sposób na mszyce

1. Data: 2008-05-27 21:41:05

Temat: sposób na mszyce
Od: haes <h...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

poszukuję sprawdzonego naturalnego sposobu na pozbycie się mszyc,
opanowały młode pędy czereśni, śliwy oraz krzewy róż.
Ze względu na owoce, które wkrótce będą dojrzewać nie chcę uzywać
owadobójczych środków chemicznych.
W sobotę rano w TVP (program o ogrodach) podawano przepis na przygotowanie
oprysku z cebuli i czosnku, niestety nie oglądałem, a osoba która mi o tym
opowiadała nie zanotowała przepisu, ani nie zapamiętała dokładnie.
Pozdrawiam wszystkich dłubiących w ogrodach.
Henryk

2. Data: 2008-05-28 04:30:46

Temat: Re: sposób na mszyce
Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ze względu na owoce, które wkrótce będą dojrzewać nie chcę uzywać
> owadobójczych środków chemicznych.

1litr wody+kieliszek octu+kilka kropel ludwika

3. Data: 2008-05-28 08:13:22

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"haes" <h...@k...chip.pl> wrote in message
> [...]
> opowiadała nie zanotowała przepisu, ani nie zapamiętała dokładnie.
> Pozdrawiam wszystkich dłubiących w ogrodach.

Wywar z pokrzyw.

4. Data: 2008-05-28 08:24:58

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" wrote ...

> 1litr wody+kieliszek octu+kilka kropel ludwika

A dookoła drzewa spryskać gnojówką z pokrzyw (to na mrówy żeby nie
pomagały mszycom).
Kilka lat temu w akcie desperacji zaimportowałem do ogrodu słoik
żywych biedronek wyzbieranych ponad 100 km od ogrodu, akurat była
nawałnica mszyc a biedronek w ogrodzie jak na lekarstwo - wygląda na
to, że wydatnie wzmocniłem populację biedronek w ogrodzie bo od tamtej
pory na brak biedronek już nie narzekam. Oczywiście nie udowodnię, że
to ten import pomógł, ale zbieżność jest :) Zresztą z mszycami jest
od tamtej pory też już w miarę dobrze, wprawdzie są ale nie
katastrofalnych ilościach.
A.

5. Data: 2008-05-28 08:56:09

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aaron" <s...@p...qdnet.pl> wrote in message
> [...]
> to ten import pomógł, ale zbieżność jest :) Zresztą z mszycami jest
> od tamtej pory też już w miarę dobrze, wprawdzie są ale nie

Wystarczyłby Pirimor albo Mospilan - zależnie od karencji na innych
uprawach.

6. Data: 2008-05-28 16:47:43

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

haes pisze:
> [...]
> opowiadała nie zanotowała przepisu, ani nie zapamiętała dokładnie.
> Pozdrawiam wszystkich dłubiących w ogrodach.

Witam!
Coca cola!

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

7. Data: 2008-05-29 19:53:16

Od: "SlaWasII" <S...@n...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Mam to nagrane!

"Jak przygotować oprysk na wszelkie robactwo które atakuje róże?"
Do takiego naczynia (na oko 4 litry) 15dag łusek cebuli (tych okrywowych jak
też łusek spichrzowych). Wrzucamy to do 2 litrów wody (pól naczynia wody).
Po 3 dniach dodać główkę czosnku pokrojonego na cienkie plaserki. Następnego
dnia zamieszać przecedzić i do opryskiwacza. Pryskać co... no... 3, 4, 5
dni...

Pisałem w trakcie odtwarzania, tak więc przepraszam że trochę nieskładnie.

I jeszcze jeden przepis z tego programu "dla niecierpliwych" na mszyce,
przędziorki itd.
5 litrów wody, 5 łyżek nafty, 5 łyżek denaturatu (przezroczysty
niebarwiony), 5 łyżek potasowego mydła ogrodniczego. Mikstura śmierdzi!
Wlewamy do opryskiwacza (sic - o tym za chwilę) i od razu po przyrządzeniu
opryskiwać. Nie wiem czy można przechowywać - tego nie powiedział.

A propos opryskiwacza. Z tego co wiem, nafta niszczy tworzywa sztuczne w
sposób błyskawiczny i bardzo skuteczny. Nie wiem czy każdy spryskiwacz to
wytrzyma. Nafta ma właściwości głęboko penetrujące. Wnika też bardzo głęboko
do metali, co wykorzystuje się w technice lotniczej i kosmicznej do badania
naprężeń i pęknięć metali.

8. Data: 2008-05-29 20:04:38

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"SlaWasII" <S...@n...pe-el> wrote in message
> [...]
> wytrzyma. Nafta ma właściwości głęboko penetrujące. Wnika też bardzo
> głęboko do metali, co wykorzystuje się w technice lotniczej i kosmicznej

Kwazary z serii technicznej powinny wytrzymać

9. Data: 2008-05-29 20:35:25

Od: "SlaWasII" <S...@n...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> Kwazary z serii technicznej powinny wytrzymać

Nie wiem co to kwazar, nie wiem też czy mój opryskiwacz to kwazar. Ja mam
mało róż (2 krzaczki i 3 krzaki) i do takich specyfików używam butelek ze
spryskiwaczem po CIF-ie. Moja żonka pierwsza zauważyła, że te spryskiwacze
są bardzo fajne do prasowania (a raczej spryskiwania przed prasowaniem:))
Nawiasem mówiąc mój stary, wysłużony spryskiwacz ogrodowy już na siebie
zarobił... można zaryzykować! Jak padnie to kupię kwazara. Ile toto koszuje?

10. Data: 2008-05-29 20:38:24

Temat: Re: Kwazary
Od: "SlaWasII" <S...@n...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Już mam!
http://www.kwazar.com.pl/
Ten żółty jest podobny do tego z programu o ogrodach...

orzech włoski choroba
Filtr
Re: Badanie poglądów społeczno-politycznych internautów (OT)
Skrzynia na dzdzownice
środki ochrony roślin?