Re: sól bez jodu

Data: 2001-06-29 18:39:46
Temat: Re: sól bez jodu
Od: Jacek <p...@p...onet.pl>

Ryszard Glab napisał:

> Zacznij od opisu polskich warunkow:

Dzieki.
Przeczytalem czesc linkow, bo inne sie dlugo laduja.
Ale tutaj wyraznie wskazano na zagrozenia i dzialania uboczne.
Poza tym, uzywajac jodowanej soli musialem zmienic diete, poniewaz jodowane ogorki
mi nie smakuja, jodowana kiszona kapusta ma brzydki zapach i zniecheca do jedzenia.
Ziemniaki solone jodowana sola sa mniej smaczne.

I niestety ten jod mi bardziej szkodzi niz pomoga.
Dlatego chcialbym miec mozliwosc powrotu do niejodowanej soli, poniewaz
jod po prostu smierdzi.
A nieraz jest go bardzo duzo w soli w zaleznosci od producenta i zamiast jesc ze
spokojem
to musze zatykac nos i trace smak.

Jacek

(cytat z podanego linku do FAQ)
Most excess is excreted, and most people can tolerate fairly large amounts without
problems. People with a tendency towards auto-immune thyroid disease (Graves'
Disease, Hashimoto's thyroiditis), are less tolerant. Up to a milligram of
iodine is
probably safe for almost everyone. However, if an individual has previously
been
iodine deficient, he/she may be at risk for iodine-induced hyperthyroidism when
the
iodine deficiency is corrected; this occurs most typically in older subjects
with thyroid
nodules. The hyperthyroidism can usually be treated satisfactorily.

5.How much iodine creates this toxic effect?

ANSWER:

See above.