skompostowanie

1. Data: 2000-02-22 18:22:47

Temat: skompostowanie
Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może polecić mi jakiś sprawdzony środek do przyspieszenia procesów
kompostowania. Na mojej działce jest dość luźny kompost (wysokości ok. 150
cm.). Jest tam dość dużo gałęzi i trochę tego co zebrałem z trawy (liście i
sucha trawa). Kompost znajduje się w miejscu zacienionym. Czy powinienem go
po prostu uklepać i polać wodą, a potem wpuścić dżdżownice kalifornijskie
:-) ? Chciałbym jak najszybciej nawozić biohumusem lub po prostu kompostem
moja działkę.

Kłaniam się nisko
Staszek

1. Data: 2000-02-22 19:37:06

Temat: Re: skompostowanie
Od: "KATARZYNA SORNAT" <K...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Staszek Nowak wrote in message ...
>Jest tam dość dużo gałęzi i trochę tego co zebrałem z trawy (liście i
>sucha trawa). Kompost znajduje się w miejscu zacienionym. Czy powinienem go
>po prostu uklepać i polać wodą,<

Jesli sa galezie, to bardzo dlugo potrwa zanim sie rozloza, powininies je
zmielic, poza tym koniecznie dodaj cos zielonego, najlepiej warstwami, zeby
zachowac odpowiednie proporcje C:N (25:1), nie uklepuj, a woda polewaj dosc
regularnie, chyba ze pada (kompost nie powinnie byc suchy, ale nie moze tez
byc za mokry. Dobrze jest tez kompost przewracac, poza tym musi osiagnac
odpowiednia temperature (do 70C). Co do niego dosypac to niestety nie wiem,
bo nie wiem co jest dostepne na polskim rynku.
katarzyna sornat

1. Data: 2000-02-23 21:39:01

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

TRIGGER - 4.... biopreparat do kompostowania śmieci i odpadków tel. (015)
82-32-887 sprzedają też wysyłkowo.
Gałęzie dobrze jest położyć na sam spód kompostu, jako drenaż i zapas
powietrza dla pracujących bakterii.
Dżdżownice bardzo korzystnie wpływają na jakość kompostu, ale nie można ich
wyrzucać z kompostem na działkę, bo grozi to inwazją kretów z całej
okolicy......

Pozdrawiam: B.M.- Jagoda

1. Data: 2000-02-23 21:39:31

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-02-23 21:43:29

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-02-23 21:59:19

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-02-23 22:00:33

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-02-23 22:15:36

Temat: PRZEPRASZAM
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZY WY TO SAMO WIDZICIE CO JA ???? !!!!!!!
Przecież nic nie piłam a widzę poczwórnie (:-((((
PRZEPRASZAM, 20 razy przepraszam.....
To chyba serwer się upił.........
Jak tak dalej pójdzie to zmienią się FILARY (:-))

Jeszcze raz SORRY - wstrząśnięta Jagoda

1. Data: 2000-02-24 06:40:20

Temat: Re: PRZEPRASZAM
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda wrote:
> CZY WY TO SAMO WIDZICIE CO JA ???? !!!!!!!
> Przecież nic nie piłam a widzę poczwórnie (:-((((

A ja wypilem tylko, zdawaloby sie, zwykla herbate, a list pawla
Slomczynskiego w temacie kawa widze 12 razy. Nawet Rafal co wypil, bo
poslal list razy trzy. :-)

> PRZEPRASZAM, 20 razy przepraszam.....

Jesli to serwer, a tak to wyglada, to nie ma za co ...

> To chyba serwer się upił.........
> Jak tak dalej pójdzie to zmienią się FILARY (:-))

Widac, ze Krzysiek Marusinski przespal moment i spadnie z pozycji lidera
:-) A Piotrek Siciarski to samo - tez przespal :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-02-24 07:16:40

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisał(a) w wiadomości: >A ja wypilem tylko, zdawaloby
sie, zwykla herbate, a list pawla
>Slomczynskiego w temacie kawa widze 12 razy.

Nareszcie dużo postów wpływa na grupę :-)))))))
Jurek

kawa
RE: marny hiacynt
Re: do milosnikow roz i kolorowych katalogow
RE: marny hiacynt
Święty, święty...