Re: stare meble

From: "Zazula" <z...@W...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: stare meble
Date: Wed, 23 Feb 2005 18:51:14 +0100

Magda wrote:
> czesc , mam pytanko.ma ktos moze pomysł jak mozna by odnowic stare
> kuchenne meble(styl pózny prl).myslalam aby je okleić ale jakioś te
> okleiny niebardzo mi sie podobają:/ sadzicie ze mozna by je
> pomalowac?????jak tak to jaki rodzaj farby byłby najlepszy?dzieki za
> wszelkie uwagi:)

Ponad 3 lata temu zamienilam stara szafe babcie [ale w b.dobrym stanie] w
nowoczesny mebel. Drzwi byly oklejone cos na wzor forniru na wysoki polysk.
Szafa zostala rokrecona. Pudlo pomalowane bezposrednio farba. Drzwi najpierw
potraktowalam szlifierka, zeby dosyc zmatowic powierzchnie. Calosc malowalam
walkiem w poziomie, zeby nie bylo zaciekow [na jasna oliwke]. Bez
lakierowania. Dodalam nowe uchwyty srebrne matowe i szafa [dwu poziomowa, 3
drzwiowa, prawie do sufitu] wyglada jak taka prosto ze wspolczesnego sklepu
meblowego. Jak chcesz, moze przeslac zdjecia. Przez te lata delikatnie
zdarla sie powierznie przy gornym uchwycie, bo chcialam zawiesic metalowy
wieszak i sama to zdarlam. Sadze, ze kuchenne meble bedziesz musiala pokryc
lakierem.

Mam tez drugi pomysl. Jesli sa to meble z plyty na 18mm mozna kupic w
sklepach z akcesoriami meblowymi taki ceownik aluminiowy na 3.5 metra za 22
zl. Front okleilam bym folio we wzor ciemnego [wisnia, mahon] drewna a na
obwod zalozylabym ten ramiak. Do tego uchwyty relingowe w kolorze aluminium
lub ich tansze odpowiedniki [sa krotsze i ciensze ale rownie ladne]. Zdjecie
tego ramiaka na plycie 18mm tez mam wiec moge przeslac mailem.

Zazula