słód

1. Data: 2005-07-29 09:53:45

Temat: słód
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sa inne rodzaje slodu niz jeczmienny? Konkretnie chodzi mi o to czy
sa np. piwa bezglutenowe.

tapta
GG:4082847

2. Data: 2005-07-29 10:04:48

Temat: Re: słód
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dccu2h$32t$1@atlantis.news.tpi.pl>,
tapta <t...@w...pl> wrote:

> Czy sa inne rodzaje slodu niz jeczmienny?

Są.

> Konkretnie chodzi mi o to czy
> sa np. piwa bezglutenowe.

Myślę, że wyłącznie. Gluten nie jest rozpuszczalny w wodzie i raczej
nie znajduje się w piwie.

Władysław

3. Data: 2005-07-29 10:34:02

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Są.

Moge prosić o ewentualne nazwy?

> Myślę, że wyłącznie. Gluten nie jest rozpuszczalny w wodzie i raczej
> nie znajduje się w piwie.

A jakieś poparcie teorii? Na stronie o diecie bezglutenowej wyczytałam,
że zabronione sa piwa i wódka żytnia. Bardzo mi zależy na sprawdzonej
informacji dla kogoś bliskiego...

tapta
GG:4082847

4. Data: 2005-07-29 13:54:23

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta <t...@w...pl> wrote:

> Moge prosić o ewentualne nazwy?

> A jakieś poparcie teorii? Na stronie o diecie bezglutenowej wyczytałam,
> że zabronione sa piwa i wódka żytnia. Bardzo mi zależy na sprawdzonej
> informacji dla kogoś bliskiego...

Za Heinekenem (http://www.heinekeninternational.com/faqs/about/ind
ex.jsp):

"Does Heineken beer contain any gluten?

Beer contains gluten, which comes from the grain from which it is brewed. Only
a fraction of the gluten that the grain contains gets into the beer. The
proportion depends on the kind of grain that is used. The use of barley
results only in traces of gluten in the beer whilst wheat contributes
considerably more. It also depends on the brewing process. Generally speaking:
the clearer and blonder the beer is, the less gluten it may contain. Some
people are allergic to gluten and have to follow a diet that minimises or
excludes their gluten intake. Whether beer can be part of such a diet or not,
is dependent on the extent of the allergy and the beer type consumed. In many
cases lager beers pose no problem for people who have a gluten allergy.
However, it is up to the individual to assess his or her sensitivity."

A więc jednak trochę glutenu w piwie się znajduje i w konkretnym przypadku
należałoby zasięgnąć opinii lekarza. A najlepiej kilku lekarzy :).

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

5. Data: 2005-07-29 16:53:49

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dcd0e2$g6c$1@atlantis.news.tpi.pl>,
tapta <t...@w...pl> wrote:

> Moge prosić o ewentualne nazwy?

> A jakieś poparcie teorii?

To nie toeria. Gliten nie rozpuszcza się w wodzie i tyle.

>Na stronie o diecie bezglutenowej wyczytałam,
> że zabronione sa piwa

Być może. A dlaczego w diecie bezcholesterolowej nie jest wskazany
alkohol oraz grejpfruty?

>i wódka żytnia.

>Bardzo mi zależy na sprawdzonej
> informacji dla kogoś bliskiego...

No, w wódce żytniej na pewno glutenu nie ma.

Władysław

6. Data: 2005-07-30 20:19:35

Od: "Joe" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mieszajcie!
Mój mąż jest na diecie bezglutenowej. Nie pije piwa. Nie wolno mu. Jak
wypije to po pół godziny dostaje biegunki. Trudno chyba o lepszy dowod...

Joe

7. Data: 2005-07-30 20:26:56

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> No, w wódce żytniej na pewno glutenu nie ma.

No patrzta - więc całkiem nieświadomie na diecie bezglutenowej jestem :)

sadyl

8. Data: 2005-07-30 20:50:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 30 Jul 2005 22:26:56 +0200, sadyl <s...@p...onet.pl>
wrote:

>No patrzta - więc całkiem nieświadomie na diecie bezglutenowej jestem :)
>
>sadyl

A potrzeba Ci ona?

Pierz, co mu sie to kojarzy z opowiescia dietetyczki, do ktorej
chodzilam - przyszla do niej dziewczya mloda raczej , od razu
wlanela piescia w stol i zawolala - dlaczego ja nie
chudne??????????????????? Przeszlam na wegetarianizm I NIE
CHUDNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-07-31 18:54:16

Od: "Alko" <N...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joe" <j...@k...pl> napisał w wiadomości
> Nie mieszajcie!
> Mój mąż jest na diecie bezglutenowej. Nie pije piwa. Nie wolno mu. Jak
> wypije to po pół godziny dostaje biegunki. Trudno chyba o lepszy dowod...

to tak jak ja po posiłku w KFC

10. Data: 2005-07-31 20:02:48

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alko napisał(a):
> Użytkownik "Joe" <j...@k...pl> napisał w wiadomości

Po butelkowym równiez?

> to tak jak ja po posiłku w KFC

Polepszacze działają tak własnie a nie inaczej.
pozdr. Jerzy

czy do schabu z kurkami pasowal bedzie baklazan?
tamarynowiec - jak przyrzadzic?
Czy dobrze wykonalam? Ciasto "pszczolka"
zur
cappucino czekoladowe