ślub ateisty z katolikiem

31. Data: 2002-06-24 11:42:59

Temat: Re: ślub ateisty z katolikiem
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> No dobra skoro muszę to przeczytam.
> Ale nie stawialbym na to, ze cokolwiek z tego zakumam.
> Znaczy moje watpliwosci zmarly w tej chwili smiercia naturalna i
nadal
> nie zmienilam zdania dotyczacego mozliwosci ochrzecznia doroslego.

Oczywiście - istnieje taka możliwość. A ja uważam (prywatnie) że
jedyne UCZCIWE podejście do chrztu jest właśnie takie - Chrzest osób
dorosłych (a przynajmniej świadomych tego co robią)

Pozdrawiam
Qwax

32. Data: 2002-06-24 13:00:37

Od: "Qba" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kingurek" <K...@p...fm> napisał w wiadomości

> gruncie rzeczy chodzi o to że on musi przyjąc tylko do świadomości że ona
> tak wychowa dzieci tzn w wierze katolickiej i wtedy już nie ma problemów.
> życzę jej powodzenia w dalszych sporach:)
> Kinga

to zabawne on ma przyjąć do świadomości że ona wychowa
a to są tylko jej dzieci ?????

sperma ateistyczna - dobrze
światopogląd dawcy spermy - niedobrze

ciekawy układ jak na małżeństwo

Qba

33. Data: 2002-06-24 13:30:14

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Uważaj Qba

'spermodawca' to słowo bardzo nielubiane na tej grupie

;-)))

Pozdrawiam
Qwax

34. Data: 2002-06-24 15:33:17

Od: "Kingurek" <K...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> to zabawne on ma przyjąć do świadomości że ona wychowa
> a to są tylko jej dzieci ?????
>
> sperma ateistyczna - dobrze
> światopogląd dawcy spermy - niedobrze
>
> ciekawy układ jak na małżeństwo
>
> Qba
>
> to nie jest mój wymysł tylko Kościoła- nie ważne czy on czy ona - strona
ochrzczona ma tak je wychować bo się do tego zobowiązała

35. Data: 2002-06-24 15:34:50

Od: "Kingurek" <K...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym konflikt moze okazać się większym i nie do unikniecia.
> Szkoda, ze do kwestii wiary nie podchodzi sie w życiu
> bardziej indywidualistycznie, dając faktycznie ludziom
> możliwość wyboru. Nie ma nic zdrożnego w tym, ze matka
> przekaże ich dzieciom nauke o wiarze a on nie rozumie, ze w
> ostateczności to dzieci same, gdy dorosną same dokonają
> wyboru w co wierzyć i czy w ogóle.
> Nie uważam, by osoba nie czująca w sobie wiary ani istnienia
> Boga powinna zabraniać swoim dzieciom wierzyć, ponieważ
> często sama wiara sprawia, ze ludzie stają sie lepsi nawet,

Zgadzam się z Tobą - ja tylko poruszyłam jedną strone medalu
Kinga

36. Data: 2002-06-24 15:39:31

Od: "Kingurek" <K...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli nie moge ochrzic 17 letniego dziecka?
> Kurcze nie kuam tego cytowanego belkotu :(
> M.

dziecko od 14 roku życia samo wybiera czy chce się ochrzcić czy nie - kanon
111par2 KPK

37. Data: 2002-06-24 15:41:35

Od: "Kingurek" <K...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sokrates" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości

> BEZ
> udziału
>
> Nie przesadzaj, na czym miałaby polegać ta "bez
> wyjściowość"? Chcesz być ateistą, to jesteś, a, że ciebie w
> niemowlęctwie ochrzczono, to tego nie widać, nie czuje sie
> tego itd., można to sobie, ze sie brzydko wyrażę olać
> Darek

wtedy następuje tzw. odstępstwo od wiary i mimo wszystko nadal jest na Tobie
znamie chrztu=- niezależnie co robisz

38. Data: 2002-06-24 21:10:03

Od: "Nixe" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax tak oto pisze:

:: A bardziej na serio: Jeżeli zostałeś przyjęty do jakiejkolwiek sekty
:: która nie przewiduje możliwości jej opuszczenia - to wychodząc z niej
:: w sposób faktyczny (nie "odczuwalny" a faktyczny) łamiesz prawo.

A jeśli został przyjęty bez możliwości wyrażenia swego zdania na ten temat?
[Co zresztą jest normalnie praktykowane w KK]

Maja

39. Data: 2002-06-25 12:57:35

Od: "kamilka" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tak - ROZSTAĆ się NATYCHMIAST!!!!
>
>Pozdrawiam
>Qwax

No cóz, w ogole sie z Toba nie zgadzam.
Zreszta juz wyrazilam swoja opienie na temat tego rodzaju rad...

40. Data: 2002-06-25 13:04:04

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kamilka" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> No cóz, w ogole sie z Toba nie zgadzam.
> Zreszta juz wyrazilam swoja opienie na temat tego rodzaju rad...

na podstawie twojego postu:
"Moj znajomy jest ateista, jego dziewczyna katoliczka - maja teraz [problem
ze slubem - ona chce koscielny, on cywilny - juz nie mowiac jak cigle kloca
sie o wychowanie dzieci, ktorych jeszcze nie ma. "

innej rady dać IMHO nie można, niestety.....
uważasz, że ludzie kochajacy się i mający sie pobrać powinni sie kłócić i to
ciagle o sprawy tak dla nich ważne?
Ja uwazam, ze ta sprawa, o której piszesz powinna zostać przez
zainteresowanych w pierwszej kolejności przedyskutowana
jesli nie moga dojść do porozumienia w tej kwestii, to jak będzie wygladało
ich późniejsze życie?
pozdr.Joanna

Paczka-troche NTG,przepraszam.
DZ-artykol
Wypowiedzcie się proszę na temat bezrobocia wśród os. niepełnosp
Jaki jest wpływ rodziny na funkcjonowanie os.niepełnosprawnej?
Glosowanie tylko do jutra - zaglosujcie prosze