to jak, tniemy jablonki?

1. Data: 2007-02-06 23:38:54

Temat: to jak, tniemy jablonki?
Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

1. chyba nie ma co czekać na przedwiośnie bo ono trwa od listopada:)
ktoś już obcinał gałęzie jabłoniom?

2. czy miałoby jakikolwiek sens podlanie kilku młodych drzewek, tak na
"wszelki wypadek"?

--
"miałam ci jabłonkę"

2. Data: 2007-02-07 00:32:52

Temat: Re: to jak, tniemy jablonki?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:
> 1. chyba nie ma co czekać na przedwiośnie bo ono trwa od listopada:)

Komu przedwiośnie, a komu -10C w dzień, -20C w nocy. Dizsiaj
napadało 15 cm śniegu. Dla roślin dobrze, ale ja dwie i pół
godziny wracałem z pracy...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2007-02-07 01:15:49

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Komu przedwiośnie, a komu -10C w dzień, -20C w nocy. Dizsiaj
> napadało 15 cm śniegu. Dla roślin dobrze, ale ja dwie i pół
> godziny wracałem z pracy...

no tak, ale ty w tych śnieżnych rejonach.
a u nas - ameryka!

moon

4. Data: 2007-02-07 08:43:59

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqb3i5$380$1@inews.gazeta.pl Moon
<w...@a...com> napisał(a):

> 1. chyba nie ma co czekać na przedwiośnie bo ono trwa od listopada:)
> ktoś już obcinał gałęzie jabłoniom?

Hejka. A ile masz hektarów tych jabłonek, że się tak spieszysz? Zdążysz
chyba na poczatku kwietnia przeciąć.

> 2. czy miałoby jakikolwiek sens podlanie kilku młodych drzewek, tak
> na "wszelki wypadek"?

Przecież ziemia jest teraz nasiąknięta wilgocią jak gąbka. Zasada jest
taka, że posadzone w wilgotną glebę rośliny podlewamy niezwłocznie aby
ziemia "okleiła" korzenie a następnie wstrzymujemy się z podlewaniem, żeby
roślina wykształciła (odtworzyła) jak największy system korzeniowy w
poszukiwaniu wody i składników pokarmowych. Podlewamy tylko w wypadku oznak
więdniecia lub wystąpienia suszy glebowej.
Pozdrawiam kapilarnie Ja...cki

5. Data: 2007-02-07 13:10:33

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sądzę, że w obecnej sytuacji im wcześniej tym lepiej...

M.

6. Data: 2007-02-07 13:30:11

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> poszukiwaniu wody i składników pokarmowych. Podlewamy tylko w wypadku oznak
> więdniecia lub wystąpienia suszy glebowej.

Jest taka teoria, ale znacznie mniej popularna od tej, że należy
często podlewać dopóki tenże system korzeniowy nie wykształci się
dobrze.

Pozdrowienia,
Michał

7. Data: 2007-02-07 13:34:15

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:eqb3i5$380$1@inews.gazeta.pl Moon

> Hejka. A ile masz hektarów tych jabłonek, że się tak spieszysz?
> Zdążysz chyba na poczatku kwietnia przeciąć.

nie podoba mi się ten początek kwietnia. są już duże pąki i drzewko
zrzucając tyle gałęzi na raz ma niezły szok. Nawet widać jak przez
tydzień-dwa zwalnia tempo.
a teraz - nie poczuje:)
co do hektarów, to mam 5 drzewek, ale nie lubię tego obcinania.

> Przecież ziemia jest teraz nasiąknięta wilgocią jak gąbka.
no, różnie to bywa.
na terenie podgórskim, na zboczach, z wierzchu mokro, a jak wsadzisz
szpadelek, to pod trawą sucho bywa.
ale oczywiście, wcale nie jestem chętny do latania po sadzie z wiadrem:))
jak uschną, będzie na ciebie!

moon

8. Data: 2007-02-07 15:05:25

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqckgh$mkt$1@inews.gazeta.pl Moon
<w...@a...com> napisał(a):

> wiadrem:)) jak uschną, będzie na ciebie!

Hejka. Zrzućmy to wszystko na prof. Augustyna Mikę: " W małych sadach
można rozpocząć cięcie na przedwiośniu, w lutym lub marcu i zakończyć w
kwietniu... Wszystkie drzewa można ciąć bez szkody jeszcze w maju, przed lub
w czasie kwitnienia."
Pozdrawiam uwalniająco Ja...cki
PS Pisałem już o tym ale przecież komu by się chciało zajrzeć do archiwum
grupy. ;-)

9. Data: 2007-02-07 17:54:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:45c9d463$0$5792$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Jest taka teoria, ale znacznie mniej popularna od tej, że należy
> często podlewać dopóki tenże system korzeniowy nie wykształci się
> dobrze.

Hejka. Czy Ty myślisz Michale, że roślina jest taka głupia, żeby tracić
energię na wytwarzanie długich, głęboko sięgajacych korzeni skoro wszystko
ma pod nosem? Wystarczy porównać system korzeniowy pomidorów uprawianych w
gruncie i tych uprawianych w szklarni, szczególnie na podłożu z wełny
mineralnej lub materiałów wulkanicznych - takich pomidorów, które są
nawadniane nawet do 4 razy na godzinę specjalną pożywką. :-)
Pozdrawiam efektywnie Ja...cki

10. Data: 2007-02-07 18:34:58

Od: "Monika" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście można teraz ciąć, najlepiej mniej więcejdo końca lutego. Piszę
to z praktyki sadownictwa towarowego. Obcina się przede wszystkim przed
rozpoczęciem ochrony chemicznej na wiosnę.
Pozdrawiam
Monika

Za "czapkę" się nie obrażam - bo tak cię(z małej) nazywali
Wrócę, ale tylko pod jednym warunkiem :-)
storczyki
Na jakim etapie projektowac ogrod?
Powitałem Grupę - ale nie wyszło