sensacje w czasie lotu samolotem

1. Data: 2006-11-22 17:08:20

Temat: sensacje w czasie lotu samolotem
Od: rafalg <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja kolezanka ma w czasie lotu samolotem bardzo niemile odczucia - bardzo
mocne wrazenie rozsadzania czaszki, ktore przechodzi tez na ucho. Jest
to bol
tak silny, ze az sie poplakala, a nie nalezy dziewczyn, ktore rycza z byle
kuku. Czy ktos ma pomysl jak sie moze nazywac taka niedyspozycja, jak ja
leczyc lub zapobiegac?

2. Data: 2006-11-23 07:52:33

Temat: Re: sensacje w czasie lotu samolotem
Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

rafalg <r...@s...pl> napisał(a):

> Moja kolezanka ma w czasie lotu samolotem bardzo niemile odczucia /.../

Mój mąż miał podczas swojego pierwszego lotu podobne. Bardzo silny ból z
tyłu głowy, ból uszu i wrażenie niedosłyszenia. Nauczył się wyrównywać
ciśnienie przełykając ślinę - i następne loty były już bez podobnych
problemów.

Ania

3. Data: 2006-11-23 10:57:36

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*rafalg*, która zaskrzeczała:
> [...]
> kuku. Czy ktos ma pomysl jak sie moze nazywac taka niedyspozycja, jak ja

Niech idzie do otolaryngologa, który sprawdzi co jest/bywa nie tak, u
niektórych wystarczy lekki obrzęk małżowin. I pomocne może być też
oczyszczenie uszu przez lekarza, krótko - kilka dni - przed lotem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

4. Data: 2006-11-23 12:21:29

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuku. Czy ktos ma pomysl jak sie moze nazywac taka niedyspozycja, jak ja

Witaj.

Zależy czy ma podczas startów lub/i lądowania czy też cały czas.
Jeśli podczas startów lub/i lądowania to większość ludzi tak ma :)
Pomaga kilka rzeczy (trzeba przetestować na sobie):
1. kieliszek alkoholu
2. jeść cały czas jakieś cukierki lub żuć gumę
3. co jakiś czas zatkać nos palcami i mocno dmuchać jak byś chciała
wydmuchać nos, powinny odetkać się uszy (trzeba to powtarzać co kilka
minut )

to moje sposoby do wyboru, mogą być zastosowane wszystkie naraz :)

choć i tak nie pomagają w 100 % ale w dużej części niwelują niedogodności

pozdr

5. Data: 2006-11-23 16:45:08

Od: rafalg <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, ale sprawa trwa podczas calego lotu :(

6. Data: 2006-11-23 18:11:20

Od: "PPC" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alkochol pomaga w takich wypadkach w samolotach podaja go wlasnie na
rozluznienie i uspokojenie obnizenie cisnienia i to dziala wiez mi !

7. Data: 2006-11-23 21:32:37

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Alkochol pomaga w takich wypadkach w samolotach podaja go wlasnie na
> rozluznienie i uspokojenie obnizenie cisnienia i to dziala wiez mi !

A ciekawe czy pomoże krótszy alkohol

8. Data: 2006-11-23 22:37:28

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

rafalg napisał(a):
> [...]
> kuku. Czy ktos ma pomysl jak sie moze nazywac taka niedyspozycja, jak ja

Ja bym proponowała wizytę u neurologa, bo to raczej dolegliwości
naczyniowe, spowodowane zmianami ciśnienia. Może są środki, które
mógłby zaproponwać/przypisać, a które Twoja koleżanka mogłaby
przyjąć przed lotem, by zniwelować przykre objawy.
Chociaż prawdę powiedziawszy ja też strasznie cierpię w samolocie.
Nie wiem - może niektórzy już tak mają?

Pozdrawiam,
Maja

9. Data: 2006-11-27 12:32:04

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

rafalg wrote:
> Moja kolezanka ma w czasie lotu samolotem bardzo niemile odczucia - bardzo
> mocne wrazenie rozsadzania czaszki,

A MSZ to moga byc zatoki... Jesli sluzowka jest obrzmiala (np. z powodu
alergii, stanu zapalnego itp.) to moga wystepowac trudnosci z
wyrownywaniem cisnienia. Powietrze o wiekszym cisnieniu niz otoczenie
nie moze wydostac sie z zatok - stad uczucie "rozsadzania" czaszki. Po
wyladowaniu cisnienie jest (mniej wiecej) rowne otaczajacemu, wiec
problem sie "sam" rozwiazuje.

Jesli to ten problem, to bzdetne rady o raczeniu sie alkoholem podczas
lotu bardziej zaszkodza niz pomoga.
Zanim dziewczyna zacznie sobie robic tomografie mozgu ;-( polecam wizyte
u laryngologa.

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

Proszę o ocenę wyników krwi
AZO Standard
Neuralgia nerwu trójdzielnego
mleko uht