serek pleśniowy

1. Data: 2002-01-09 07:06:09

Temat: serek pleśniowy
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kupiłem serek pleśniowy sekrecik m. z pieprzem, po otworzeniu zwrócił moją
uwwagę delikatny meszek na białej skorupce pleśni właściwej pokrytej pieprzem,
czy jest to pleśń szkodliwa, termin ważności jest do 22.01.02. osobiście myślę
o wywaleniu ale chciałbym wiedzieć co sądzą o tym inni i jak to interpretować ?

1. Data: 2002-01-09 09:45:12

Temat: Re: serek pleśniowy
Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
To jest pleśń z rodzaju Penicillum i nie wpływa niekozystnie na nasz
organizm, powoduje powolne dojrzewanie sera. Nie jest dobrze gdy długo leży,
pleśń powoduje to ze zaczyna sie psuć. Dopuki jest świerzy
ma bardzo dobre wlasciwości smakowe, a skórka jest najsmaczniejsza
(przynajmniej dla mnie).
Sprobuj z borówkami albo winem pół wytrawnym.
Pzdr Ivona

1. Data: 2002-01-10 13:51:38

Od: Szymon Ziolo <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> o wywaleniu ale chciałbym wiedzieć co sądzą o tym inni i jak to interpretować ?

Ja ma ciekawe doświadczenia z serkiem Turek - Camembert (takie okrągłe
bohenki). Otóż jak próbuje jeść niedługo po kupieniu, to w środku jest
twardy i generalnie nie za dobry. Ale jak poczekam ze 2 tygodnie po
dacie przydatności do spozycia, to robi sie rewelacja, mięciutki w
środku, wypływający.

W zwiazku z tym kupuję toto na zapas, żeby leżało i "expirowało".

Czy jestem normalny?

Szymon

1. Data: 2002-01-10 17:39:58

Od: "MAc" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam sklep w rejonie gdzie sie kiepsko sprzedaje - wiec wykupuje przed
uplywem terminu waznosci ;-)))
MAc

1. Data: 2002-01-10 19:57:19

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> twardy i generalnie nie za dobry. Ale jak poczekam ze 2 tygodnie po
> dacie przydatności do spozycia, to robi sie rewelacja, mięciutki w
A ja kupuję sery pleśniowe głównie duże, lub też cząstki z takich dużych.
Kiedyś w "Kuchni" pisali, ze takie małe sreki nie bardzo mają szansę
przyzwoicie podojrzewać, a te duże i owszem.
Nie pamiętam dokładnego uzasadnienia.
Ale fakt faktem, te duże są duuuużo lepsze.
A najbardziej lubię taki ser w formie koreczków z białymi winogronami i białym
winem.
Magda W.

Pierogi
Problemy z nazwami potraw i smutne nastepstwa... :-(((
Patelnia zeliwna
Barwniki do żyności
spotkanie w Paryzu