sok z ziemniaka

1. Data: 2004-10-13 13:47:31

Temat: sok z ziemniaka
Od: "dali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś ma jakieś informacje jak to ma właściwości i kiedy to się stosuje

1. Data: 2004-10-13 15:04:11

Temat: Re: sok z ziemniaka
Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dali <g...@t...pl> napisał(a):

> czy ktoś ma jakieś informacje jak to ma właściwości i kiedy to się stosuje

Nie ma zadnych naukowych badan na ten temat, chco ziemniaki sa swietnym
zrodlem potasu. W medycynie ludowej sok stosowany jest na sraczke i inne
zaburzenia ukladu trawiennego, takze wrzody, czesto w mieszance z sokiem z
marchwi lub cytryny i miodem. Takze na reumatyzm, problemy skorne, etc.
Ale sa to "ludowe" zastosowania.

1. Data: 2004-10-13 21:45:24

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> stosowany jest na sraczke
===
sraczka ż III, CMs. ~czce; lm D. ~czek
/wulg./ biegunka

rozwolnienie n I D. ~eń
p. biegunka

waldek

P.S. Nie przy jedzeniu, nie przy jedzeniu...
Jest taka grupa alt.pl.dupa - tam się tego używa.
===

1. Data: 2004-10-14 06:52:47

Od: "Michal" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktoś ma jakieś informacje jak to ma właściwości i kiedy to się stosuje

Po pewnej obróbce (przefermentowac i odpedzic) wlasciwosci ma niezle...
pozdr.
Michal

1. Data: 2004-10-14 07:39:02

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> marchwi lub cytryny i miodem. Takze na reumatyzm, problemy skorne, etc.

Znacznie szersze zastosowanie ma ten soczek po przefermentowaniu i paru
zabiegach
zwiekszjacych stezenie substancji czynnych ;)

Marek

1. Data: 2004-10-14 13:01:40

Od: "Dragon" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Po pewnej obróbce (przefermentowac i odpedzic) wlasciwosci ma niezle...
> pozdr.

Można jeszcze zrobić "ciekawy" preparat na biologię do oglądania pod
mikroskopem. Co prawda nie wiem, co w tym było ciekawego, ale skoro
nauczyciele tak twierdzili... ;)

1. Data: 2004-10-14 13:09:54

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Oct 2004 15:01:40 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Dragon*, w
wiadomości news:<news:ckltbj$9cg$1@achot.icm.edu.pl> zawarł, co następuje:

> Można jeszcze zrobić "ciekawy" preparat na biologię do oglądania pod
> mikroskopem. Co prawda nie wiem, co w tym było ciekawego, ale skoro
> nauczyciele tak twierdzili... ;)

Ciekawe było to, żę dodawało się jod w josku potasu, co powodowało barwienie
skrobi ;P i cała klasa robiła ojej, bo nagle ładnie było i fioletowo.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-10-14 15:39:58

Od: "Dragon" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> Ciekawe było to, żę dodawało się jod w josku potasu, co powodowało
barwienie
> skrobi ;P i cała klasa robiła ojej, bo nagle ładnie było i fioletowo.

to ja chodziłem do jakiejś biednej szkoły :(

1. Data: 2004-10-15 06:57:37

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dragon" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> barwienie
>
> to ja chodziłem do jakiejś biednej szkoły :(

Raczej nie uważałaś na lekcji chemii

w kazdym razie to jest test pozwalajacy stwierdzic czy np wiejska smietana
zawdziecza swa gestosc dodatkowi mąki..

a jak gdzies czytałem to i miód jest fałszowany przy pomocy skrobii

Pozdrawiam

Marek

z czym rozrabiac spirytus?
otwieranie otwieraczem do puszek
O jogurcie jeszcze - co z nim/z niego można jeszcze ?
CIASTECZKA
Bylo:Sledz w sosoe salsa