sposób na domowe cappuccino/cafe latte po raz setny

1. Data: 2006-04-25 14:43:11

Temat: sposób na domowe cappuccino/cafe latte po raz setny
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

po przejrzeniu archiwum doszłam do wniosku że najlepiej oprócz kupwoania
profesjonalnego sprzętu za ok 3000zł kupić podstawowe tańsze sprzęty :)
-*zaparzarka do kawy* -
mam taką http://img167.imageshack.us/my.php?image=20jx.jpg ale na płycie
nie moge jej chyba używać... zresztą nie ma takiego małego pola gdzie by
pasowała... Natomiast ta jest chyba na takiej samej zasadzie jak ww?
http://img185.imageshack.us/my.php?image=17za1.jpg więc chyba też odpada?
Czy kawiarki na prąd sprawdzają się? możecie polecić jakąś konkretną?

- *młynek do mielenia kawy * - musi być żarnowy z tego co wyczytałam -
możecie polecić jakiś albo przynajmniej podac firmę na którą warto zwracać
uwagę?

- coś do *spienienia mleczka* - czy wystarczy spieniacz do mleka (taki jak
tu http://img243.imageshack.us/my.php?image=994751129dk
.jpg ale ikea) a
jeśli tak to jest problem - nie lubię gdy kawa chłodzi się przez dodanie
zimnego mleka. Próbowałam już kilku sposobów - wlewać wrzątek do filiżanki
przed podaniem kawy, podgrzewać wcześniej mleko ale niestety zawsze sie
źle takie gorące ubijało (używam 2 lub 3%) Macie na to jakieś opatentowane
sposoby?:)

- *dobra ziarnista kawa* - i tu też proszę opinię :) w archiwum pojawiały
sie takie nazwy:
sagafredo
lavazza (który kolor)
illy
która z nich jest dobra =nie jest gorzka w smaku bo takiej nie lubię :)

będę bardzo wdzięczna za wszelkie opinie na ten temat

2. Data: 2006-04-25 15:33:58

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> źle takie gorące ubijało (używam 2 lub 3%) Macie na to jakieś opatentowane

Spieniacz na baterie, to nieporozumienie - piana jest za lekka. Proponuję
coś takiego:

http://redmachine.pl/files/images_backup/blomus/cino
_spieniacz_male.jpg

Kubki są różne, albo metalowe, albo porcelanowe. Koniecznie spójrz na
element spieniający - to kółeczko które będzie wtłaczać powietrze do mleka.
Nie może być metalowe, bo będzie do dupy. Ma być takie z szarą obwódką i
taką siateczką białą pomiędzy. Wygląda to tak, jakbyś greipfruita przekroił
w poprzek. Taki spieniacz jest rewelacyjny. Piana ciężka, długotrwała, nie
opadająca szybko. Na tym akurat się znam, bo testowałam różne.

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2006-04-25 15:38:14

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...] czy wystarczy spieniacz do mleka (taki jak tu
> http://img243.imageshack.us/my.php?image=994751129dk
.jpg ale ikea)[...]

Mój własny ikeowski i dwa znane mi również ikeowskie egzemplarze mają chyba
za duży luz w komorze na naboj^Wbaterie, trzeba pilnować, jak się trzyma -
ale ogólnie się sprawdzają. Mleko spokojnie daje się spieniać nawet mocno
ciepłe (nie gorące), po dodaniu prawie wrzącej kawy wychodzi temperatura
akurat do picia. Fakt, że im cieplejsze, tym dłużej trzeba trzepać, ja po
mamusinym treningu na okoliczność piany z białek mam w dodatku odruch
trzymania ubijaczki tak, że część wystaje nad powierzchnię płynu i "zbiera"
powietrze.

Jeśli nie taka "bełtawka", to widziałam patent w postaci kubka z
tłokiem-sitkiem, może to się lepiej sprawdza.

W pozostałych kwestiach się nie wypowiadam, bom kawosz-profan i pijam
głównie rozpuszczalną :>

Pozdrawiam
H. (a, dobrzy ludzie na wakacjach nauczyli: lać kawę do kubka z pianą, nie
odwrotnie :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

4. Data: 2006-04-25 15:48:18

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:e2lfps$7bc$1@atlantis.news.tpi.pl...
> H. (a, dobrzy ludzie na wakacjach nauczyli: lać kawę do kubka z pianą, nie
> odwrotnie :)

I dlatego kubki z tłokiem się nie sprawdzają. Kupić sam tłok (choć ciężko,
przyznaję, ja swój w ikei kupiłam. Mogę fotę na priw wrzucić). Mleka 1/3
kubka, podgrzać mocno. Ubić (zrobi się prawie cały kubek). Wlać kawy do
czubka. Zaliczyć ekstazę:)

Agata

5. Data: 2006-04-25 16:21:30

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 17:48:18 +0200, Agatek napisał(a):
> [...]
> przyznaję, ja swój w ikei kupiłam. Mogę fotę na priw wrzucić). Mleka 1/3

czyli te kubki z tłokiem można podgrzewać na płycie??

kurcze, wydaje mi się że średnica najmniejszego pola grzejnego jest za duża
:(

6. Data: 2006-04-25 16:24:24

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 17:33:58 +0200, Akulka napisał(a):

> [...]

> taką siateczką białą pomiędzy. Wygląda to tak, jakbyś greipfruita przekroił

masz jakiegoś faworyta? czy akurat posiadasz tego redmachine?
a jakieś zdjęcie tego elementu z bliskA?:)))))

7. Data: 2006-04-25 16:27:58

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 18:24:24 +0200, mufaska napisał(a):

za szybko poszedł ENTER
wrrrrr

... ten w redmachine jest bardzo drogi chyba..
jakieś tańsze odpowiedniki znasz?

8. Data: 2006-04-25 17:05:37

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> masz jakiegoś faworyta? czy akurat posiadasz tego redmachine?
> a jakieś zdjęcie tego elementu z bliskA?:)))))

http://www.allegro.pl/item92316647_spieniacz_do_mlek
a_wloskiej_firmy_frabosk
.html#photo tu dobrze widać ten tłok (możesz powiększyć okno).
Ja mam porcelanowy, dokładnie taki
http://zane.dk/bolig_interioer/koekken/cappuccino_cr
eamer_t/mikroovn_da.html
. Nie ważna cena, firma, z cego zrobiony - aby tylko ten tłok był taki, bo
on jest gwarantem dobrej piany. Czasami można spostrzeć na allegro

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2006-04-25 17:08:59

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

http://www.allegro.pl/item92316647_spieniacz_do_mlek
a_wloskiej_firmy_frabosk
> .html#photo tu dobrze widać ten tłok (możesz powiększyć okno).

Tak się nie da, poklikaj sam

10. Data: 2006-04-25 18:15:28

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 19:05:37 +0200, Akulka napisał(a):
> .html#photo

dzięki!

Malowanie plyty meblowej
Wietrzenie alkoholu.