siekanie masła :))

1. Data: 2002-11-05 20:13:58

Temat: siekanie masła :))
Od: "Kochatek" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sanowna Grupo :))
Mój mąż ma pytanie na które jeszcze nikt (ja też) nie mógł udzielić
odpowiedzi innej niż: "Bo tak się robi."

Pytanie brzmi:
Po co przed zagniataniem mąki z margaryną najpierw trzeba to razem posiekać
?

Kochatek

1. Data: 2002-11-05 20:17:18

Temat: Re: siekanie masła :))
Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kochatek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> Po co przed zagniataniem mąki z margaryną najpierw trzeba to razem
posiekać
> ?

Bo tak się robi? ;-P

Moim zdaniem lepiej łączą się te dwa składniki. Może ma to jeszcze jakiś
związek z wyrabianiem ciasta. Nie wiem. To tylko moje pierwsze skojarzenia.

Pozdrawiam, Vicky S
(~11.06.2003)
www.republika.pl/vickys81

1. Data: 2002-11-05 20:24:12

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie brzmi:
> Po co przed zagniataniem mąki z margaryną najpierw trzeba to razem
posiekać
> ?
> Kochatek

Ja siekam z tego wzgledu, ze margaryna czy maslo, nie moze byc zbyt cieple
(lejace sie), bo ciasto moze byc lepkie i trzeba dodac wiecej maki. Kiedy
maslo/margaryna jest dosc twardawa, tepiej posiekac, zeby latwiej bylo potem
ugniesc z tego i maki jednolite ciasto :) ktore bedzie mialo konsystencje
taka "akurat" :)
:))

Marta.

1. Data: 2002-11-05 20:25:24

Od: "bazyli4" <b...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kochatek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> Pytanie brzmi:
> Po co przed zagniataniem mąki z margaryną najpierw trzeba to razem
posiekać

Odpowiedzi są dwie. Jeśli sieka się jakkolwiek by potem wszystko wyrobić
na jednolitą masę to ja kiedyś wyrobiłem nie siekając wcześniej i od
tamtej pory wolę już siekać :->>>

Jeśli sieka się drobno i w miarę równo, potem nie trzeba wyrabiać na
jednolitą masę tylko wyrobić w "mozaikę", tak żeby ciasto wyglądało jak
inkrustowane masłem i cukrem, ma nieco inną konsystencję po upieczeniu.

Jest jeszcze odpowiedź trzecia: jak siekasz to Twoja sprawa, ale po
posiekaniu przy wyrabianiu ciasta nic Ci się już do rąk nie lepi :-)))

Pzdr
Paweł

1. Data: 2002-11-05 20:41:26

Od: "Kochatek" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Wam bardzo Drodzy Grupowicze, teraz mogę udzielić jakiejś sensownej
odpowiedzi mojemu mężowi :)

1. Data: 2002-11-06 03:31:40

Od: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie brzmi:
> Po co przed zagniataniem mąki z margaryną najpierw trzeba to razem
posiekać
> ?

siekanie masła/margaryny z mąką jest technologią z zamierzchłej
przeszłości, kiedy jeszcze nie znano robotów kuchennych i wszystko
robiono ręcznie. drzewiej ja też tak robiłem. Teraz do naczynia
wrzucam jajka i cukier, ubijam robotem, dodaje miękkie masło, ubijam,
zmieniam końcówki w robocie, dodaję stopniowo mąkę, wyrabiam, potem
ciasto do lodówki i już :-))

--

pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2002-11-06 06:42:45

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Teraz do naczynia
> wrzucam jajka i cukier, ubijam robotem, dodaje miękkie masło, ubijam,
> zmieniam końcówki w robocie, dodaję stopniowo mąkę, wyrabiam, potem
> ciasto do lodówki i już :-))

I jestes pewien ze to co Ci wyjdzie to kruche ciasto?
Przeciez ciasto kruche musi byc szybko zagniatane, najlepiej schlodzonymi
rekoma i tluszcz tez sie daje prosto z lodowki a zagniata sie tylko tyle,
zeby sie skladniki polaczyly w jedna bryle a nie dokladnie wyrabia ciasto,
przeciez to nie drozdzowe.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-11-06 08:00:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Nov 2002 07:42:45 +0100, "Basia"
<b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>zeby sie skladniki polaczyly w jedna bryle a nie dokladnie wyrabia ciasto,

a u nas tradycyjnie kruche ciasto sie rozdrabnia (tluszcz znaczy
sie) plcami. owszem szybki i dobrze tym podrzucac do gory, zeby
powietrze weszlo, ja, jako ze nie lubie sie grzebac rekami, to
tez wrzucam do robota. i wychodzi. kruche.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-06 08:01:11

Od: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tyle,
> zeby sie skladniki polaczyly w jedna bryle a nie dokladnie wyrabia

Najlepiej spróbować i porównać efekt, ja takie porównanie mam

1. Data: 2002-11-06 08:10:48

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kamas.hw" wrote
> [...]
> wrzucam jajka i cukier, ubijam robotem, dodaje miękkie masło, ubijam,
> zmieniam końcówki w robocie, dodaję stopniowo mąkę, wyrabiam, potem

Stanowczo protestuje przeciwko takiemu podejsciu. Ciasto kruche
charakteryzuje sie tym, ze wyrabia sie jak najszybciej make z maslem. W
wyniku tego powstaje mieszanina, gdzie kazde ziarenko maki otoczone jest
tluszczem, co powoduje, ze ziarenka skrobi nie moga sie laczyc, wiec ciasto
nie bedzie twarde. Podczas pieczenia maslo sie rozgrzewa, a ziarenka skrobi
pecznieja, zas po wystudzeniu maslo twardnieje. Jak jemy takie ciasto, to
rozplywa sie ono w ustach z uwagi na temperature topnienia topnienia masla
oraz fakt, ze ziarenka maki sa oddzielone od siebie.

Mozna tez robic ciasto na zasadzie mieszania zoltek z cukrem i pozniejszego
dodawania maki. Ale bedzie inne ciasto niz to wyzej opisane. Jeszcze inne
ciasto stworzysz dlugo wyrabiajac taka mase - utworzy sie wtedy siec
glutenu, ktora spowoduje, ze ciasto bedzie bardziej zwiazane.

Tak wiec to jak robimy ciasto, to nie jest kwestia przestarzalych metod, a
zrozumienia procesow zachodzacych w kuchni. Co nie znaczy, ze to co
opisales, to zle ciasto - wprost przeciwnie jest znakomite, mi najbardziej
odpowiada w charakterze keksu z duza iloscia bakalii. Moze byc wtedy nawet
wyrabiane dlugo, bo lepiej zwiaze wszystkie "smieci" w srodku.

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

Dzem imbirowy
micromax3
ryż smażony z kurczakiem lub z warzywami?
PATISON-y
SERNIK NA ZIMNO