sianie petunii i tytoniu - co o tym sadzicie?

21. Data: 2007-02-07 19:29:37

Temat: Re: sianie petunii i tytoniu - co o tym sadzicie?
Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra napisał:

> Tak. Powinny być w kazdym sklepie. Kup odmianę z grupy 'Alaska'. Ja
> wysiewałam dwa lata temu za namową Basi, miała fajne ciemne kwiaty. Rok
> póxniej wysiała sie sama i miałą pstre lisćie;)
>
> Pozdrawiam,
> Marta

Dziękuję , będę takich nasionek poszukiwała. Marzy mi się
nasturcjowo-groszkowe ogrodzenie ogródka.

pzdr, Ania

22. Data: 2007-02-07 19:34:23

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hania napisał:

> chyba mamy tak samo: wczoraj poszukując info o terminach siania "przypadkiem"
> co chwila na nasturcje wchodzilam (na www), i mi się przypomniało, że jescze
> trzeba skoczyć po nasionka. Tak, są w ogrodniczych. Ja w zeszłym roku do
> gruntu posiałam za późno i mi mizeroty urosły. Aaaale jak pachniaaały!
>
> pozdrawiam przesadzając doniczkowe (Stefan chwilowo na sofie)
> hania

Ja tez swoje doniczkowe przesadziłam, mam straszny głód ziemi (wiosno
przychodź!). I z tego głodu wpadam na pomysły typu: w tym roku wyhoduję
sobie owoc tykwy (nasionka już mam).

pzdr, Ania

23. Data: 2007-02-07 20:31:45

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik j...@a...com napisał:
> mozna do tego
> uzyc rowniez plastikowych butelek po wodzie sodowej czy innej
> oranzadzie i w tym przypadku dziurke robi sie tylko na spodzie butelki
> a szyjke sie zostawia nie zakrecona.

A przez którą dziurkę sypać nasiona ? :-)

Pozdrawiam, Barbara

24. Data: 2007-02-08 09:13:40

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> napisał(a):

> Ja tez swoje doniczkowe przesadziłam, mam straszny głód ziemi (wiosno
> przychodź!). I z tego głodu wpadam na pomysły typu: w tym roku wyhoduję
> sobie owoc tykwy (nasionka już mam).

no wlasnie - głód ziemi! Dobrze to okresliłaś. No i mam zagwostke, czy
zrobić na skrzyni małą szklarnie i nie wystawić jej na zewnątrz, okręcając
np. styropianem.....

hania

25. Data: 2007-02-08 09:15:45

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com napisał(a):

> [...]
> pomieszczeniu.
> Piekno tej metody polega na tym ze sianie nasionek mozna robc w cieple
> domu a wystawione na zewnartrz kielkuja znacznie lepiej bo podlegaja
> naturalnej stratyfikacji maja wiecej naturalnego swiatla i duzo
> wilgoci.Te na parapecie czesto rosna szybko w gore ale sa gibkie i
> podatne sa na rozne fungusy i inne takie chorobstwa :)))
> Jak szukasz sobie zajecia wymagajacego "glaskania, chuchania
> podlewania" to parapety wykorzystaj na trudniejsze w germinacji
> rosliny albo takie ktorych nasiona gina w niskich temperaturach.

cwieka mi zadałeś teraz...szczególnie tymi słabymi roślinkami, ech!

pozdrawiam snieżnie

hania

26. Data: 2007-02-08 14:16:05

Od: "kryluta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Witam

Chyba jednak to przesada-przedobrzyłas, ja sieję co roku i tylko sobie stoją
na parapecie. Można okryć na początek folią.Miałam zawsze przepiękne z
nasion które zebrałam, ale niestety kotek bardzo lubi grzebać w ziemi i
tylko cześć się uchowała.
Pozdrawiam

=KryLuTa=

27. Data: 2007-02-08 14:20:48

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kryluta <k...@p...onet.pl> napisał(a):

a ja bede miala pewnie nadmiar. Moge sie podzielic (o ile wyrosną ;-))

hania

28. Data: 2007-02-08 15:26:22

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqfbba$856$1@news.onet.pl kryluta
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

Hejka. Może jednak sięgnąć do wypracowanych form postów?
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
Pozdrawiam eksperymentalnie Ja...cki

29. Data: 2007-02-08 21:11:41

Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

> A przez którą dziurkę sypać nasiona ? :-)
>
> Pozdrawiam, Barbara

Butelke przecina sie w polowie, nasypuje ziemi podlewa obficie woda i
kiedy jej nadmiar wycieknie (przez dziurke w dnie) na powierzcnie
gestego blotka kladzie sie nasionka posypujac je lekko sucha ziemia
(nasiona petuni sa tak male ze nie trzeba je posypywac ale wieksze
nasiona powinny byc pokryte mala warstwa ziemi ) odcieta gorna polowe
butelki wciska sie w dolna oblepiajac naokolo tasma klejaca, nakleja
sie karteczke z nazwa rosliny i wystawia na mroz. Przychodzi wiosna,
blotko topnieje ale wysycha powoli bo parujaca woda skrapla sie w
chlodne wieczory na sciankach butelki i splywa do pojemnika z
powrotem. po wykielkowaniu roslinek co pare dni podlewa sie ciut bo
dnie staja sie coraz cieplejsze i kiedy roslinki podrosna zdejmuje
gorna polowe butelki widelcem rozdziela sie "mala dzungle" i albo
pikuje do doniczek albo od razu na wybrane miejsce, miniaturowa
szklarenke wyrzuca sie na smieci bo latem mozna bedzie latwo pozyskac
nowe darmowe :-))) Najlepsze butelki u mnie to takie galonowe po mleku
mleko dzieciaki pija to w tygodniu pare sie uzbiera.

Pozdrowienia,

JanuszB

to jak, tniemy jablonki?
Za "czapkę" się nie obrażam - bo tak cię(z małej) nazywali
Wrócę, ale tylko pod jednym warunkiem :-)
storczyki
Na jakim etapie projektowac ogrod?