sklejanie sie soczewek

11. Data: 2003-03-17 18:42:06

Temat: sklejanie sie soczewek
Od: "tom" <t...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Mam paskudny problem. Od kilku tygodni walcze z miekkimi soczewkami
kontaktowymi. Problem polega na tym, ze przy zdejmowaniu ich zawsze mi sie
jakas sklei. Zdejmuje je metoda "uszczypniecia" i tu chyba lezy
problem..Wczesniej uzywalem jednorazowek i mimo, ze sciaganie ich bylo
znacznie trudniejsze nigdy sie nie zlaczaly. Jak rozlaczac takie soczewki ?
Pozostawiam na noc w plynie ale nie zawsze to skutkuje i czesto musze je
rozlaczac recznie. A od tego do zniszczenia szkiel juz bardzo niedaleko..

tom

12. Data: 2003-03-17 18:45:05

Temat: Re: sklejanie sie soczewek
Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Juz poszlo:-)
> casus

Heh, nie wpasowalem sie czasowo ;)
Co do tamtego postu, to przypomnialo mi sie, ze na ulotce ARTELACu jest
napisane, ze mozna je stosowac z soczewkami twardymi. Moze to glupie
pytanie, ale czy mozna te krople stosowac z soczewkami miekkimi? :)
No i czy sol fizjologiczna sie do tego nadaje?

/havelock

13. Data: 2003-03-17 18:55:12

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Havelock" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pytanie, ale czy mozna te krople stosowac z soczewkami miekkimi? :)
> No i czy sol fizjologiczna sie do tego nadaje?

Sol fizjologiczna owszem, tylko ze nie ma wlasciwosci nawilzajacych, nie
wytwarza filmu lzowego - wiec jej dzialanie jest jedynie pluczace.
Artelac tylko na twarde, miekki moze zniszczyc.

casus

14. Data: 2003-03-17 18:57:00

Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wytwarza filmu lzowego - wiec jej dzialanie jest jedynie pluczace.
> Artelac tylko na twarde, miekki moze zniszczyc.

THX :)

/havelock

15. Data: 2003-03-18 10:15:13

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> Lacrimal niestety ma w swym skladzie srodki konserwujace, ktore
> niszcza soczewki!!!!! Nie wolno go zakrapiac na soczewki.

No coz, uzywalem go za porada lekarza. Co prawda nigdy nie mialem z tego
powodu zadnych problemow (uzywalem go do soczewek 3miesiecznych), ale jesl;i
jest tak jak mowisz, to juz nie bede tego specyfiku reklamowal.

> Co do sklejania - sprobuj polac plynem i rozkleic, jesli nie idzie -
> wloz do pojemniczka z plynem, potrzasnij, zostaw na pare minut i

Jesli to podobne sklejanie sie, jakie sam mialem na poczatku noszenia
soczewek, to radze raczej rozklejac je od razu po zdjeciu (oczywiscie w
plynie, najlepiej przez roztarcie palcem na dłoni), potem jest duzo
trudniej.

J.

Leukocyty czy za duzo???
pojęcie ,,niepełnosprawność'' , szukam pracy
Naciecie krocza
skurcze łydek
Prosze podpowiedzcie - bilirubina