Re: smierdadze pojemniki na odpady - jak sie pozbyc zapachu

Newsgroups: pl.rec.dom
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: smierdadze pojemniki na odpady - jak sie pozbyc zapachu
Date: Thu, 20 Aug 2015 23:39:08 +0200

Pan Wojtek napisał:

> Harmonogram to nie, to jest usługa na żądanie
> http://www.mpo.krakow.pl/nowe-zasady/pytania-i-odpow
iedzi i rozwiń
> "Usługi dodatkowe". Jak to działa to nie wiem, jeszcze nie korzystałem.
> Przy pierwszym wypełnianiu deklaracji była taka pozycja w ankiecie.

To w ogóle nie jest "usługa", od tego trzeba zacząć -- odkąd wprowadzono
ten idiotyzm, co go teraz mamy, śmieci stały się własnością gmnin, więc
P.T. obywatele w ogóle nie mają potrzeby kontaktowania się z firmami
jak ta w podanym linku. Dlatego podałem numer, na który my w Warszawie
dzwonimy, a który należy do magistratu.

Oczywićie firmy chętnie się ogłoszą, zareklamują swoje "usługi dodatkowe",
wykonają je i wystawią fakturę. Obywatelowi. Oczywiście gminy będą udawały,
że tego nie widzą, obywatel sam chciał, więc obywatel zapłacił. Tymczasem
jedyne za co obywalel może zapłacić (jako kredytodawca), to awaryjny wywóz
śmieci -- jeśli firma wybrana w przetargu przez gminę tego nie zrobi w
terminie. Później wysyła się fakturę do wójta, burmistrza czy prezydenta,
a ten ma obowiązek zwrotu. Za mycie pojemników *na pewno* nie zwróci.

Jedno co można zrobić w sytuacji gdy gminne pojemniki komuś zaśmierdły
ponad wszelkie normy, to wezwać firmę, która zajmuje się utylizacją
odpadów niebezpiecznych. Niech przyjadą panowie w szczelnych kosmicznych
kombinezonach i zabiorą te kubły do utylizacji, jako przedmioty zagrażające
zdrowiu ludności i stanowiące zagrożenie epidemiologiczne. Gmina powinna
wtedy dać nowe czyste pojemniki. Tyle że zwrot pieniędzy za utylizację nie
odbędzie się na zwykłej drodze ustawowej -- potrzebne będzie wystąpienie
do sądu cywilnego z pozwem, nie zawadzi też złożenie w prokuraturze
zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnieniu przestępstawa
polegającego na wprowadzeniu zagrożenia zdrowia publicznego.

--
Jarek