniczki. Toż to gąbka! Dla pocieszenia, rośliny stały w
jedynym możliwym miejscu- na oknie (kaloryfery od spodu i zimna szyba z
boku). Teraz przyszło mi do głowy, że może udałoby się je utrzymać w
miniszklarence.
powodzenia w uprawie, Ewelina