stały aparat korygujacy zęby koszty

1. Data: 2004-04-03 17:16:04

Temat: stały aparat korygujacy zęby koszty
Od: "prodak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie co do kosztów ,wyszło ze moja córka może mieć założony aparat
stały od piątki w dół tylko górna klawiatura w cenie 1000 zł. Dwa lata
wcześniej było 2000zł.
Ale każda wizyta raz w m-cu 70 zł (dwa lata temu 25zł)to trochę przegięcie
poza tym teraz jak skończyła 14 lat dowiedziałem sie ze była możliwa
wcześniej darmowa korekcja z kasy chorych do lat 13tu(wcześniej nikt pary z
ust nie puścił).
Doszukuje sie tutaj zmowy w tej branży bo gdzie bym w okolicy nie zadzwonił
(Wałbrzych)to ceny te same.
Dodam ze leczymy córkę od 6-tego roku życia tradycyjnymi metodami i efektów
nie ma najpierw w przychodni potem prywatnie.

2. Data: 2004-04-03 18:10:11

Temat: Re: stały aparat korygujacy zęby koszty
Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "prodak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dodam ze leczymy córkę od 6-tego roku życia tradycyjnymi metodami i
> efektów nie ma najpierw w przychodni potem prywatnie.

Moim zdaniem trafiłeś tanio. W Poznaniu aparat metalowy kosztuje 1500-2000,
a ceramiczny 2000-2500. Oczywiście nie jest to cena stricte za aparat. Mój
lekarz mówi wprost, że ceramiczny jest dużo droższy bo gorzej mu się na nim
pracuje. Zmowa czy nie, to ortodonci to podobna klika jak np. notariusze.
Nie wpuszczą za dużo konkurencji, więc ceny są takie jakie są. Ja za wizytę
płacę 100 zł, rok temu było 70zł. Wiem, że są rozwiązania tańsze. Słyszałem
o możliwości płacenia na raty, a także o zryczałtowanej opłacie za leczenie
(tzn. płacisz np. w ratach całą kwotę, a za wizytę już nie płacisz). W moim
wypadku jednak leczenie zakończy się kilka miesięcy przed planowanym
terminem (2 lata) więc czasem można się naciąć. W leczeniu sam aparat to
tylko początek, w czasie wizyty wymienia się też druty tytanowe, zmienia się
przytwierdzenia zamków, ostatecznie zakłada się mocowania metalowe zamiast
gumek. Zamki też nie są stałe, w leczeniu może istnieć potrzeba wymiany
kilku zamków, oraz dołożenie dodatkowych haczyków i innych dodatków. Za to
orto już nie pobiera opłaty.
Fakt, że nie dowiedziałeś się o możliwości darmowej korekcji przed 13 rokiem
życia jest bardzo dziwny. To pierwsze co mi mówili, ale pewnie dlatego, że
jestem starszy i już nie miałem szansy :-) Mój sąsiad poszedł jednak z synem
do orto i dowiedział się na pierwszej wizycie o możliwości darmowego
leczenia, ale tylko w zakresie aparatu wyjmowanego (nie stałego). Czy to
jest prawda - nie wiem.
Maras
odpowiadając usuń .com z adresu.

3. Data: 2004-04-03 20:06:58

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: c4mrgp$jqi$...@i...gazeta.pl ,
której nadawcą było prodak <w...@g...pl> zostało napisane:

> Ale każda wizyta raz w m-cu 70 zł (dwa lata temu 25zł)to trochę
> przegięcie

wolny rynek, a nie przegiecie. malo specjalistow w tej branzy, duzy popyt.
cos jak ostatnio z cukrem :)
a na szczescie Polska to nie Francja i ceny w gabinetach stomatologicznych
nie sa regulowane przez spec komisje.... chociaz, kto wie co to bedzie...

--
milego dnia
adam, gg# 402495

4. Data: 2004-04-03 21:05:06

Od: "prodak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informacje trche mi lzej.
Dodam tylko ze 20 km obok jest granica czeska a za nią tez są fachowcy i
wasnie dwa lata temu wszystko było 50% tańsze no i flaszeczki po drodze
mozna było kupic
Dzis korona wysoko stoi a i Vaty im podnosza niewiem jakie są teraz relacje
ale postaram się sprawdzic.
Dzieki!!

5. Data: 2004-04-04 00:41:24

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

prodak ( w...@g...pl ) napisał:
> [...]
> poza tym teraz jak skończyła 14 lat dowiedziałem sie ze była możliwa
> wczeœniej darmowa korekcja z kasy chorych do lat 13tu(wczeœniej nikt pary

Za stały aparat (góra i dół) dla starszej córki 3 lata temu płaciłam 3tys,-
/ każdorazowa wizyta 100,-.
Za ruchomy (góra i dół) dla młodszej (obecnie 14lat) 4lata temu : 600,- /
wizyta: było 40,- , teraz 50,-. Czasem trzeba płacić więcej za wizytę, w
zależności co jest robione. W międzyczasie płaciłam także prawie 200,- za
coś tam przerabianego w aparacie.
Jestem już spłukana i nie chodzę na wizyty.

To jest jedno wielkie draństwo, nikt mnie nie poinformował, że córka mogłaby
w swoim czasie skorzystać z darmowego leczenia...;(

Iwona

6. Data: 2004-04-04 07:06:05

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: c4nlkn$i27$...@a...dialog.net.pl ,
której nadawcą było Iwona <i...@W...pl> zostało napisane:

> To jest jedno wielkie draństwo, nikt mnie nie poinformował, że córka
> mogłaby w swoim czasie skorzystać z darmowego leczenia...;(

ustawa o Powszechnym Ubezpieczeniu Zdrowotnym, dostepna wszedzie. tylko
czytac trzeba.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

7. Data: 2004-04-04 09:45:56

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona ( i...@W...pl ) napisał:

> To jest jedno wielkie draństwo, nikt mnie nie poinformował, że córka
> mogłaby w swoim czasie skorzystać z darmowego leczenia...;(
>
> Iwona

Czytać, czytać...nie we wszystkim można być do przodu...no nieważne.
Pamiętałam tylko jak to było te kilkanaście lat temu, kiedy to zapisałam
moje wówczas 5.letnie dziecko na aparat. Po dziewięciu latach (!) dostałam
zawiadomienie o zgłoszeniu się na wizytę. Oczywiście nie mogłam tyle czasu
czekać i córka miała od 5 roku życia aparaty ruchome z prywatnych gabinetów.

Najbardziej mam żal do ortodontki, która mnie zna już dobre parę lat i
doskonale wiedziała jak mi zależy na leczeniu zgryzu u dzieci (dwoje), a i
że dwoiłam się i troiłam żeby jej płacić za wizyty. Kilka lat temu
informowałam ją również, że ze względów finansowych będę zmuszona przerwać
leczenie...ale jakoś ciągnęłam. Mogła mi podpowiedzieć/pokierować? Ale po
co?
Iwona

8. Data: 2004-04-04 16:39:33

Od: "prodak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leczenie...ale jakoś ciągnęłam. Mogła mi podpowiedzieć/pokierować? Ale po

Jeśli nie miała podpisanej umowy z kasą chorych to straciła by klienta ,
jeśli miała to zarobiła by mniej.
Generalnie brak ludzkich odruchów ,może przepłaci w serwisach samochodowych
i koło sie zamknie.
Mariusz.

9. Data: 2004-04-07 07:30:24

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maras, 2004-04-03 20:10, wrote...

> [...]
> do orto i dowiedział się na pierwszej wizycie o możliwości darmowego
> leczenia, ale tylko w zakresie aparatu wyjmowanego (nie stałego). Czy to

Prawda. Ja ostatnio pytałam na grupie o aparat i podpowiedziano mi,
zebym zadzwoniła do NFZ.
Zadzwoniłam i Pani powiedziała mi, że apartay stałe zakłąda się po
ukończeniu 14 roku życia jak już sa zęby stałe. Jest to płatne.
Bezpłatne są aparaty "wyjmowane" ale żeby był refundowany musi być
wykonany przed ukończeniem przez dziecko 12 roku życia :)
Potem przysługuje 12 bezpłatnych wizyt.
Moja córka kończy 12 lat w lipcu. W czerwcu jestem zapisana na wizytę.
Mam nadzieję, że sie uda zrobić aparat :)
Wię te "13 lat" to chodzi o bezpłatne wizyty. Aparat darmowy przysługuje
do 12 roku życia.
--
pozdrawiam b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

10. Data: 2004-04-08 16:01:36

Od: "daśka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie brak ludzkich odruchów ,może przepłaci w serwisach samochodowych
> i koło sie zamknie.

No tak... Serwisy samochodowe słyną z ludzkich odruchów, miałam to okazję
sprawdzić... ;-)
Pozdrawiam!
daśka

marchewka