Re: skompostowanie

From: "KATARZYNA SORNAT" <K...@p...net>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: skompostowanie
Date: Tue, 22 Feb 2000 13:37:06 -0600

Staszek Nowak wrote in message ...
>Jest tam dość dużo gałęzi i trochę tego co zebrałem z trawy (liście i
>sucha trawa). Kompost znajduje się w miejscu zacienionym. Czy powinienem go
>po prostu uklepać i polać wodą,<

Jesli sa galezie, to bardzo dlugo potrwa zanim sie rozloza, powininies je
zmielic, poza tym koniecznie dodaj cos zielonego, najlepiej warstwami, zeby
zachowac odpowiednie proporcje C:N (25:1), nie uklepuj, a woda polewaj dosc
regularnie, chyba ze pada (kompost nie powinnie byc suchy, ale nie moze tez
byc za mokry. Dobrze jest tez kompost przewracac, poza tym musi osiagnac
odpowiednia temperature (do 70C). Co do niego dosypac to niestety nie wiem,
bo nie wiem co jest dostepne na polskim rynku.
katarzyna sornat