Re: spodnie w stylu "hippie" - prosze o rady ;o)

Data: 2002-12-19 13:23:48
Temat: Re: spodnie w stylu "hippie" - prosze o rady ;o)
Od: Julka <y...@p...onet.pl>

Kajaa wrote:
> Maja nawet sprawiac takie wrażenie
> (niedbałe, "źle" powykańczane itd).
To nie takie proste- żle powykańczane będą się łatwo rozłazić. Niestety
musisz poświęcić trochę czasu, żeby się nie rozpadły w najmniej
oczekiwanym momencie.

pozniej chcialabym ponaszywac duzoooo
> roznych skrawkow materialu, roznokolorowych (ale mniej wiecej w tonacji -
> ciemny fiolet, braz, khaki) - to sie chyba nazywa "patchwork" :o)) Jedne
> maja zwisac do ziemii, inne maja byc krotsze. Nie wykluczam , ze ponaszywam
> tam jakies kwiaty (tzn skrawki materialu uloze w kwiat). Przy naszywaniu
> bede sie kierowała spontanicznością, kreatywnościa. I chcialabym sie was
> spytac, czy to jest dobry pomysl? Czy poradze sobie z tym jeansem (jak
> narazie wydaje mi sie to conajmniej impossible)?

Jesli jeans jest twardy, możesz mieć kłopoty, szukaj takiego, który jest
w miarę miękki i nie za gruby. Polecam specjalne igły do jeansu- mają
niebieski kolor - są mocniejsze, niż noramlne igły do maszyny i nie
wyłamują się tak łatwo.
Co do naszywania- to aplikacja, nie patchwork. Zastanów się, co chcesz
osiągnąć. Jak rozumiem, te kawałki mają być tylko częściowo przyszyte do
spodni- trzeba by najbierw obszyć je dookoła choćby zygzakiem, inaczej
po dwóch praniach zostaną smętne resztki. Poza tym nie przesadzaj z
ilością (a zwłaszcza długością) zwisających kawałków- nie łatwo jest
wyplątać się z krzaków, a przycięcie przez drzwi też nie
najprzyjemniejsze ;)
Moim zdaniem lepiej ponaszywać łatki (mogą być w różnych kształtach-
odpada wcześniejsze obszywanie, siepy mogą zostać na wierzchu.

moze macie inne pomysly?

Moim zdaniem prościej kupić tkaninę, która ma nadrukowany ciekawy wzór,
np. udaje patchwork albo aplikacje- mniej roboty :)

A może na początek spróbujesz uszyć hippisowską koszulę- najprostszy
wykrój to prostokąty (te duże z wycięciem na szyję), a na przodzie można
ponaszywać coś fajnego (jakieś taśmy pasmanteryjne, albo koraliki),
przyzwyczaisz się do pracy z maszyną i potem będzie łatiej :)
Wygląda to mniej więcej tak:

_____________ ________________
| | \__ _/ | |
|_______| | |_________|