Re: smierdadze pojemniki na odpady - jak sie pozbyc zapachu

Newsgroups: pl.rec.dom
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: smierdadze pojemniki na odpady - jak sie pozbyc zapachu
Date: Sun, 23 Aug 2015 14:41:00 +0200

Pan Wojtek napisał:

> Na tej samej stronie jest uchwała Rady Miasta. Wynika z niej, że mycie
> pojemników jest usługą wykonywaną przez gminę na zlecenie właściciela.
> I odpowiednio płatną. MPO czy inna firma jest tylko wykonawcą.

No to wysłać fakturę do gminy. Albo zlecić mycie i jednocześnie poprosić
o wystawienie i przesłanie faktury do magistratu. W końcu płacić ma ten,
do kogo nalży obowiązek wykonania. Sytuacja jest symetryczna. Na obywatelu
ciąży obowiązek odśnieżania chodnika przed posesją. Jeśli ten drań tego
nie zrobi, gmina zleca wykonanie zastępcze jakiejś firmie, a kosztami
obciąża właściciela działki. Niech więc każdy robi to, co do niego należy
z mocy prawa i niech za to płaci ze środków na to przeznaczonych. Porządek
musi być.

> Czyli masz płacić swoimi pieniędzmi za mycie nieswoich kontenerów w
> których trzymasz nieswoje śmieci :) Z drugiej strony, jak zawiadomisz
> sanepid, to obawiam się że to Ty otrzymasz mandat a nie gmina :)

Swoimi w tym sensie, że co miesiąc wpłacem na konto gminy swoje pieniądze.
A że są one dokładnie co do złotówki dwa razy większe niż wtedy, gdy
płaciłam bezpośrednio firmie za wywóz śmieci z mojego pojemnika, ta tam
tego musi sporo zostawać na takie rzeczy, jak mycie i dezynfekcja. Może
nawet na mandaty by coś zostało.

Jarek

--
Ordnung muss sein.