sianie petunii i tytoniu - co o tym sadzicie?

1. Data: 2007-02-07 08:09:08

Temat: sianie petunii i tytoniu - co o tym sadzicie?
Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

..a bo niby to trudne jest, wszędzie sie rozpisuja, by nie siac, a sadzonki
kupować, no ale mając nasiona (nie wiem, czemu nie zebrałam w zeszłym roku
petunii, a jedynie tytoń, petunię dokupiłam) wysiałam je do skrzynki,
podłoże "do siania i pikowania" - taką nazwę miało, a żeby sadzonkom było
ciepło (no prosze sie nie smiac, do dyspozycji mam mieszkanie a nie
szklarnię, a TŻ coraz bardziej podnosi brew, gdy kolejne "zielsko" doń
ściągam i znikam latem na balkonie 4x4 na całe wieczory)...to skrzynke
postawiłam na kaloryfer. I dumam, czy nie przesadziłam (tu: w przenośni)
hmm. Prosze o wypowiedzi, mogą być i niemądre, byle na temat :))

pozdr.Hania

2. Data: 2007-02-07 08:36:46

Temat: Re: sianie petunii i tytoniu - co o tym sadzicie?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> postawiłam na kaloryfer. I dumam, czy nie przesadziłam (tu: w przenośni)
> hmm. Prosze o wypowiedzi, mogą być i niemądre, byle na temat :))

Sadzonki tytoniu w warunkach domowych są jak najbardziej do uzyskania
(przetestowane osobiście). Ale wysiew w lutym to za wcześnie. Wystarczy
połowa marca. I ponieważ są drobne (nasiona i siewki), to nie należy
wysiewać po jednym nasionku do doniczki:), sypnąć kilkanaście.
Ponoć są gdzieś dostępne karłowe odmiany tytoniu, ale takich w handlu
jeszcze nie widziałam, wie ktoś? byłyby lepsze na balkon.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2007-02-07 09:01:58

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> Ponoć są gdzieś dostępne karłowe odmiany tytoniu, ale takich w handlu
> jeszcze nie widziałam, wie ktoś? byłyby lepsze na balkon.

mi sie sypnelo sowicie ;-) wiec bede miala do rozdania, ale raczej karłowate
toto nie było, za to wytrzymałe i długo kwitnące. Hmm, a czytałam, że w
lutym właśnie :(

pozdr.H.

4. Data: 2007-02-07 09:11:12

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Hania " <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ponoć są gdzieś dostępne karłowe odmiany tytoniu, ale takich w handlu
> jeszcze nie widziałam, wie ktoś? byłyby lepsze na balkon.

Widzę w ofercie Legutki:
Tytoń narcyzowy mix (Nikotiana alata)
Tytoń ozdobny karłowy (Nikotiana sanderae) odm. Roulette F2

Ten pierwszy mam w sklepie, ale pod nazwą "Tytoń ozdobny" (jak na torebce).
W opisie:
"Roślina jednoroczna wys. 50-70 cm silnie krzewiąca się, bardzo obficie
kwitnąca od lipca do jesieni. Różnobarwne pachnące kwiaty odwiedzane są
licznie przez motyle. Wysiew w kwietniu pod osłonami lub wprost do gruntu."

Co do karłowego, to rozpoznam jutro temat.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

5. Data: 2007-02-07 09:59:47

Od: "Nie Zmieszany" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> napisał(a):
[...]
> [...]
> licznie przez motyle. Wysiew w kwietniu pod osłonami lub wprost do gruntu."

Jak to fajnie, ze potrafisz czytać, że masz dobre serce i bezinteresownie
podzieliłes się tym opisem z torebki z nami.

> Co do karłowego, to rozpoznam jutro temat.

A nie możesz dzisiaj?

6. Data: 2007-02-07 10:08:40

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie Zmieszany <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> A nie możesz dzisiaj?

dzizu, co tu sie dzieje?

h.

7. Data: 2007-02-07 10:16:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqc8f7$12b$1@inews.gazeta.pl Hania
<v...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> dzizu, co tu sie dzieje?

Hejka. Nic nadzwyczajnego. :-)To tylko duch boletusa krąży po grupie.
Pozdrawiam spekulatywnie Ja...cki

8. Data: 2007-02-07 10:26:16

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Nic nadzwyczajnego. :-)To tylko duch boletusa krąży po grupie.
> Pozdrawiam spekulatywnie Ja...cki

Ozesz, Nie Zmieszany, to Boletus?
--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

9. Data: 2007-02-07 10:30:06

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

>...to skrzynke
>
> Sadzonki tytoniu w warunkach domowych są jak najbardziej do uzyskania
> (przetestowane osobiście).

ale co sadzisz o tym kaloryferze? Czy się nie zaparzą? (skrzynka jest
wysoka, więc teoretycznie oddziela od nasion podstawka, skrzynka i gruba
warstwa ziemi, no ale...)

pozdrawiam przedwiosennie

hania

10. Data: 2007-02-07 10:57:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> ale co sadzisz o tym kaloryferze? Czy się nie zaparzą? (skrzynka jest
> wysoka, więc teoretycznie oddziela od nasion podstawka, skrzynka i gruba
> warstwa ziemi, no ale...)

Chciałam to grzecznie pominąć milczeniem :)
A poważnie - parapet okienny wystarczy w zupełności. Albo dostawiony
stoliczek, jeśli parapet już jest zapełniony (czy słusznie podejrzewam, że
jest całkowicie zapchany doniczkami?).

Pozdrawiam, Basia.

to jak, tniemy jablonki?
Za "czapkę" się nie obrażam - bo tak cię(z małej) nazywali
Wrócę, ale tylko pod jednym warunkiem :-)
storczyki
Na jakim etapie projektowac ogrod?