ser feta - fajne salatki...

1. Data: 2003-02-24 18:19:01

Temat: ser feta - fajne salatki...
Od: "Emka" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

potrzebuje prostych pzrepisow na smaczne salatki z serem feta
w roli glownej. jezeli ktos chcialby sie podzielic jakims -
bede bardzo ucieszona! ;-)

pozdrawiam i z gory dziekuje

1. Data: 2003-02-24 18:38:22

Temat: Re: ser feta - fajne salatki...
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emka" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> potrzebuje prostych pzrepisow na smaczne salatki z serem feta
> w roli glownej. jezeli ktos chcialby sie podzielic jakims -
> bede bardzo ucieszona! ;-)

Salata lodowa - poszarpana na docs drobne kawalki (zamienna wersja to
kapusta pekinska - aczkowliek wole z lodowa)
peczek rzodkiewki - pokrojona w kostke lub plastry
ogorek - w plastry
pomidor (jeden duzy lub dwa mniejsze) - obrany ze skorki pokrojony w
plastry, lub "polplastry) lub tez w osemki
papryka kolorowa (zolta, czerwona, zielona) w niezaduze paski lub kostke
ser feta - w kostke pokrojony (sredniej wielkosci)
szczypior, koper, sos grecki

wszystko wymieszane razem i podane (najlepiej wymieszac na 15 min przed
podaniem (warzywa mozna wczesniej lekko posolic i popierzyc)

niektorzy wola fete dodac zaraz przed podaniem i nie mieszac jej z
pozostalymi skladnikami, ja wole wlansie wymieszana

inna wersja tej salatki to dodanie do tego wszytskiego oliwek

lub np wszystkie skladniki oprocz salaty lodowej, lub tylko pomidory, feta
oliwki

wszystkie werske polane sosem greckim
lub jak to woli tylko oliwa z oliwek
u mnie ogromna micha takiej salatki (lodowa + wszystkie wymienione wyzej
warzywa) znika w kilka minut i goscie dopraszaja sie dokladek :)))

Marta

1. Data: 2003-02-24 19:04:18

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto super hiper szybka sałatka:

kukurydza
fasolka czerwona
groszek
papryka (surowa lub marynow.)
feta
majonez

Danka

1. Data: 2003-02-24 19:37:44

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Emka napisał:
> potrzebuje prostych pzrepisow na smaczne salatki z serem feta
> w roli glownej. jezeli ktos chcialby sie podzielic jakims -
> bede bardzo ucieszona! ;-)
>
> pozdrawiam i z gory dziekuje

Ojjj co wyobraznia przyniesie i czym lodowka bogata. Ja najczesciej z
serem feta robie salatke grecka.
Do tego potrzeba salaty naszej polskiej cukrowej (w oryginale jest
lodowa ale imo nie jest smaczna)poszarpanej na kawalki - wielkosc jak
kto lubi. Oliwek zielonych pokrojonych w polplasterki, pomidorow
pokrojonych w kostke sporo (jak dla mnie im wiecej tym lepiej). To
wszystko mieszamy z sosem ktory ja przygotowywuje z oliwy z oliwek, soku
z polowy cytryny, troche bazyli, sol (tu oszczednie bo dojdzie slona
feta!) i to wszystko mieszamy a potem kruszymy ser feta i posypujemy nim
po wierzchu jak ma ladnie wygladac ewentualnie merdamy wszystko od razu
;-). taka salatke jadlam w Grecji i naprawde ja lubie.

Druga to juz moja wlasna improwizacja.
Potrzebujemy biala czesc pora ktora kroimy na polplasterki. Cebule ja
daje spora bo lubie, kroimy w kostke. 4 jajka siekamy drobno. puszke
kukurydzy. pomidora tez kroimy w kostke. koperek. i robimy sos ser feta
bierzemy do miski i rozcieramy go z jogurtem naturalnym tak zeby to bylo
bardziej zadkie niz geste ale bez przesady. polewamy nim warzywa i
jajka, mieszamy i pieprzymy. potem najlepiej odstawic do lodowki do
przegryzienia.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-02-24 20:45:35

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...net.pl> wrote in message

> [...]
> bardziej zadkie niz geste ale bez przesady. polewamy nim warzywa i
> jajka, mieszamy i pieprzymy. potem najlepiej odstawic do lodowki do

Oryginalny przepis na grecka salatke wiejska " Horiatiki salata " to:
2 pomidory ( najlepiej duze i twarde)
1 ogorek swiezy
1 strak zielonej papryki
1 cebula
150 gr sera feta pokrojonego w kostke
1/2 lyzeczki suszonego oregano
1 lyzeczka swiezego tymianku
5 lyzek oliwy z oliwek ( oczywiscie z pierwszego tloczenia, jak zwykle
dodaje Maklowicz )
2 lyzki czerwonego octu winnego
sol, pieprz
czrane oliwki
Pomidory pokroic w osemki, ogorek ze skorka w kostke, papryke w cienkie
paski. Cebule w talarki. Warzywa wraz z feta wrzucic do salaterki i
wymieszac z ziolami. Dobrze jest odlozyc kilka plasterkow cebuli i kilka
kostek sera.
Oliwe wymieszac z octem, sola i pieprzem, polac tym sosem salatke, ostroznie
wymieszac, posypac odlozonymi kostkami sera i plasterkami cebuli. Na wierzch
rozlozyc oliwki.
To naprawde swietna salatka !
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2003-02-24 21:01:32

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bask napisał:

> Oryginalny przepis na grecka salatke wiejska " Horiatiki salata " to:
> 2 pomidory ( najlepiej duze i twarde)
[ciach]
Tez fajny a co do oryginalnosci - nie twierdze ze moj jest oryginalny
tylko mowie ze mi taka podali a to roznica :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-02-25 08:11:50

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bede bardzo ucieszona! ;-)
>
> pozdrawiam i z gory dziekuje
>
> Zobacz na mojej stronie, mam tam kilka fajnych przepisów:
http://www.lochow.com.pl/kuchnia/#salatki

AStyś

1. Data: 2003-02-25 13:07:46

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> papryka kolorowa (zolta, czerwona, zielona) w niezaduze paski lub kostke
> ser feta - w kostke pokrojony (sredniej wielkosci)

Marta!!! poczułam wiosne !!! ten ogórek i rzodkiewka!!! a tu dziś jeszcze
tak pięknie słonce świeci,
ehhhhhhhhhhhhhhh :)

Asia

Przepis na Gofry