sos do spaghetti

1. Data: 2002-07-04 11:17:10

Temat: sos do spaghetti
Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Potrzebuje przepisy na dobre i latwe sosy do spaghetti. Juz znudzily mi sie
te ze sloikow Kotlina itp.
Dzieki za pomoc

1. Data: 2002-07-04 13:13:26

Temat: Odp: sos do spaghetti
Od: "Magi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ag1avb$4rq$...@n...tpi.pl...
> Czesc
> Potrzebuje przepisy na dobre i latwe sosy do spaghetti. Juz znudzily mi
sie
> te ze sloikow Kotlina itp.
> Dzieki za pomoc

Kupujesz pomidory w puszce (mozna tez ze swiezych, ale to troche wiecej
czasu zajmuje), dodajesz troche oleju, sol, pieprz, bazylie, troche
majeranku (zestaw przypraw w moim przypadku zawsze jest improwizacja),
lubczyk, oregano, troche czosnku, mieszasz, doprowadzasz do wrzenia,
gotujesz chwile i voila! Wyprobowane 100 tysiecy razy, z roznym kompletem
przypraw, za kazdym razem pycha! W przypadku bolognese wystarczy podsmazyc
mielone i dodac to tego sosu - zamiast mielonego polecam tez podsmazona
mielonke z puszki (moze malo to dietetyczne ale smakuje super!)

Pozdrawiam,
Iwona

1. Data: 2002-07-04 16:31:56

Temat: Re: sos do spaghetti
Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>W przypadku bolognese wystarczy podsmazyc
> mielone i dodac to tego sosu - zamiast mielonego polecam tez podsmazona
> mielonke z puszki (moze malo to dietetyczne ale smakuje super!)

Albo zamiast mielonego mięska można podsmażyć pokrojona na drobno pierś z
kurczaka. Pychota

Vicky S.
Szykująca się na dwa miesiące rozłąki z netem i grupami :-((

1. Data: 2002-07-04 19:57:36

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vicky S." <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Magi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Albo zamiast mielonego mięska można podsmażyć pokrojona na drobno pierś z
> kurczaka. Pychota

Jak rowniez tunczyka z puszki w sosie wlasnym podduszonego z cebulka i
pieczarkami

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2002-07-05 07:33:52

Temat: Re: sos do spaghetti - spaghetti aglio olio e peperoncino
Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@g...pl> napisał(a):

> Czesc
> Potrzebuje przepisy na dobre i latwe sosy do spaghetti. Juz znudzily mi sie
> te ze sloikow Kotlina itp.
> Dzieki za pomoc

spaghetti aglio olio e peperoncino
Gotujesz makaron; w trakcie gotowania
Na rozgrzaną patelnię wlewasz oliwę extra vergine, podgrzewasz, wrzucasz na
patelnie ząbki czosnku (3)przekrojone na pół. Smażysz aż czosnek się lekko
zezłoci i usuwasz go.Teraz wrzucasz posiekane papryczki: mogą być świeże
(lepsze) lub konserwowe; zawsze malutkie: ostrość dobierasz według uznania.
Smażysz krótko 2-3 minuty.
Na patelnię wrzucasz ugotowany makaron, mieszasz i gotowe :-)
PS. Można dodać swoje ulubione świeże zioła. Zawsze na końcu, drobno
posiekane, wrzucam na patelnię razem z makaronem.
Ja dodaję miętę i majeranek.

1. Data: 2002-07-05 08:40:28

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "Catalina" <c...@j...net>

> Jak rowniez tunczyka z puszki w sosie wlasnym podduszonego z cebulka i
> pieczarkami

Jak rowniez tunczyka z czosnkiem, pomidorami z puszku/swiezymi bez skory i
kaparami. Mmmmmm.....

Kotomacabra

1. Data: 2002-07-05 08:45:48

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PS. Można dodać swoje ulubione świeże zioła. Zawsze na końcu, drobno
> posiekane, wrzucam na patelnię razem z makaronem.

a ja nie wyciągam czosnku ,-)

Waldek

1. Data: 2002-07-05 09:16:10

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> napisał(a):
> a ja nie wyciągam czosnku ,-)
>
> Waldek

ale jakby sie tak mocno przysmażył - wtedy jest niesmaczny

turecky

1. Data: 2002-07-05 09:30:21

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magi <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> mielone i dodac to tego sosu - zamiast mielonego polecam tez podsmazona
> mielonke z puszki (moze malo to dietetyczne ale smakuje super!)

Nie, nie, nie! Sos do spaghetti bolognese polega na tym, że mięso mielone-
wołowe (najczęściej) dusi się wraz z wątróbką i pomodori pelati na
malusieńkim ogniu przez 3-3,5 godziny, w czasie kórych następuje cudowna
koncetracja smaku. Długie gotowanie jest istotą tego sosu.
Dania typu podsmażone mielone + pomidory mają się tak do spaghetti bolognese
jak rosół z kostki do rosołu, który się na prawdziwym mięsku przez kilka
godzin gotował.

pozdrawiam
turecky

1. Data: 2002-07-05 09:40:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> ale jakby sie tak mocno przysmażył - wtedy jest niesmaczny

się zgadza. Dlatego daję czosnek drobniej posiekany i peperoni
jednocześnie i ne daję się im zrumienić za bardzo.

Waldek

Na czubku widelca, co o tym myslicie?
konina ? jakies sugestie ...
Kalafior + marchewka