sole trzeźwiące

1. Data: 2009-01-30 14:31:43

Temat: sole trzeźwiące
Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może wie jaka jest medyczna lub farmaceutyczna (czyli fachowa)
nazwa dla "soli trzeźwiących"? I czy ktoś wie, gdzie coś takiego można
kupić? Z tego co czytałem to bywa to w aptekach bez recepty, ale kilka razy
próbowałem dostać, pytałem się a zdziwione młode panie farmaceutki mówiły
mi, że nigdy o tym nie słyszały... Może ktoś zna temat bliżej?

--
- Kucing -

2. Data: 2009-01-30 17:00:46

Temat: Re: sole trzeźwiące
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sole_trze%C5%BAwi%C4%85
ce
Jacek
PS
babcia ma jeszcze fiolkę z czymś cuchnącym amoniakiem. Istotnie może działać
trzeźwiąco ;-)

3. Data: 2009-01-30 20:48:08

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał/a:
> [...]
> PS
> babcia ma jeszcze fiolkę z czymś cuchnącym amoniakiem. Istotnie może działać

Może to jest preparat na mole?

--
animka

4. Data: 2009-01-31 08:51:30

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No co ty? W mole to się rzuca takimi kulkami (też śmierdzą ale inaczej i nie
jest to ostry zapach)
Jacek

5. Data: 2009-01-31 16:16:26

Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 Jan 2009 18:00:46 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
> PS
> babcia ma jeszcze fiolkę z czymś cuchnącym amoniakiem. Istotnie może działać

Owszem, amoniak toto zawiera ale w bezpiecznej dla zrowia dawce :) Znam tę
stronę z Wiki ale nic ponadto nie udało mi się wyniuchać :) Myślałem, że
może tutejsi eksperci i praktycy coś podpowiedzą.

--
- Kucing -

6. Data: 2009-01-31 16:25:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Jan 2009 17:16:26 +0100, Kucing wrote:

> Owszem, amoniak toto zawiera ale w bezpiecznej dla zrowia dawce :) Znam tę
> stronę z Wiki ale nic ponadto nie udało mi się wyniuchać :) Myślałem, że
> może tutejsi eksperci i praktycy coś podpowiedzą.

Jesteś zdania, że tutejsi eksperci cechują sie wiedzą na poziomie XVIII
wieku? :D

"Sple trzeźwiące" to historia. Podobnie jak tzw "pigułki wieczne", czyli
wielorazowego użytku pigułki przeczyszczające. Nikt rozsądny tego nie
używa, bo i po co.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

7. Data: 2009-01-31 21:23:27

Od: "Wojtex \(Wojtek G.\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości
> [...]
> próbowałem dostać, pytałem się a zdziwione młode panie farmaceutki mówiły
> mi, że nigdy o tym nie słyszały... Może ktoś zna temat bliżej?

Dawnymi czasy uzywano do tego roztworu amoniaku. Dziś już
nieużywane i niedostępne nawet dla chcących spróbować :)
Chyba, że ktoś ma dostęp do labu, ale nie polecam.

Wojtex

8. Data: 2009-02-01 08:46:24

Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał:

Podobnie jak tzw "pigułki wieczne", czyli
> wielorazowego użytku pigułki przeczyszczające. Nikt rozsądny tego nie
> używa, bo i po co.

Ło matko, a z czego toto było? bo brzmi mało apetycznie...

Joanna

9. Data: 2009-02-01 10:01:45

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 01 Feb 2009 09:46:24 +0100, Joanna Czaplińska wrote:

> Ło matko, a z czego toto było? bo brzmi mało apetycznie...

:) Z metalu, konkretnie z antymonu. Skuteczne i ekonomiczne :)
Wytsarczyło połknąć, poczekać aż wyjdą, opłukać (albo nie) i podać przy
następnej okazji :D

Pogooglaj "Pilulae perpetuae"

m.

10. Data: 2009-02-01 14:19:53

Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał:

> :) Z metalu, konkretnie z antymonu. Skuteczne i ekonomiczne :)
> Wytsarczyło połknąć, poczekać aż wyjdą, opłukać (albo nie) i podać przy
> następnej okazji :D

Mniam :) Masz namiary na jakieś strony lub książki o takich "smaczkach"
(dosłownie i w przenośni) dawnej medycyny? O plombowaniu zębów gorącym
ołowiem już wiem, przedpotopowe "unity" stomatologiczne też oglądałam w
muzeum AM.

Joanna

moczopednosc soku marchewkowego
Szumy uszne, a piszczenie komputera