Re: sposób na mszyce

From: "SlaWasII" <S...@n...pe-el>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: sposób na mszyce
Date: Thu, 29 May 2008 21:53:16 +0200

Mam to nagrane!

"Jak przygotować oprysk na wszelkie robactwo które atakuje róże?"
Do takiego naczynia (na oko 4 litry) 15dag łusek cebuli (tych okrywowych jak
też łusek spichrzowych). Wrzucamy to do 2 litrów wody (pól naczynia wody).
Po 3 dniach dodać główkę czosnku pokrojonego na cienkie plaserki. Następnego
dnia zamieszać przecedzić i do opryskiwacza. Pryskać co... no... 3, 4, 5
dni...

Pisałem w trakcie odtwarzania, tak więc przepraszam że trochę nieskładnie.

I jeszcze jeden przepis z tego programu "dla niecierpliwych" na mszyce,
przędziorki itd.
5 litrów wody, 5 łyżek nafty, 5 łyżek denaturatu (przezroczysty
niebarwiony), 5 łyżek potasowego mydła ogrodniczego. Mikstura śmierdzi!
Wlewamy do opryskiwacza (sic - o tym za chwilę) i od razu po przyrządzeniu
opryskiwać. Nie wiem czy można przechowywać - tego nie powiedział.

A propos opryskiwacza. Z tego co wiem, nafta niszczy tworzywa sztuczne w
sposób błyskawiczny i bardzo skuteczny. Nie wiem czy każdy spryskiwacz to
wytrzyma. Nafta ma właściwości głęboko penetrujące. Wnika też bardzo głęboko
do metali, co wykorzystuje się w technice lotniczej i kosmicznej do badania
naprężeń i pęknięć metali.