sól morska

1. Data: 2006-02-22 22:01:08

Temat: sól morska
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam dzisiaj i zastanawiam się w czym lepsza jest od normalnej i czy
można jej normalnie używać, a przede wszystykim, czy mogę jej dodawać do
potraw mojego rocznego dziecka?

Gosia

2. Data: 2006-02-22 22:28:29

Temat: Re: sól morska
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"gsk" <c...@w...pl> wrote in message news:dtin1t$mj1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Kupiłam dzisiaj i zastanawiam się w czym lepsza jest od normalnej i czy
> można jej normalnie używać, a przede wszystykim, czy mogę jej dodawać do
> potraw mojego rocznego dziecka?

Jak najbardziej - to przecie krystaliczny NaCl bez dodatkow anygrudkowych et
cetera. Ta "normalna" sol (sypka, stolowa) to pylek smakujacy jak trociny
:-)))

Jesli krysztalki sa zbyt grube to dobrze je zmielic - ale to niekonieczne.

3. Data: 2006-02-23 08:14:31

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> [...]
> :-)))
>
> Jesli krysztalki sa zbyt grube to dobrze je zmielic - ale to niekonieczne.

prawie NaCl. Dodatkowo zawiera jeszcze jod, który zresztą często też
jest dodawany do "normalnej" soli ważonej. Przeciwwskazań dla dziecka,
które nie ma alergii na jod (jest coś takiego, choć rzadkie) nie ma.

Waldek

4. Data: 2006-02-23 08:34:02

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

>Jak najbardziej - to przecie krystaliczny NaCl bez dodatkow anygrudkowych et
>cetera. Ta "normalna" sol (sypka, stolowa) to pylek smakujacy jak trociny
>:-)))

Hmmm, ta moja jest srednio czysta, zawiera tez piasek i drobne kamyczki ;)

Kot

_______
Yahoo! Messenger - NEW crystal clear PC to PC calling worldwide with voicemail
http://uk.messenger.yahoo.com

5. Data: 2006-02-23 08:42:35

Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk <c...@w...pl> napisał(a):

> Kupiłam dzisiaj i zastanawiam się w czym lepsza jest od normalnej i czy
> można jej normalnie używać, a przede wszystykim, czy mogę jej dodawać do
> potraw mojego rocznego dziecka?
>
> Gosia

Nie byłbym tak bezkrytyczny w stosunku do stosowania soli morskiej zwłaszcza w
diecie dzieci. Sól tą uzyskuję się poprzez odparowanie wody morskiej w sposób
naturalny lub sztuczny. Przybliżony skład soli morskiej:
chlor 51,6 - 55,8 g
sód 33,10 - 35,30 g
magnez 0,38 - 0,68 g
wapń 0,04 - 0,18 g
potas 0,08 - 0,18 g
siarczan 0,87 - 2,10 g
żelazo 0,80 - 1,60 mg
mangan poniżej 0,005 mg
cynk 0,37 - 0,72 mg
Jednak jak wiadomo w skład wody morskiej wchodzą też zanieczyszczenia miedzy
innymi metale ciężkie bardzo szkodliwe dla organizmu. W dobie pogoni za
zyskiem, bez oglądania się na skutki zawsze istnieje niebezpieczeństwo że
produkt nie jest wolny od tych zanieczyszczeń. Jeśli więc sól morska to tylko
od sprawdzonych producentów i dystrybutorów.

6. Data: 2006-02-23 08:53:41

Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

. Sól tą uzyskuję się poprzez odparowanie wody morskiej w sposób
> naturalny lub sztuczny. Przybliżony skład soli morskiej:
---- ciach

A przepraszam za naiwne pytanie.
A co macie przeciwko soli gruboziarnistej (kamiennej)
pochodzącej z naszych kopalni soli?
Pochodzi z pokładów geologicznych tak starych kiedy
jeszcze środowisko nie było zanieczyszczone więc w tym
aspekcie bardziej bym jej ufał niż soli morskiej.
Też zawiera oprócz NaCl różne mikroelementy i od setek
lat była używana w polskich kuchniach.

Dziwi mnie ta zauważalna ostatnio tendencja do soli morskiej.
O co w niej chodzi? Mam wrażenie że to tylko efekt
skutecznego PR'u.

Michał

7. Data: 2006-02-23 09:08:45

Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dziwi mnie ta zauważalna ostatnio tendencja do soli morskiej.
> O co w niej chodzi? Mam wrażenie że to tylko efekt

Ależ wręcz przeciwnie, jak widzę nie przeczytałeś do końca mojego postu.
Daleki jestem od bezkrytycznego stosunku do soli morskiej. Moim zdaniem sól
kopalna jest znacznie zdrowsza od soli morskiej.

8. Data: 2006-02-23 09:43:28

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@c...de> writes:

> prawie NaCl. Dodatkowo zawiera jeszcze jod, który zresztą często też

W Polsce praktycznie zawsze.

> jest dodawany do "normalnej" soli ważonej.

Warzonej.

No i sa jeszcze zawsze jakies male ilosci innych domieszek...

MJ

9. Data: 2006-02-23 09:44:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> Hmmm, ta moja jest srednio czysta, zawiera tez piasek i drobne kamyczki ;)

Ale ta Twoja jest chyba do wanny, nie do garnka? :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2006-02-23 09:48:40

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Kupiłam dzisiaj i zastanawiam się w czym lepsza jest od normalnej i czy
> można jej normalnie używać, a przede wszystykim, czy mogę jej dodawać do
> potraw mojego rocznego dziecka?

Dziecku rocznemu?
ja sie tam na dziecich nie znam ale w takim wieku wogole bym raczej soli nie
uzyal do dan dla niego... (chyba ze sie myle)
Rozumuje w ten sposob ze w pozywieniu jest dosc sodu potrzebnego do diety
dziecka a nadmiar soli (sodu) jest szkodliwy
szczegolnie dla tak malego dziecka
ale to na moj "chlopski" rozum hehehe

a a propos soli morskiej:
http://prace.sciaga.pl/25625.html
http://www.solmorska.pl/
http://storytel.republika.pl/Sol.html
( ten ostatni mi sie bardzo podoba... ale to subiektywna ocena)
http://www.um-um.pl/product_info.php?cPath=21_315&pr
oducts_id=4333

A osobiscie uzyam soli grubej wlasnie mielac ja w mlynku do soli
Polecam

konfitura z dzikiej róży
mąka 750 - gdzie kupic??
[tluscioch] Twoje NAJ Paczki - tutaj typuj
jak zrobic pomidorowa zupe-krem?
Minimum 5...