stara roza

1. Data: 2009-03-29 20:28:16

Temat: stara roza
Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest róża gigant
http://img4.imageshack.us/img4/9041/misio194.jpg
jak ją przyciąć aby ładnie się pięła (obok jest drzewo)
czy wyciąć całkowicie te gałęzie które leżą a ziemi,
czy wszystkie sktócić o połowę, czy przy samej ziemi?
A może zostawić ze 6-ść tych najdłuższych ?
Chciałbym aby pięła się na linkach/drutach na to drzewo.
To jest bardzo stary krzak, nazwy nie znam.

2. Data: 2009-03-29 22:35:32

Temat: Re: stara roza
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 22:28:16 +0200, atman napisał(a):

> [...]
> A może zostawić ze 6-ść tych najdłuższych ?
> Chciałbym aby pięła się na linkach/drutach na to drzewo.
> To jest bardzo stary krzak, nazwy nie znam.

To jest róża parkowa, a nie pnąca.

3. Data: 2009-03-29 22:55:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 00:35:32 +0200, Ikselka napisał(a):

> To jest róża parkowa, a nie pnąca.

Usuwa się tylko pędy kwiatowe po okwitnięciu lub jeśli już, to usuwa tylko
stare i chore pędy, czyli dokonuje cięcia prześwietlającego.

4. Data: 2009-03-30 13:24:36

Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Usuwa się tylko pędy kwiatowe po okwitnięciu lub jeśli już, to usuwa tylko
> stare i chore pędy, czyli dokonuje cięcia prześwietlającego.

Wielkie dzięki.
Wbiję dwa paliki + linka i zaplączę
kilka najwyższych w stronę drzewa.
Wytnę chuderlaki i najsłabsze/najcieńsze
a zostawię same grube i sztywne pędy ;)

5. Data: 2009-03-30 16:59:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 15:24:36 +0200, atman napisał(a):

> Wielkie dzięki.
> Wbiję dwa paliki + linka i zaplączę
> kilka najwyższych w stronę drzewa.
> Wytnę chuderlaki i najsłabsze/najcieńsze
> a zostawię same grube i sztywne pędy ;)

O rany, nie rób tego! Te grube i sztywne są właśnie najstarszeeee!!!!!

6. Data: 2009-03-30 17:37:57

Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O rany, nie rób tego! Te grube i sztywne są właśnie najstarszeeee!!!!!

To te najstarsze/grube wyciąć ?
A zostawić małen i anemiczne ?

7. Data: 2009-03-30 18:10:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

> To te najstarsze/grube wyciąć ?
> A zostawić małen i anemiczne ?

Matko, no trzeba się im przyjrzeć. Generalnie - jeśli nigdy krzak nie był
cięty, powinno się wyciąć pędy chore i silnie zdrewniałe, ale to wiadomo,
kiedy rusza wegetacja, który pęd słabo wypuszcza liście i nie ma
"zielonego" pod korą lub w ogóle nie "rusza". Szczegóły trzebaby sobie
wyguglać - a ja poszukam, gdzieś miałam książkę o cięciu krzewów ozdobnych,
ale gdzie??? - hmmmm, sporo ksiażek mam niestety w kartonach, bo się nie
doczekały biblioteki od stolarza. Może uda mi się znaleźć. Nie pal się tak
do tego ciecia jeszcze, masz czas.

8. Data: 2009-03-30 18:23:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

> To te najstarsze/grube wyciąć ?
> A zostawić małen i anemiczne ?

Póki co - poczytaj sobie:
http://poradnikogrodniczy.pl/ciecie_rozy.php
http://www.rosarium.com.pl/porady.php

A tu ksiażka:
http://www.allegro.pl/item569022401_ciecie_roslin_og
rodowych_pd_nowa_krakow_hlp.html
Nie wiem, czy z powodu jednego krzaka zechcesz sobie ją kupić, ale...
I zaznaczam - to nie moja aukcja; ja nie sprzedaję niczego, choć może
kiedyś mi sie zdarzy.

9. Data: 2009-03-30 18:25:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

> To te najstarsze/grube wyciąć ?
> A zostawić małen i anemiczne ?

I tu sporo:
http://www.oczarjk.pl/index.php?act=257/

10. Data: 2009-03-30 19:38:09

Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

No, po to są grupy ;)
Zabieram się do lektury a ciąć będę w dopiero w sobotę.
To dziwne ale do tej pory nie lubiłem róż ...
A propos książki to teraz wolę kupić im jakiś nawóz.
Całuję rączki i jeszcze raz dzięki.

Jaki to krzak, a jaki najlepszy na żywopłot?
przycinanie leszczyny
Co macie w donicach (nowego)?
ziemia kwaśna i co dalej
porady na jesień - jak szukac grzyby