sos ze świeżych pomidorów - szukam przepisu

11. Data: 2006-07-27 20:47:36

Temat: Re: sos ze ?wie?ych pomidorów - szukam przepisu
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Madzik wrote:

> Jak w temacie, może macie jakieś fajne i sprawdzone ??

Pomidory przelać wrzątkiem - solidnie, tak aby sflaczały, obrać ze
skórki i pociąć w cząstki. Jeżeli chcesz bardziej gęste to możesz przez
sitko czy szmatkę odsączyć część soku. W szerokim dużym garnku zagrzej
oliwę (sporo, tak aby z 5mm przykrywało dno), wrzuć kilka ząbków
czosnku i smaż aż sczernieje, wywal sczerniały czosnek. Wrzuć
poszatkowaną cebulę, listki bazylii i wyciśnięty (ja daję sporo - jedną
główkę) czosnek. Smaż aż cebula się zeszkli, dodaj pomidory, ze dwie
łyżki cukru, szczyptę soli, doprowadź do *delikatnego* bulgotania i
gotuj minimum godzinę.

Ugotowany sos można zmiksować (ja tak preferuję) albo nakładać "tak o",
na makaron spaghetti (oczywiście al dente), posypać startym serem typu
parmezańskiego. Bardzo smaczne. :)

Video tutorial:
http://youtube.com/watch?v=ZBvtuJkJLCM
(od połowy)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

12. Data: 2006-07-27 20:53:59

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Konrad Kosmowski wrote:

> [...]
> jedną główkę) czosnek. Smaż aż cebula się zeszkli, dodaj pomidory, ze
> dwie łyżki cukru, szczyptę soli, doprowadź do *delikatnego*

Żeby nie było "na oko" to ja na oko proponuje takie proporcje:

- 1kg pomidorów
- dwie średnie (a nawet niewielkie) cebule
- główka czosnku (z czego 4 ząbki na spalenie w oliwie)
- kilkanaście listków świeżej bazylii
- dwie łyżki cuktu
- łyżeczka soli

Sosu można zrobić bardzo dużo (pomnóż proporcje) i zamrozić w
pojemnikach. ;)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

13. Data: 2006-07-27 21:34:28

Temat: Re: sos ze świeżych pomidorów - szukam przepisu
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> wrote in message
> Jak w temacie, może macie jakieś fajne i sprawdzone ??
> Dawno temu robiłam i zapomniałam co i jak :((

Poszukaj watku w tej grupie sprzed prawie dwoch lat pomysl na pomidora.

14. Data: 2006-07-27 22:30:37

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 27 juillet 2006 ŕ 22:47:36, dans <eab8q9$ca6$3@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> główkę) czosnek. Smaż aż cebula się zeszkli, dodaj pomidory, ze dwie
> łyżki cukru, szczyptę soli, doprowadź do *delikatnego* bulgotania i

Alez to bez sensu, ta bazylia na poczatku sosu. Liscie bazylii dodac 5
minut przed koncem gotowania.

Co do cukru : jak najbardziej (i nikt jeszcze o tym nia napisal).

Ewcia

--
Niesz

15. Data: 2006-07-28 00:36:47

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Madzik wrote:

> Jak w temacie, może macie jakieś fajne i sprawdzone ??
jutro mamy
> ochotę na makaron z gęstym sosem pomidorowym.. tylko jak to było ?

Sos pomidorowy

Pol litra sosu = 4 lub
5 duzych (jak pie,s'c') pomidorow.

Pomidory sparzyc we wrzatku i obrac ze skory, pokroic na duze kawalki.
Cebule (1 cebula na 5 duzych pomidorow) pokroic w male kawalki.
Bazylie (1/2 szklanki lisci na 10 pomidorow) pokroic w waskie paski
Czosnek (1 zabek na 5 duzych pomidorow) posiekac drobno
Ziola prowansalskie, majeran, tymianek i oregano, sol i pieprz zmiazdzyc
w mozdzierzu
Mocny rosol (1 szklanka na 10 pomidorow)
biale wytrawne wino (1/2 szklanki na 10 pomidorow)
Oliwa

Wedle gustu mozna rowniez dodac czerwona papryke pokrojona w
kawalki,uprzednio przypalona i obrana ze skory, zielony seler zeszklony
na oliwie, szalotki zeszklone na oliwie, pieczarki usmazone.

Niektorzy usuwaja nasiona i te galaretowata czesc pomidora, ja nie usuwam.

W duzym garnku z ciezkim dnem umiescic 2-3 lyzki oliwy, dodac cebule(ev.
seler czy szalotki) i zeszklic, dodac czosnek, podsmazyc az bialy, dodac
pomidory i podsmazyc ciagle mieszajac. Dodac biale wino, wymieszac,
dodac rosol, przyprawy, bazylie, (ev. papryke, pieczarki) i na malym
ogniu dusic az zredukowane w polowie. Doprawic pieprzem, sola, cukrem,
maggi, sosem sojowym do smaku. Goracy przelac do sloikow, zakrecic i
wstawic do kapieli wodnej i pasteryzowac 10 minut.

Lub wystudzic, przelac w plastikowe pojemniki z pokrywkami i zamrozic
male porcje latwe do rozmrozenia w mikrofalowce. Mozna tez zamrazac w
torebkach typu zip-lock.

Magdalena Bassett

16. Data: 2006-07-28 03:41:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> [...]
> minut przed koncem gotowania.
>
> Co do cukru : jak najbardziej (i nikt jeszcze o tym nia napisal).

Cukier dodają kiepscy kucharze. Lepiej użyć koncentartu greckiego, są
słodkie, ja wolę kwaśniejsze więc używam i greckiego i polskiego - pierwszy
bo słodki i czerwony, drugim reguluuję kwasowość. A tak ogólnie - potrawę
słodzi: cebula marchew i pietruszka, niektóre jeszcze - pasternak.

17. Data: 2006-07-28 08:02:19

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Magdalena Bassett wrote:

> Bazylie (1/2 szklanki lisci na 10 pomidorow) pokroic w
> waskie paski

A nie porwać?! (żartuje tylko) ;)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

18. Data: 2006-07-28 16:55:37

Od: "Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuję wszystkim :)
zanotuje co ciekawsze :)
niestety z braku czasu dnia dzisiejszego zrobiłam sos trochę po
barbarzyńsku, na patelnię olej z pestek winogron, cebula, berlinetki czy jak
to się tam zwie, pokrojone w małe krążki, zeszkliłam, podsmażyłam, na to
pomidory bez skóry, sól, pieprz, potem jak zaczęły puszczać to wyciśnięty
czosnek, kilka ząbków.... jak wrócimy to podgrzeję, być może coś dorzucimy i
siup na makaron ;)

pozdrawiam
Magda

19. Data: 2006-07-28 20:59:23

Temat: salatki z pomidorowu
Od: "Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sałatka.
Pomidory pokroic w plasty, na to sos - majonez ze smietana, sol. pieprz i
czosnek, posypać tartym serem żoltym.

Sałatka.
Po rownej czesci pomidorow(plasterki0, ogorkow(plasterki), cebuli (talarki)
śmietana z mojonezem troszkę czosnku, przyprawy, dużo papryki ostrej
proszkowanej i puszka kukurydzy. Wymieszac.

Użytkownik "Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czosnek, kilka ząbków.... jak wrócimy to podgrzeję, być może coś dorzucimy

Pomysła na szybki obiad dla dziecka i dorosłego.
zamrazanie pierogow
[alkohol] Stock i osady
Przechowywanie boczniaka
baranina-jagnięcina