Re: spodnie w stylu "hippie" - prosze o rady ;o)

From: "Iloneska" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: spodnie w stylu "hippie" - prosze o rady ;o)
Date: Thu, 19 Dec 2002 07:43:32 +0100

No to masz zamiar wziac sie do rzeczy z kopyta ;-)
Teoretycznie powinnam odradzac takie przedsiewziecie bez braku
doswiadczenia, ale... ja tez tak robilam ;-) Jakos nigdy mnie nie bawilo
uczenie sie na malych rzeczach, wzorkach typu dla poczatkujacych itp.
Ja tez, (majac jednak pewne doswiadczenie ***) ni z tego ni z owego wzielam
sie i uszylam dosyc skomplikowany kostium. Ale szylam wg kroju i wskazowek z
Burdy. Bardzo polecam wydania specjalne Burdy dla poczatkujacych - szycie
krok po kroku z obrazkami.

*** tzn doswiadczenie moje polegalo na szyciu dla lalek ;-) i drobnych
przerobkach

Moje uwagi:
- trzy razy wszystko sprawdzaj zanim utniesz!!!
- dzins jest dosc wdziecznym materialem do szycia (gorsze sa materialy
elastyczne, lejace, dzianiny itp), bo sie nie slizga i jest w miare sztywny.
Obecnie w handlu jest sporo dzinsu elastycznego - zwroc na to uwage.
Jednak polecam przejrzenie szaf - moze lezy tam jakies zapomniane plotno.
Chocby nieprzetarte przescieradlo. Radzilabym raczej taka zupelnie pierwsz
rzecz uszyc bez ponoszenia dodatkowych kosztow. Takie plocienne spodnie
mozesz potem ciekawie zafarbowac - porobic przed farbowaniem suply itp -
beda nierownosci.

- nie zapomnij o obrebianiu i pozostawieniu odpowiedniego zapsu na szwy - ca
1 - 2 cm i podlozenia (o ile bedziesz obrebiac szwy nogawek
- o ile nie korzystasz z gotowego wykroju, to najlepiej przygotowac sobie
wykroj rozcinajac pasujace spodnie (albo ruszajac wyobraznia) - pamietaj, ze
spodnie to nie dwie rurki - spodnie musza miec takie jakby wypustki w
kroku - nawet luzny dres ma to

|--------
| |
| |
| \
| /
| |
| |

- olej gorny pasek, bo to duzo dziubdziania - wystarczy jak starannie
zaobrebisz
- zamek polecam z boku (w razie niepowodzen bedzie mniej widoczny ;-)
- gore spodni dopasujesz do ciala zaszewkami (pod niezbyt duzym katem, bo
sie zrobia wybrzuszenia)
____ ___
| \/ |
| |
| |
| |
| |

> Maja nawet sprawiac takie wrażenie
> (niedbałe, "źle" powykańczane itd).

Taka "niedbalosc" przewaznie jest jednak starannie zaplanowana

> I chcialabym sie was
> spytac, czy to jest dobry pomysl?

Moja najwazniejsza rada : nie bierz sie za to jezeli w chwili obecnej nie
stac Cie na wyrzucenie calej tej forsy, ktora przeznaczysz na zakup
materialow !!!!!

> Aha no i spodnie maja byc naparwdę
> oryginalne :o))

Nie watpie, ze te ceche najlatwiej bedzie spelnic ;-)

pozdrowka
Ilona